Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@07:44:31 GMT

مکانیزم ماشه خیانت و فریبکاری اروپا است 

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۳۹۵۰

مکانیزم ماشه خیانت و فریبکاری اروپا است 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: مکانیزم ماشه برای کشوری که ۲ سال قبل از برجام خارج شده معنا ندارد و خیانت و فریبکاری اروپا است که با بیانیه ای به ظاهر در این قضیه با آمریکا همراهی نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۴ مهر حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: بازی بی نتیجه و مکانیزم بی‌خاصیت ماشه آمریکا، هوشیاری مسئولین را می طلبد که پس از کلی هیاهو ،جنگ روانی و فضا سازی روز یکشنبه ۳۱ شهریور بر علیه ایران فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: مکانیزم ماشه برای کشوری که ۲ سال قبل از برجام خارج شده معنا ندارد و خیانت و فریبکاری اروپا است که با بیانیه ای به ظاهر در این قضیه با آمریکا همراهی نکردند اما همه می‌دانند که پشت این قضیه آمریکا و اروپا با هم هستند تا جلوی پیشرفت ایران انقلابی را بگیرند.

وی بیان کرد: اروپا به دنبال فریب دستگاه دیپلماسی ما است باید مسئولین هوشیار باشند چرا که غربی ها به هیچ کدام از تعهدات خود در برجام و پسابرجام عمل نکردند بنابراین مسئولین و دستگاه دیپلماسی نباید کشور را بیش از این معطل غرب و اروپا و معطل مسائلی همچون موضوع هسته‌ای کنند.

حجت الاسلام احمدی نیک ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به سخنان راه گشای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آغاز هفته دفاع مقدس و در آیین تجلیل از یک میلیون رزمنده و ایثارگر اشاره کرد و افزود: سخنرانی مقام معظم رهبری حاوی نکات بسیار مهمی است که به چیستی، چرایی و چگونگی دفاع مقدس، راه های حفظ و نشر فرهنگ انسان ساز آن می‌پردازد.

خطیب جمعه آسمینون با اشاره به برخی از محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری به طور اختصار، ابراز کرد: در وهله اول باید بدانیم که دفاع مقدس گنجینه ای بی نظیر و بی بدیل برای کشور و ملت است و در وهله دوم ما زمانی ارزش، عظمت و اهمیت کار شهدا و رزمندگان را درست درک کرده و تشخیص می دهیم که عظمت دفاع مقدس را خوب بشناسیم.

وی ادامه داد: در وهله سوم دست هایی در کار است تا دفاع مقدس را تحریف کرده و وارونه جلوه دهند بنابراین با تبیین درست دفاع مقدس باید در مقابل تحریف ایستاد و همه مخصوصا خواص و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این خصوص وظیفه دارند.

حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: جنگ تحمیلی ۸ ساله باید به درستی واکاوی، تبیین و بررسی شود البته که هدف جنگ افروزان در هم کوبیدن نظام اسلامی، انتقام استکبار جهانی از انقلاب اسلامی است چرا که این انقلاب دست آنها را کوتاه کرده بود.

امام جمعه آسمینون تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی و مهم ناکامی دشمن در رسیدن به هدف یا اهدافی که در جنگ تحمیلی داشت، نقش بسیار حساس، شگفت انگیز و فوق العاده رهبری و فرماندهی امام (ره) بود.

وی اظهار کرد: چرا که اول کار بزرگ امام این بود که از ابتدا حجم واقعی این کارزار و میدان را شناخت و از آغاز فهمید که معنای این جنگ چیست دوم تشخیص اساسی و حیاتی امام این بود که این مسئله مهم را فقط ملت ایران می تواند حل کند همان طور که انقلاب کردند.

حجت الاسلام احمدی نیک عنوان کرد: در مرحله سوم شخصیت، نفوذ معنوی، صداقت و معنویت امام هنگام سخن گفتن بود که آثار معنویت و صداقت برای همه آشکار می شد چهارم قاطعیت بی نظیر امام(ره) بود بنابراین یکی از ابعاد مهم جنگ که مورد غفلت واقع شده و ممکن است تحریف شود، نقش فرماندهی امام راحل در جنگ بود در کنار این موضوع مهم باید نکات مهم دیگر هم برای مردم و نسل جوان به خوبی تبیین شود.

خطیب نماز جمعه آسمینون تاکید کرد: برای مقابله با جریان تحریف چند کار اساسی باید انجام داد از جمله تبیین زوال ترس و اندوه در اثر مقاومت و استقامت، تقویت ادبیات دفاع مقدس، یادواره ها و شخصیت پردازی عناصر دفاع مقدس از فاصله بین نسل ها جلوگیری می کند.

وی در خاتمه ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، با اشاره به حدیثی از ایشان، عنوان کرد: هلاک و نابودی دین و ایمان هر شخص در سه چیز است؛ تکبر حرص و حسد تکبر موجب نابودی دین و ایمان شخص است و به وسیله تکبر شیطان با آن همه عبادت ملعون می شود حرص و طمع دشمن شخصیت انسان است همان طور که حضرت آدم به وسیله آن از بهشت خارج شد، حسد ریشه خلاف ها و زشتی ها است و به همین دلیل قابیل برادر خود هابیل را به قتل رساند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز جمعه آسمینون حجت الاسلام احمدی نیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس

دریافت 32 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6096293

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر