Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کیخسرو چنگلوایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد، اظهار داشت: سالانه معادل ۱۸ میلیون هکتار در کشور بر علیه بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز مبارزه می‌شود که در این ارتباط کم و بیش ۳۵ هزار تن انواع آفت کش مورد مصرف قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیش از ۹۸ درصد این آفت کش‌ها به یک معنا صد در صد از خارج کشور تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود این آفت کش‌ها که برای تضمین امنیت غذایی و تولید حیاتی بوده به صورت تام و تمام به تأمین و تخصیص ارز وابسته است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از ۲۰ فروردین ماه سال جاری وقتی مبنای ارز از ترجیحی به نیمایی تبدیل شد وارد کنندگان برای واردات سموم و انواع آفت کش‌ها با افزایش قیمت پنج برابری مواجه شدند.

وی افزود: برای مثال وارد کننده که پیش از این سمی را با یک واحد وارد می‌کرد اکنون باید با پنج واحد وارد کند.

چنگلوایی اظهارداشت: پس از تغییر گروه کالایی آفت کش‌ها و افزایش نرخ ارز، مشکلاتی در زمینه تأمین نقدینگی مورد نیاز برای وارد کنندگان سموم و آفت کش‌ها به وجود آمد.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های که به عمل آمد دیروز با حضور مدیران عامل انجمن وارد کنندگان و تولید کنندگان سموم و آفت کش جلسه‌ای با روح الله خدا رحمی مدیرعامل بانک کشاورزی برگزار شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در این نشست مقرر شد از سوی بانک کشاورزی و از محل منابع داخلی اعتباری معادل ۸ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات سرمایه در گردش برای این منظور تخصیص یابد.

کد خبر 5032368

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حفظ نباتات کشور بازار سهام ویروس کرونا قیمت دلار تولید نفت بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس شاخص کل بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام اسیا قیمت طلا قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی آفت کش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است