Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@07:07:13 GMT

یک متر مسکن در شهر تهران چند سکه ارزش دارد؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۴۷۷۰

یک متر مسکن در شهر تهران چند سکه ارزش دارد؟

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه در فصل تابستان معمولاً تعداد معاملات به سقف و در پاییز به کف می‌رسد گفت: به نظر می‌رسد در سه ماه آینده بازار آرام تری را نسبت به شش ماهه ابتدایی سال داشته باشیم.

مهدی روانشادنیا اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد در نیمه دوم سال با افت شدید شاخص بورس مواجه باشیم و به همین دلیل سرمایه‌ها از بازار سهام به سمت مسکن نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نوسانات همه بازار‌ها ناشی از نرخ برابری ریال با سایر ارز‌ها است که متاسفانه با افت مواجه شده است. به بیان دیگر عوامل طبیعی، تعیین کننده وضعیت فعلی بازار‌های مسکن، طلا، ارز و بورس نیست بلکه رشد این بازار‌ها از کاهش ارزش ریال نشأت می‌گیرد.

وی افزود: مقایسه میانگین قیمت مسکن تهران در مرداد ماه ۱۳۹۹ با مرداد ماه ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که قیمت مسکن نسبت به سال قبل پنج برابر شده است. برای خرید یک واحد ۷۵ متری به طور متوسط باید ۱.۸ میلیارد تومان هزینه بپردازید که تامین این مبلغ از توان بسیاری از اقشار، خارج است. طبیعتاً باید منتظر باشیم تا در نیمه دوم سال تعداد معاملات نیز کاهش پیدا کند. با این حال نمی‌توان نسبت به کاهش قیمت مسکن خوشبین بود.

این کارشناس بازار مسکن در مقایسه نرخ برابری هر متر مسکن در تهران با نرخ سکه خاطر نشان کرد: سال ۱۳۸۸ یک متر مسکن در شهر تهران به طور متوسط هفت سکه ارزش داشت که در مردادماه ۱۳۹۹ به دو سکه رسیده است. یعنی اگر ۱۱ سال پیش کسی در بازار سکه سرمایه گذاری می‌کرد هم‌اکنون سود بیشتری نسبت به مسکن به دست می‌آورد.

روانشادنیا درباره چشم انداز در خصوص ارزش ریال گفت: در چنین شرایطی نمی‌توان با قطعیت از وضعیت آینده بازار‌ها صحبت کرد.

وی درباره وضعیت معاملات مسکن در نیمه دوم سال جاری یادآور شد: به طور سنتی در فصل تابستان بیشترین تعداد معاملات انجام می‌شود. رتبه دوم به فصل زمستان اختصاص دارد و پاییز و بهار در رده‌های آخر قرار دارند؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که بازار مسکن از نظر تعداد معاملات در سه ماهه پاییز آرام باشد و خرید و فروش در زمستان افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، مردادماه امسال میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران به ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۷.۴ درصد و نسبت به ماه قبل ۱۰.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. بر اساس اعلام بانک مرکزی، همچنین در مردادماه ۱۳۹۹ تعداد معاملات مسکن شهر تهران به ۹۰۸۰ فقره رسیده که نسبت به ماه گذشته ۳۵.۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۷۵.۸ درصد افزایش داشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار مسکن معاملات مسکن شاخص بورس بازار سکه ارزش مسکن تعداد معاملات نسبت به ماه شهر تهران بازار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با اصلاح ۱۳۴۲۰.۲۸ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲.۸۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۲۱.۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۹۶۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۸۶,۵۶۶ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۰,۳۶۸.۶۷۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۵۸۲,۶۰۱.۸۷۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086456 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل