Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@09:30:15 GMT

بی‌بصیرتی مردم صلح را به امام حسن تحمیل کرد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۴۷۵۱

بی‌بصیرتی مردم صلح را به امام حسن تحمیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی اظهار کرد: افراد اطراف امام حسن در جنگ سست‌عنصر بودند و به علت عدم تحلیل سیاسی موجبات شکست امام حسن و برقراری صلح را ایجاد کردند.

وی با تأکید بر لزوم وجود تحلیل سیاسی در میان جامعه تصریح کرد: مطالعه تاریخ و درس عبرت‌های تاریخی راه را به ملت نشان می‌دهد و با افزایش تحلیل سیاسی مردم می‌توان مانع از فریب دشمنان اسلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه بجنورد همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بر استقلال امت اسلامی تأکید کرد و گفت: وابستگی به بیگانگان عاملی می‌شود تا تهدیدها و تحریم‌ها در کشور اثرگذار باشد اما در صورت وجود استقلال ترسی از مشکلات خارجی ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: ویژگی امت اسلامی تصمیم‌گیری مستقل از شرق و غرب است و حفظ استقلال در عرصه‌های مختلف همچون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ازجمله این ویژگی‌ها است.

خطیب جمعه بجنورد همچنین با اشاره به تلاش کفار برای عقب‌ماندگی امت اسلامی ادامه داد: کفار نگران پیشرفت امت اسلامی هستند و ایستادگی در برابر دشمن بسیار مورد تأکید و اهمیت زیادی دارد.

وی بر جلوگیری از افراط‌وتفریط نیز تأکید کرد و گفت: عبادت و سیاست در کنار هم مسیر امت اسلامی را تشکیل می‌دهد و مؤمن واقعی باید نسبت به مسائل روز آگاه بوده و در آگاهی کامل زندگی کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با اشاره به جایگاه شهدا در دین اسلام خاطرنشان کرد: شهدا با شوق به این مقام رسیدند و شیفته آن بودند.

وی افزود: شهادت، شریف‌ترین مرگ‌ها است و شهدا به‌عنوان شیرمردان شیطان ستیز، شهد شهود را نوشیدند و به مقام شاهدان مبشر دست یافتند.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: شهدا همچون شمش‌های طلا سرمایه‌ای برای امت و ملت محسوب می‌شوند که این گنجینه‌های درخشان و ارزشمند باعث سرافزاری و عزتمندی مردم جامعه است.

وی در انتها به سالروز جهانی سالمندان اشاره کرد و گفت: سالمندان در اسلام دارای جایگاهی ویژه هستند که باید همگان به آنان احترام بگذراند و از تجربیات و پختگی آنان استفاده کرده تا درس زندگی بیاموزیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صلح امام جمعه امام بجنورد امت اسلامی امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

حجت‌الاسلام مهدی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «طرح نور» توسط نیروی انتظامی در راستای مطالبه عموم مردم و بانوان به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است.

وی افزود: مردم متدین کرمانشاه فردا جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، مقابل درب مسجد جامع این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند نمود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ضمن دعوت مردم متدین و غیور جهت شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم به‌ویژه بانوان شهرستان کرمانشاه به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و حمایت از فرزندان سلحشور خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تأکید نمایند.

کد خبر 6088614

دیگر خبرها

  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور