Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "عربی ۲۱"، معاریو فاش کرد، در چند روز آینده توافق‌های صلح بیشتری با کشورهای عربی انجام خواهد شد. گام بعدی در مسیر عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عمان خواهد بود که در روزهای اخیر با میانجی‌گری و حمایت کامل آمریکا مذاکرات در این خصوص جریان داشته است.

این روزنامه نوشت: عمان در بیانیه رسمی از توافق‌های عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین استقبال و ابراز امیدواری کرد که این روند به توافق با فلسطینی‌ها منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاریو نوشت: گشایش بزرگی در روزهای اخیر در تماس‌ها میان اسرائیل و عمان حاصل شده و به زودی بیانیه‌ای درباره توافق عادی‌سازی با این کشور صادر خواهد شد. هفته آینده توافق اعلام می‌شود و در صورت وجود مشکلات فنی، اعلام توافق صلح هفته بعدش اعلام می‌شود.

این روزنامه نوشت: یکی از کشورهای دیگری که در آستانه اعلام عادی‌سازی روابط با اسرائیل طی چند روز آینده هستند، سودان است. تاخیر در عادی‌سازی روابط میان خارطوم و تل‌آویو بنا به ترجیح مسئولان ارشد سودانی برای اعلام عادی‌سازی بعد از تغییر دولت موقت کنونی است.

معاریو فاش کرد: اما واشنگتن فشار بر مقامات سودانی را افزایش داده تا هم اکنون توافق صلح با اسرائیل را امضا کنند و منتظر تشکیل دولت دائمی نمانند، چرا که به عنوان بخشی از این معامله قرار است نام سودان از فهرست تروریسم ایالات متحده حذف شود.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی نوشت: معامله‌ای که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به سودان پیشنهاد کرده است که در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل، سودان از فهرست تروریسم حذف شود، دولت خارطوم آن را پذیرفته است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی "آی ۲۴" نیوز رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نزدیک به شورای حاکمیت سودان که ریاست آن را عبدالفتاح البرهان برعهده دارد، روز سه‌شنبه فاش کرد که دیدار قریب الوقوعی میان البرهان و نتانیاهو در روزهای آینده در کشور آفریقایی اوگاندا انجام خواهد شد.

همچنین منابع دیگری که خواستند نامشان فاش نشود از راه‌اندازی انجمن دوستی سودان و اسرائیل شنبه هفته آینده در خارطوم پایتخت سودان خبر دادند.

این مراسم قرار است که در سالن عباسی در شرق بیمارستان الزیتونه در خارطوم و در جریان کنفرانس خبری روی دهد که در جریان آن از رسانه‌ها نیز برای حضور دعوت به عمل آورده است.

اخبار مبنی بر عادی‌سازی روابط تل‌آویو و خارطوم در حالی مطرح می شود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب فاش کردند که سودان برای عادی سازی روابط خود با این رژیم یک میلیارد دلار درخواست کمک کرده است.

همچنین رادیو "کان" رژیم صهیونیستی اعلام کرد آمریکا بر قطر فشار آورده تا در ازای لغو محاصره از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، توافق صلح با رژیم صهیونیستی امضا کند، پیشنهادی که به گفته منابع قطری، دوحه آن را نپذیرفته است.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

برچسب‌ها سودان عمان رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان عمان رژیم صهیونیستی سودان عمان رژیم صهیونیستی اخبار کنکور عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: به شدت به السنوار نزدیک شده بودیم اما در لحظه‌ای از دست ما گریخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگویی که شامگاه امشب با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش اسرائیل به شدت به یحیی السنوار نزدیک شده بود اما او موفق شد متواری شود.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی که سعی در آرام کردن اعتراضات و انتقادات جامعه صهیونیستی نسبت به ناکارآمدی رژیمش دارد، در این گفتگو ادعا کرد، کار رسیدن به یحیی السنوار زمان بر است، آمریکایی‌ها هم برای رسیدن به بن لادن 10 سال وقت صرف کردند.

وی مدعی شد ما به شدت به او نزدیک شده بودند اما در لحظه از مخفیگاهش به مخفیگاه دیگری متواری شد فقط ظرف چند روز او را گم کردیم.

همزمان با انتشار این مصاحبه چند رسانه عبری زبان از جمله معاریو تصاویری را از محلی منتشر کردند که ادعا شده است، قبلا یحیی السنوار رهبر حماس در آن حضور داشته است، اطلاعاتی که امکان تایید آن از سوی حماس یا منابع بی طرف وجود ندارد.

تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری داردرسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • گرگ و میش توافق
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!