Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان ابتلا به بیماری کرونا در یک هفته اخیر در استان اصفهان با پیک ناگهانی مواجه شد که نگرانی بسیاری را در بین مردم و مسوولان ایجاد کرد؛ در زمان حاضر حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کمال حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی‌های انجام شده در سطح جامعه نشان می دهد که در بیشتر موارد در قبال شیوه‌نامه‌های بهداشتی بطور ظاهری برخورد شده و حلقه‌های اجرای آن، ناقص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ظاهر، بیشتر مردم و متصدیان واحدهای صنفی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده می‌کنند، تصریح کرد: اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که بیشتر این برخوردها، ظاهری و در حد زدن ماسک بوده است و برخی دستورها مانند ضد عفونی کردن، تهویه هوا و شست و شوی مداوم دست‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود.

حیدری به بازدیدی که روز پنجشنبه سوم مهر از مراکز خرید، سینماها، بانک‌ها و اتوبوس‌های اصفهان داشت، اشاره و اضافه کرد: در این بازدید مشخص شد که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده به واحدهای مختلف مستلزم نظارت بیشتر از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط است و برای برخی از آنها ضمانت اجرایی چندانی وجود ندارد.

وی به وضعیت اتوبوس ها اشاره کرد و گفت: برخی رانندگان اتوبوس‌ها عنوان کردند که اگر مسافری بدون ماسک سوار اتوبوس شود دستوری به آنها در این زمینه ابلاغ نشده است درحالیکه در قطار شهری از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شود.

رییس مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه تعداد زیادی از متصدیان واحدهای صنفی ماسک داشتند، افزود: اینکه آیا همه آنها به اندازه کافی از مواد ضد عفونی کننده در محل واحد صنفی خود استفاده می‌کنند مشخص نبود از طرفی برخی از آنها مشتریان بدون ماسک را به داخل فروشگاه راه داده و به آنها خدمات ارایه می‌کردند.

حیدری با تاکید بر اینکه زدن ماسک تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا نیست، تصریح کرد: اگر فردی به ویروس کرونا آلوده باشد و وارد واحد صنفی یا اتوبوس شود و دست به کالاها و دستگیره‌ها بزند یا عطسه و حتی صحبت کند همه اینها منجر به انتشار ویروس کرونا خواهد شد لذا تاکید می‌شود که اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی بطور کامل اجرا نشود، نمی‌توان چندان به مهار ویروس کرونا خوشبین بود.

وی با بیان اینکه اصفهان در وضعیت فوق حاد شیوع بیماری کرونا قرار دارد، تاکید کرد: بدون شک این استان ضربه سنگینی از محل اجرا نشدن کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این زمینه خورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: ما وقتی در حوزه سلامت و بهداشت موفق خواهیم بود که مردم مشارکت لازم را داشته باشند و موازین بهداشتی مانند ماسک زدن و ضد عفونی کردن مداوم را مطالبه کنند.

وی، همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اداره‌ها و اماکن عمومی را نیز ضروری خواند و افزود: مرکز بهداشت اصفهان شیوه نامه‌های مربوط به بیماری کرونا را به همه واحدهای صنفی و صنعتی، اداره ها و بخش های عمومی و خدمات رسانی ابلاغ کرده است اما این موضوع باید نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، با شروع انتشار ویروس کرونا تاکنون در مجموع حدود ۳۵ هزار بیمار مبتلا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تاکنون بیش از ۴۳۶ هزار نفر در کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۵ هزار نفر براثر این بیماری جان باخته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخبار کنکور شیوه نامه های بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمار دوربین تردد شمار، سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان تردد دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی حاجیان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست خبری به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس باغ رضوان اظهار کرد: بر اساس آمار دوربین تردد شمار، سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان تردد دارد.

وی افزود: در سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان غیر از وظایف ذاتی، شش محور و هدف را ترسیم کردیم و پروژه‌هایی برای آن تعریف کردیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: رتبه نخست انجام امور واجبات شرعی را کسب کردیم و در این راستا نامه‌ای نیز از سوی مقام معظم رهبری دریافت کردیم.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751331

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد