Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارعی گفت: گلباران قبور مطهر شهدا، برگزاری نشست بصیرتی، برگزاری یادواره شهدا و ... از عناوین برنامه های چهارمین روز از هفته دفاع مقدس در شهرستان جهرم بوده است.

«مهدی زارعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به برنامه های فرهنگی و هنری چهارمین روز از هفته دفاع مقدس در شهرستان جهرم اشاره کرد و گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» در سراسر کشور گرامی داشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه جهرم افزود: چهارمین روز از هفته دفاع مقدس نیز به «شهیدان، ایثارگران و خفرآفرینان» نامگذاری شده و در این راستا برنامه های متنوعی در شهرستان جهرم به اجرا در آمد.

 

وی احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس را از مهمترین برنامه های این روز یاد کرد و اظهار داشت: در راستای این برنامه آیین گلباران قبور شهدا به همت سایر حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج به اجرا در آمد.

 

زارعی برگزاری یادواره شهدا را از دیگر برنامه های چهارمین روز از هفته دفاع مقدس در شهرستان جهرم دانست و گفت: این برنامه در مسجد «امام حسین (ع)»، مسجد «الغدیر»، مسجد «الزهرا (س)» و امامزاده «محمد (ع)» برگزار شد.

 

وی از برگزاری نشست بصیرتی به عنوان دیگر برنامه های روز چهارم هفته دفاع مقدس یاد کرد و اذعان داشت: این برنامه با محوریت «ارتقا روحیه دشمن ستیزی» به همت پایگاه مقاومت بسیج «ام البنین (س)» و به همت حوزه مقاومت بسیج «فاطمه الزهرا (س)» و «حضرت رقیه (س)» به اجرا در آمده است.

 

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه جهرم همچنین به برگزاری محفل «انس با شهدا» در جوار تپه «نورالشهدا» شهرستان جهرم اشاره کرد که با حضور پرشور بسیجیان حوزه های مختلف و مردم شهید پرور برگزار شده است.

 

وی قرائت زیارت عاشورا را از جمله برنامه های این آیین عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه با خاطره گویی رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس «علی زارعیان» برگزار شد.

 

زارعی عنوان کرد: دکلمه خوانی، عزاداری و مرثیه خوانی در رثای شهادت امام حسن مجتبی (ع) توسط «محسن ذاکری» از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نیز دیگر برنامه های این آیین را تشکیل داد.

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: گرامیداشت هفته دفاع مقدس گراميداشت هفته دفاع مقدس سپاه فجر فارس برنامه هفته دفاع مقدس برنامه های هفته دفاع مقدس هفته دفاع مقدس در فارس هفته دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد شهداست، گفت: تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، امروز  در نشست خبری «ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان» ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس مقاومت، شهدای امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی این شهیدان عزیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار داشت: قریب به 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود 127 شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند و 42 درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و 40 درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده در ادامه افزود: خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است به صورتی که کوچکترین شهید، با 12 روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر، در این استان 22 یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان، تأکید کرد: در حال حاضر 22 یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد. هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و پتانسیل این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌‌ دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است، این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

 ارسطو زاده در ادامه گفت: تاکنون 40 اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی استان خوزستان به ثبت رسیده است و 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست