Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین جلسه مشترک ایران خودرو و مپنا به منظور امکان سنجی همکاری برای توسعه خودرو‌های برقی برگزار شد و تا کم‌تر از یک ماه آینده با ادامه نشست‌های مشترک و بررسی ابعاد مختلف، تفاهم نامه همکاری تدوین خواهد شد.

 در این نشست، راهبرد‌های پلتفرمی ایران خودرو در توسعه خودرو‌های هیبریدی، استراتژی‌های تامین قطعات و برآورد قیمتی خودرو‌های هیبریدی-برقی، تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین توانمندی‌ها و راهبرد‌های شرکت مپنا برای همکاری‌های مشترک با ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

معاون طراحی، توسعه و تکوین محصول ایران خودرو در این نشست، با بیان این که پلتفرم K۱۳۲ برای توسعه خودروی هیبریدی-برقی درنظر گرفته شده، اظهار کرد: تمام اجزای این پلتفرم متعلق به ایران خودرو است و قابلیت بالایی برای برقی سازی نیز دارد.

کیانوش پورمجیب تصریح کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی کرده ایم که این خودرو را به سمت صنعتی سازی ببریم و اگر زمینه‌های اقتصادی فراهم شود، آماده تولید انبوه هستیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های شرکت مپنا، زمینه همکاری را گسترده خواند و تاکید کرد: شکل گیری این همکاری می‌تواند حرکت در این مسیر را سرعت بخشد.

پورمجیب با بیان این که اگر خودرویی خوب و در سطح استاندارد‌های جهانی تولید کنیم، می‌توان به بازار‌های صادراتی هم اندیشید، اضافه کرد: اگر همکاری‌های مشترک شکل گرفته و جنبه اجرایی پیدا کند می‌توان پیش‌بینی کرد ظرف ۱۸ ماه خودروی برقی مبتنی بر پلتفرم K۱۳۲ قابل عرضه باشد.

مدیرعامل بخش تولید مپنا نیز در این نشست، با اشاره به توانمندی‌های موجود در این شرکت در زمینه نیروگاهی، پروژه‌های ریلی و نفت و گاز گفت: با توجه به ارتباط خودرو‌های برقی به زمینه فعالیت مپنا، وارد این بخش نیز شده ایم و قصد داریم در مسیر حل مشکل آلایندگی هوا به کمک خودروساز بیاییم.

محمدرضا روشنی مقدم از آمادگی مپنا برای فراهم کردن زیرساخت توسعه خودروی هیبریدی-برقی خبر داد و گفت: در زمینه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شارژر توانمندی لازم وجود دارد.

وی ادامه داد: امکان جمع آوری اجزای پلتفرم برقی نیز توسط مپنا فراهم است. این توانایی با شکل گیری استارت آپ در این شرکت ایجاد شده است.

روشنی مقدم تاکید کرد: آماده همکاری با خودروسازان در زمینه‌های مورد نظر آنان به‌عنوان توسعه دهنده، تامین کننده و یا شریک در تامین اجزای کلیدی خودروی برقی هستیم.

طبق مصوبات این نشست، مقرر شد نمایندگان دو طرف در ارتباط با تعیین مشخصات فنی نخستین خودروی سواری و همچنین خودروی تجاری، نشست برگزار کنند و ظرف چند هفته آینده، نتیجه بررسی‌های خود را به لایه تصمیم‌گیر اعلام کنند.

همچنین مقرر شد در ارتباط با الزامات اقتصادی توسعه محصول یا محصولات کارگروه اول، کارگروه دومی متشکل از اعضای مرتبط طرفین، نشست برگزار کرده و هم‌زمان با کارگروه اول، نتیجه بررسی خود را به جلسه سطح تصمیم‌گیر ارائه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران خودرو خودروی برقی هیبریدی برقی توسعه خودرو ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" از 6 تا 15 اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاوردهای چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.   این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آنها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.   در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودروهای نوآورانه و پاک بودیم. 278 خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی با خودروهای برقی و احترام به محیط زیست است.   غرفه‌های نمایشگاه پکن 2024، میزبان  خودروسازی جهان و برندهای چینی مطرحی همچون Chery و... است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند و تبادل نظر و بحث و گفتگوهای مفیدی میان متخصصان و فعالان این حوزه صورت گرفت.   بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از 117 مدل خودروی جدید توسط 30 شرکت خودروساز بودند.   این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و همکاری میان خودروسازان داخلی و خارجی فراهم کرده و زمینه را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت در سطح جهانی مهیا نموده است.    نمایشگاه پکن 2024 بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند