Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که‌ کمپین فشار حداکثری ایالات متحده علیه ایران موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه، در گفت‌وگویی با WMAL با اشاره به اینکه واشنگتن در حال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است، گفت: رئیس‌جمهور ترامپ با این درک که اوباما و بایدن به توافقی دیوانه‌وار با نظام ایران ورود کرده بودند، وارد دفتر ریاست جمهوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافقی دیوانه‌وار بود که راهی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به ایران اعطا می‌کرد و امنیت خاورمیانه، اسرائیل و آمریکا را به مخاطره می‌انداخت. ما سه سال و چند ماه گذشته را برای ممانعت از دستیابی ایران به پول، منابع، ثروت و توانایی برای ساخت سلاح هسته‌ای صرف کردیم.

وی با اشاره به اینکه ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود نخواهد گذاشت که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و وی را "معمار ارشد کمپین تروریسم در جهان" خواند.

پمپئو ادامه داد: دلیلی ندارد که دولت‌مان به تلاش‌های اقتصادی، امنیتی و دیپلماتیک چندسال اخیر خود ادامه ندهد. این باعث تضعیف نظام [ایران] و امنیت بیشتر آمریکا شده است‌. من به کاری که کرده‌ایم افتخار می‌کنم.
وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص عدم همکاری اروپا با فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران گفت: آن‌ها می‌گویند که در هدف ما شریک هستند اما همچنان تاکید دارند که توافق هسته‌ای چیز خوبی بوده است. من نمی‌دانم چطور می‌توان این دو تفکر را همزمان در ذهن داشت. ما می‌دانیم که برجام به ایران اجازه تداوم کمپین تروریسم‌شان را داد. این توافق پول و منابع مورد نیاز آن‌ها برای این کار را فراهم کرد. ما امیدواریم که اروپایی‌ها به ما ملحق شوند.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه ادعا کرد: اما اشتباه نکنید، با اینکه تنها ایالات متحده در سه سال اخیر این کمپین را رهبری کرده، کمپین موفق بوده است. نظام حال پول کمتری دارد.

وی در انتها ادعا کرد دولت آمریکا تاکنون از رسیدن ۷۰ میلیارد دلار به ایران جلوگیری کرده است.

بیشتر بخوانید............

*وزیر خارجه آمریکا: نقض کنندگان تحریم‌های ایران را تحریم می کنیم/ خزانه داری آمریکا: مسائل موشکی ایران را زیر نظر داریم

*کنایه ظریف به پمپئو   *اعمال تحریم ها علیه وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی (+اسامی) لینک کوتاه: asriran.com/0038gd

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پمپئو آمریکا ایران وزیر خارجه آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‌سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد