Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران،  مهاجرین افغانستانی بیشتر در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و کرمان زندگی می‌کنند اما در این میان یک استان بیش از ۵۰۰۰۰۰ هزار تبعه افغانستانی را در خود جای داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در سرشماری سال 1395، جمعیت مهاجران افغانستانی مقیم ایران یک میلیون و 583 هزار نفر اعلام شده است با این حال معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در سال گذشته از حضور حدود 3 میلیون نفر اتباع افغانستانی در ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور ما از سال 1359 تاکنون، نزدیک به چهار دهه است که میزبان خواهران و برادران افغانستانی است و هم اکنون شاهد نسل سوم و چهارم اتباع افغانستانی در کشور هستیم؛ بر اساس اعلام وزارت کشور در حال حاضر، بیش از 850 هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش و مجوز از ایران هستند و حدود 450 هزار نفر نیز با پاسپورت، در کشور زندگی می‌کنند.

مهاجرت اتباع خارجی یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر روی تغییرات جمعیتی است؛ بسیاری از کشورهایی که با خطر کاهش جمعیت روبه‌رو بوده‌اند از مقوله مهاجرت به عنوان عاملی برای برون رفت از این مسئله بهره برده‌اند؛ با توجه به تنوع فرهنگی و قومیتی موجود، مسلماً کشور ایران از این جهت قابل مقایسه با دیگر کشورهای جهان نیست با این حال این ویژگی دلیل بر بی‌توجهی کامل به این موضوع نیست؛ با توجه به بحران کاهش جمعیت کشور وقت آن است که با طراحی سیاست‌های بومی مناسب، از همه  ظرفیت‌های ممکن استفاده کنیم.‌

بر اساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران،  مهاجرین افغانستانی بیشتر در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و کرمان زندگی می‌کنند، نقشه زیر به توزیع تعداد اتباع افغانستانی به تفکیک استان‌های کشور می‌پردازد.

بر اساس این نقشه: 

تهران بیش از 500000

خراسان رضوی  بین 300000 تا 499999

استان‌های اصفهان، کرمان و فارس بین 200000 تا 399999

استان‌های یزد، قم و البرز بین 100000 تا 199999

استان‌های مرکزی، قزوین، گلستان، سمنان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان بین 50000 تا 99999 و در باقی استان‌های کشور کمتر از 50000 نفر از اتباع افغانستانی حضور دارند. 

آیا قرار است طرح "بیل‌گیتس" برای کاهش جمعیت جهان از طریق واکسیناسیون اجرایی شود؟!+ فیلمسبقت ایران از آمریکا و ترکیه در "کاهش فرزندآوری!"+ اینفوگرافی"هیچ در هیچ" تنها مشوق دولتی برای فرزندآوری زوجین ایرانی!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهاجرین افغانستانی فرزندآوری کاهش جمعیت مهاجرین افغانستانی فرزندآوری کاهش جمعیت اتباع افغانستانی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین هدررفت گاز در بخش کشاورزی است

ایسنا/فارس مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در حالی که تمامی تلاش‌ها در راستای کاهش مصرف بخش خانگی صورت می‌گیرد، بیشترین هدر رفت گاز در بخش کشاورزی است که راندمان بسیار پایینی دارد.

مسلم رحمانی امروز، ۲۸ اسفندماه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان فارس که در سالن اجتماعات این شرکت در شیراز برگزار شد، گفت: فارس از استان‌های مهم کشور است که جایگاه ویژه‌ای در جغرافیای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی دارد و بیشترین خطوط انتقال کشور از این استان پهناور عبور می‌کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های میدانشاهی برای مدیرعامل جدید شرکت گاز استان فارس آرزوی موفقیت کرد و افزود: خدمات شایسته‌ای از سوی شرکت گاز استان فارس در سیستان و بلوچستان صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

رحمانی پیشرفت‌های شرکت گاز استان فارس را در عرصه‌های مختلف چشمگیر توصیف کرد و بار ارائه آماری از فعالیت‌های صورت گرفته افزود: شرکت ملی گاز ایران موفق به گسترش شبکه در ۱۲۶۲ شهر، ۱۵۶هزار مرکز صنعتی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ روستا شده است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، روز ملی شدن صنعت نفت را به ملت شریف ایران تهنیت گفت و ادامه داد: امروزه درصد بهره‌مندی شهرها و روستاها از گاز طبیعی به ترتیب به ۹۸.۹ و ۸۹ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: عملیات گازرسانی به ۲۶ شهر و ۳۰۳۱ روستای کشور در دست اقدام است و با پیوستن آن‌ها به شبکه گازرسانی درصد بهره‌مندی ایران اسلامی از گاز طبیعی به ۹۷ درصد خواهد رسید.

رحمانی، آمار گازرسانی در ایران اسلامی را در سطح جهان بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: بیش از ۴۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال پرفشار گاز در کشور اجرا شده است.

 وی، نقش گازرسانی را در ایجاد اشتغال پایدار ارزنده قلمداد کرد و افزود: آمار مصرف گاز در سال گذشته بیشتر از ۲۳۰ میلیارد متر مکعب در کشور بوده است.

 این مقام مسئول با یادآوری این موضوع که رونق گازرسانی مقارن با افزایش رفاه جامعه و صیانت از طبیعت است، گفت: گاز یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه صنعت است و بیش از ۸۷ درصد از بخش نیروگاهی کشور بر پایه گاز به حرکت در می‌آید.

رحمانی با تاکید بر اینکه خط قرمز شرکت ملی گاز ایران قطع جریان بخش خانگی است، افزود: در حالی که تمامی تلاش‌ها در راستای کاهش مصرف بخش خانگی صورت می‌گیرد، بیشترین هدررفت گاز در بخش کشاورزی است که راندمان بسیار پایینی دارد.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خواستار فرهنگسازی دولت و مصرف بهینه از سوی مردم شد و اظهار کرد: میزان مصرف انرژی در بخش انرژی در حد مطلوبی نیست و با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

 وی، تقاضای هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در زمینه مدیریت مصرف و افزایش بهره‌وری انرژی را مطرح کرد و افزود: گاز یک کالای استراتژیک است و از این مولفه می‌توان در حوزه‌های توسعه، اشتغالزایی، تولید و ارزآوری بهره برد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون حادثه تروریستی که در شبکه گازرسانی کشور در زمستان سال جاری روی داد، افزود: در کشاکش یک جنگ ترکیبی تمام عیار به‌سر می‌بریم که پیامدهای فاجعه بار آن به همت و تلاش خدمتگزاران مردم در مدت زمان کوتاهی مهار شد.

 مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: محلی نگاه کردن برخی استان‌ها ضربه سنگینی به کشور زده و در برخی مقاطع به صورت محلی تصمیم گرفته شده است.

وی با اشاره به این موضوع که سرمای اسفندماه سال جاری طی دو دهه اخیر بی سابقه بود، اظهار کرد: خوشبختانه تغییر استراتژی توزیع گاز نتیجه بخش بود و شاهد قطع جریان در مناطق سردسیر که در انتهای مسیر گازرسانی قرار داشتند، نبودیم.

رحمانی با بیان اینکه فارس عقب‌ماندگی‌هایی دارد که باید با همت مسئولان برطرف شود، تصریح کرد: توسعه استان فقط لوله‌گذاری و گازرسانی نیست بلکه باید همه جانبه باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس| بیشترین دستمرد را در دنیای فوتبال کدام بازیکنان می‌گیرند؟
  • بیشترین هدررفت گاز در بخش کشاورزی است
  • آموزش خطرات مین به افزون بر ۳۹۷ هزار تبعه افغانستانی در مرز دوغارون
  • مراسم ترتیل خوانی قرآن اتباع افغانستانی در مشهد + فیلم
  • سامانه بارشی امروز از این منطقه وارد کشور می شود | روز اول فروردین کدام استانها باران می بارد؟
  • کدام استان‌ ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • توزیع بسته های معیشتی به اتباع خارجی آسیب پذیر در گلستان
  • ورود مهاجران افغانستانی به ایران بیشتر از خروج آن‌ها است
  • ورود مهاجران افغانستانی به ایران بیشتر از خروج آنها است