Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مهاجرت از روستاها به شهرهای نوپایی چون یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد همواره دغدغه مسئولان و مردم بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هم‌اکنون بیش از 100 هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج و روستاهای اطراف این شهر سکونت داشته که اغلب آنان به‌ دلیل نامناسب بودن وضعیت رفاهی و خدماتی روستاها به این شهر هجوم آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش "لوداب" یکی از بخش‌های شهرستان بویراحمد در این استان بوده که دارای روستاهای متمرکز و پراکنده با حجم جمعیتی بالا است. محور ارتباطی ملی پاتاوه – دهدشت که از دل کوه‌های سربه فلک کشیده " بخش لوداب " می‌گذرد محصول کلنگ‌زنی سفر رهبری انقلاب به یاسوج در سال 1373 بوده که متأسفانه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

محرومیت‌زدایی سپاه در شرق ایران / افتتاح 1447 پروژه عمرانی سپاه در مناطق محروم سیستان و بلوچستانخدمتی دیگر از جهادگران سپاه در خدمت به مردم / محرومیت‌زدایی سپاه در شهرستان فیروزه100 پروژه محرومیت‌زدایی ‌استان هرمزگان ‌افتتاح می‌شود / توزیع 3 هزار بسته معیشت

پنج روستای متمرکز "کَمَک‌ها" با این محور ملی تنها 7 کیلومتر فاصله زمینی داشته بنا به گفته روستانشینان، یکی از عوامل اصلی مهاجرت آنان به شهر یاسوج است.

به گفته اهالی این روستاها، فوت روستائیان در تصادفات جاده‌ای، ترک تحصیل مستمر دانش آموزان به‌ویژه دختران در مقطع راهنمایی و دبیرستان، نبود امکانات بهداشتی از قبیل مرکز بهداشت، بی‌توجهی به بالا رفتن نرخ بیکاری جوانان، فرسوده‌بودن بافت منازل روستایی، هدر رفتن محصول باغات آنان از قبیل انجیر و انگور و ده‌ها مشکل دیگر ناشی از دسترسی نداشتن آنان به یک محور ارتباطی مناسب است.

در گزارش اخیر با عنوان "کهگیلویه و بویراحمد| کَمَکی‌های نیازمند کُمک/ جاده ای که 16 سال به حال خود رها شده است" به معضلات این منطقه و رویکرد مسئولان نسبت به آن پرداختیم"؛ در ادامه ویدئویی از مشکلات روستائیان را می‌بینید:

انتهای پیام/541/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند

به گزارش جماران؛ پس از سیستان و بلوچستان به عنوان محروم ترین، استان‌ های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.

استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است. مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است. 

مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال ۱۴۰۱ تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.

پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.

منبع: اعتماد

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران