Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@05:49:16 GMT

تدوین اطلس تصادفات شهر قزوین

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۵۳۲۷

تدوین اطلس تصادفات شهر قزوین

تین نیوز

شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در جلسه کمیته پایش تصادفات اظهار کرد: اطلاعات مربوط به تصادفات شهر قزوین از سال ۹۴ تا ۹۸ در قالب اطلس تصادفات طی تحلیل و همکاری مشترک با پلیس راهور تهیه و تحلیل شده است.

او افزود: در بخشی از این اطلس تقاطع‌های حادثه‌خیز شهر بر مبنای فراوانی و شدت به تعداد ۱۹ مورد مشخص شده که تقاطع ولیعصر (عج)، نسیم شمال بلوار تاکستان، تقاطع دادگستری، میدان مینودر تقاطع نسیم شمال بلوار میرزا کوچک خان، میدان خلیج فارس، میدان تهران قدیم از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: بیشترین عامل انسانی موثر در تصادفات مربوط به عجله و شتاب بی‌مورد است که با افزایش سرعت منجر به شدت تصادف می‌شود.

زرآبادی‌پور تصریح کرد: برنامه خود را بر مبنای استراتژی کاهش تصادفات در نظر گرفته‌ایم که کاهش سالانه ۱۰ درصد از آمار تصادفات در دوره پنج ساله بخشی از اهداف ما است.

او با تاکید بر اینکه اعمال قانون در ساعات اوج ترافیک منجر به کاهش وقوع تصادفات می‌شود، خاطرنشان کرد: بازه‌های سنی ۲۰ تا ۳۰ سال و همچنین ۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین حادثه‌دیدگان تصادفات در شهر قزوین هستند و پراید و موتورسیکلت بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات بوده است.

این مسئول اضافه کرد: شهرداری قزوین ۹۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری نصب کرده و تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت ۳۰ دستگاه است.

زرآبادی‌پور بیان کرد: ۳۶ تقاطع هوشمند مرکزی در سطح شهر وجود دارد که تا پایان سال به ۴۰ دستگاه می‌رسد؛ ضمن اینکه ۶ دستگاه دوربین ثبت عبور از چراغ قرمز در سطح شهر نصب شده است.

او ادامه داد: راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی به نشانی @trafficqazvin با هدف انتشار مطالب، فیلم و عکس‌های آموزشی و هشداردهنده مرتبط با حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین تهیه و انتشار جزوه‌های آموزشی از جمله اقدامات آموزشی، اطلاع‌رسانی و فرهنگی این معاونت است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ ارائه آمار فوتی‌های تصادفات ۹۸ و ۹۹ از سوی پزشکی قانونی، ارائه داده‌ها و مشارکت مالی بیمه‌ها در کاهش تصادفات شهر قزوین در نقاط دارای اولویت توسط بیمه‌ها و افزایش روشنایی معابر در نقاط حادثه‌خیز توسط شرکت برق را از جمله نیازمندی‌ها برای رفع نقاط حادثه‌خیز دانست.

زرآبادی‌پور بیان کرد: برخی اقدامات از سوی پلیس و دستگاه قضا همچون پلمب کاربری‌های جاذب سفر و حادثه‌ساز همچون نمایشگاه‌های خودرو به واسطه پذیرش خارج از ظرفیت در نمایشگاه‌ها بخش دیگری از این نیازمندی‌ها را تشکیل می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترافیک شهری قزوین حمل ونقل و ترافیک شهرداری قزوین شهر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم

علیرغم وعده تکراری مسئول راه استان برای آسفالت و نصب گاردریل در این مسیر، یک دستگاه سواری پژو پارس به دره سقوط کرد و موجب مصدومیت شدید راننده و خسارت عمده به خودرو شد.

اواخر سال گذشته مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای استان وعده داده بود که آسفالت جاده کلج به سیردان آغاز خواهد شد.

با گذشت بیش از یک ماه از فصل بهار هنوز اقدام عملی انجام نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده