Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:20:51 GMT

چهارم مهر ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۵۳۵۴

چهارم مهر ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها

 اگر چه کرونا به بخشی از واقعیت زندگی بشر تبدیل شده اما نمی توان تمام کار و فعالیت های روزمره ،اقتصادی ،اجتماعی و روابط انسانی را ا به طور کل متوقف کرد، ادامه فعالیت ها  در سایه کرونا با رعایت موازین بهداشتی گره خورده است و با عمل به دستورات و توصیه های بهداشتی می توان همزیستی مسالمت آمیزی با این ویروس داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از هفت ماه است که ویروس کرونا همچنان یکه تازی می کند ، از ماه گذشته تا کنون  به دلیل رعایت نکردن مردم ، انجام سفر و حضور  در تجمعات و بی توجهی به توصیه های بهداشتی، آمار مبتلایان و فوتی ها روند افزایش یافته است و با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز  و سرما نگرانی ها در خصوص  همنشینی با بیماری آنفلوانزا افزایش یافته است  که می طلبد شهروندان و مسئولان در رعایت پروتکل ها جدی تر عمل کنند.

به گفته کارشناسان، همزمانی شیوع دو ویروس آنفلوآنزا و کرونا در فصول سرد می‌تواند پیامدهای بدی بدنبال داشته باشد ، از این رو بنا به توصیه متخصصان تزریق واکسن آنفولانزا باید به ویژه برای گروههای پرخطر باید در دستور کار قرار گیرد .

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور گفت: تاکنون ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۰۸ نفر از آنها بستری شدند. 

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

مراکز استانی و دفاتر ایرنا در شهرستان ها نیز در این مدت تلاش کرده اند تا جدیدترین و موثق ترین اخبار با موضوعیت کرونا را منتشر کنند و شهروندان را در جریان آخرین اطلاعات بدست آمده در این زمینه قرار دهند که بخشی از این اخبار و گزارشها در ذیل می آید:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون واکسن آنفلوانزای مورد نیاز گروه‌های هدف در کشور توزیع نشده است اما این استان مرکز تامین و توزیع واکسن شمالغرب و چهار مرکز بسیار اصلی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

دکتر محمدرضا صائینی  در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان افزود: واکسن مورد نیاز شمالغرب کشور به مدت ۶ ماه تا یکسال در این استان انبار می شود که به لحاظ امنیتی حساسیت بالایی دارد چرا که در صورت بروز هرگونه اشکال و مساله ای، در تامین واکسن اختلال بوجود می آید.

و اما در اصفهان و به گفته  رییس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرای ناقص شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مردم و واحدهای صنفی و اماکن عمومی از دلایل اصلی افزایش چشمگیر شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در روزهای اخیر در این خطه است.

میزان ابتلا به بیماری کرونا در یک هفته اخیر در استان اصفهان با پیک ناگهانی مواجه شد که نگرانی بسیاری را در بین مردم و مسوولان ایجاد کرد؛ در زمان حاضر حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کمال حیدری افزود: بررسی‌های انجام شده در سطح جامعه نشان می دهد که در بیشتر موارد در قبال شیوه‌نامه‌های بهداشتی بطور ظاهری برخورد شده و حلقه‌های اجرای آن، ناقص است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم با اعلام شمار فوتی های کرونا در استان افزود :تا سوم مهر ماه ۲۰۷ نفر با تشخیص کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار حال ۱۵ نفر وخیم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا هم در استان گفت: هنوز توزیع این واکسن در هرمزگان آغاز نشده و زمان و چگونگی توزیع آن از طریق رسانه ها به مردم اطلاع داده خواهد شد.

 سرپرست اداره آموزش و پرورش خرمشهر هم به آمار دانش آموزان و معلمان مبتلا به کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: براساس گزارش شبکه بهداشت خرمشهر ۶ دانش‌آموز و ۱۵ مدیر مدرسه این شهرستان به کرونا مبتلا شدند.

محمدعلی احمدزاده اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ابتلا و سرایت بیماری به دیگر معلمان و مدیران به آنها برای حضور در مدارس خرمشهر اختیار تام داده شده است.

وی به فوت یکی از معلمان خرمشهری به نام یاور مرادی  بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و افزود: با توجه به اعلام وضعیت قرمز از سوی ستاد مبارزه با کرونا به استان خوزستان و خرمشهر مدارس خرمشهر فقط برای کار اداری باز هستند و دانش آموزان غیرحضوری آموزش ارائه می‌شود.

گزیده ای ازاخبارکرونا

زنجان مرکز تامین و توزیع واکسن آنفلوانزای شمالغرب کشور است

شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان به ۷۶۵ نفر رسید

کاهش آمار کرونا در اصفهان در گرو اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی است

۱۵ مدیر مدرسه در خرمشهر به کرونا مبتلا شدند

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها کرونا ماسک آنفولانزا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک آنفولانزا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا ماسک آنفولانزا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت