Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:35:42 GMT

به گفت و گو با روس‌ها نیاز داریم

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۸۷۲

به گفت و گو با روس‌ها نیاز داریم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفرش به مسکو گفت که درباره سوریه، افغانستان و برجام با همتای روس خود به گفت و گو پرداخته و افزود: با توجه به شرایط منطقه و اوضاع بین المللی به گفت و گوهای مستمر با دوستان روس نیاز داریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر یک روزه اش به مسکو در گفت و گویی به تشریح اهداف این سفر پرداخت و عنوان کرد: ما با توجه به شرایط منطقه و شرایط بین المللی و هم در خصوص روابط دوجانبه به گفت و گوهای دائمی و مستمر با دوستان روس نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سفر این فرصت را فراهم کرد. درباره سوریه باید گفتگو کرده و مواضع را هماهنگ می کردیم. در خصوص افغانستان هم به همین شکل و همینطور درباره برجام و نقشی که روسیه در این فاصله در شورای حکام و شورای امنیت ایفا کرده است.

وزیر خارجه بیان کرد: در سه چهار ماه گذشته شاهد بودید من دو بار و این سوین بار بود به روسیه سفر کردم، برای هماهنگی نزدیک مواضع و در این حرکت بسیار موفقی که هم در شورای حکام و هم شورای امنیت داشتیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه این گونه فرصت ها، فرصت های بسیار خوبی برای گفت و گو است، اظهار داشت: روسیه هم کشور همسایه، هم عضو دائم شورای امنیت و هم از دوستان راهبردی ایران است و معتقدم این گفتگوها مورد نیاز دو کشور است و انشالله ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سوریه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!