Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامیان گفت: نقش بی نظیر مساجد در دفاع مقدس و ایجاد و گسترش بسیج سراسری در کشور، از جمله مواردی است که باید در دانشگاه‌ها مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار گیرد که متاسفانه این مورد نیز مورد غفلت واقع شده است.

"حسن اسلامیان" در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بسیاری از رویدادهای چهل و دو سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، باید از نظر علمی و مطابق با تازه ترین روش های تحقیقاتی مورد پژوهش قرار گیرند، اظهار کرد: انجام برخی از عملیات ها در دوره دفاع مقدس با تعجب‌ جهانی همراه شد ولی پژوهشگران ما به راحتی از کنار آن گذشتند و نسل جوان از این شاهکارها خبر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد دانشگاه افزود: نقش بی نظیر مساجد در دفاع مقدس و ایجاد و گسترش بسیج سراسری در کشور، از جمله مواردی است که باید در دانشگاه ها مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار گیرد‌ که متاسفانه این مورد نیز مورد غفلت واقع شده است.

 

وی اضافه کرد: نسل جوان وقتی از نتایج یک‌ پژوهش علمی و دانشگاهی مطلع می شوند بیشتر آماده پذیرش آن‌ می شوند بنابراین دریاره کار بزرگی که مساجد در مدیریت جنگ کردند اگر پژوهش های کتابخانه ای، بنیادی و موردی (case study) انجام گیرد حتما نتایج آن در جذب بیشتر نسل جوان به مساجد موثر خواهد بود.

 

اسلامیان در ادامه با بیان اینکه مساجد با برگزاری یادواره شهدا، مسابقات کتاب خوانی، شب شعر، خاطره گویی فرماندهان دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان و دیدار با این افراد، نقش مهمی در پاسداشت ارزش های دفاع مقدس ایفا کرده اند، گفت: مفهوم‌ مقاومت صرفا به دوره مبارزه با طاغوت و عراق محدود نمی شود بلکه همانطور که مقام‌ معظم رهبری فرمودند تمام لحظات این‌ چهل سال، نمونه های ممتاز ایستادگی و ایثار ملت ایران است که مسجدی ها در تمام این لحظات حضور پر رنگی داشتند.

 

وی در ادامه بر مدیریت علمی و به روز مساجد و نقش این کار در جذب بیشتر نسل جوان به این خانه های خدا تاکید و اظهار کرد: مساجد را باید چون دانشگاهی دانست که مدام افراد مختلف در آن حاضر می شوند و مهارت، تجربه و معرفت دینی یاد می گیرند و به نیروهای موثر در حال و آینده نظام جمهوری اسلامی تبدیل می شوند.‌ اتفاقا همین دانشگاه است که مهم ترین اتفاقات را در تقویت انقلاب و جبهه مقاومت اسلامی رقم زده است هرچند این حقیقت‌ نیز مورد واکاوی علمی قرار نگرفته و به سخنرانی مبلغان دینی و کار رسانه ای نه چندان نو و خلاقانه در معرفی این کارکرد مساجد اکتفا شده است.

 

این استاد دانشگاه افزود: بسیاری از بچه های مسجدی جزو نخبگان علمی کشور هستند که چون سازمان دهی دقیقی وجود ندارد بسیاری از آنان پس از ورود به مراکز علمی و دانشگاهی و سپس جلوس بر سمت های مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، ارتباط شان با مساجد قطع می شود، درحالی که باید سیستمی کارآمد و به روز برای حفظ پیوند این افراد با مساجد وجود داشته باشد.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه ها جنگ مساجد دفاع مقدس دفاع مقدس نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • نتایج جالب یک پژوهش علمی درباره زنان
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند