Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدافع سن و سال دار تیم الاهلی عربستان کماکان برای این تیم به میدان می رود. بازیکنی که فوتبال دوستان ایرانی خاطرات فراوانی از رویارویی او با مهدی مهدوی ‌کیا دارند

دیدار تیم‌ های استقلال ایران و الاهلی عربستان باعث شد تا مطلبی درباره یکی از مسن ترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا بنویسیم. حسین عمر عبدالغنی سلیمانی اسمی است که بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی او را می شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای شناخت این بازیکن با نام کوتاه شده حسین عبدالغنی، باید فلش بک بزنیم به 22 سال پیش، زمانی که تیم های ملی ایران و عربستان با یک پوست اندازی تاریخی، رنسانسی به پا کردند و آغاز دورانی جدید را در فوتبال خود کلید زدند.

به گزارش طرفداری، یکی از تغییر یافته ها در ترکیب تیم ملی عربستان در دوره جدید دفاع  چپ این تیم بود. حسین عبدالغنی از جمله بازیکنانی بود که توانست نظر مثبت سرمربی پرتغالی وقت تیم ملی عربستان، ادواردو نلو وینگادا را به دست بیاورد. او در بازی‌های جام ملت های آسیا 96 برای دقایقی و در دیدارهای مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه به عنوان یکی از بازیکنان ثابت برای تیم ملی کشورش به میدان رفت. اتفاقی که تقریبا مشابه آن برای مهدی مهدوی کیا مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران رقم خورد. مهدی هم در جام ملت‌های 96 امارات خیلی کم به میدان رفت اما از آغاز بازی های مقدماتی جام جهانی 98 و همزمان محرومیت نعیم سعداوی باعث شد محمد مایلی‌ کهن ریسک کرده و هافبک جوان فوتبال ایران را در قسمت راست دفاعی تیم ملی به میدان برود.

حسین عبدالغنی در جدال برابر پرسپولیس

 تیم ملی ایران که از قضا در آن دوره با تیم ملی عربستان نیز همگروه بود، همیشه در رقابت با این تیم، یک دوئل دیدنی داشت. مدافع چپ تیم ملی عربستان برای موفقیت در دیدارهای این تیم با تیم ملی ایران باید 90 دقیقه بسیار سخت را در مقابل موشک تیم ملی فوتبال ایران از سر می گذراند و با توجه به سن و سال مشابه عبدالغنی و مهدی مهدوی‌کیا رقابت این دو بازیکن همیشه دیدنی می شد.

حسین عبدالغنی در جدال برابر استقلال

هر آنچه که هست عبدالغنی در تیم ملی عربستان موفق شد سال های زیادی دوام بیاورد و 134 بازی برای این تیم به انجام برساند و در سه دوره از رقابت های جام جهانی یعنی 1998، 2002 و 2006 نیز برای تیم ملی کشورش به میدان برود.

عبدالغنی که در تیم جوانان الاهلی موفق شده بود بدرخشد و خود را مطرح کند، زمانی که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی عربستان به میدان می‌رفت نیز به پیراهن الاهلی پشت نکرد و با این تیم به مدت 13 فصل در لیگ حرفه ای عربستان توپ می زد تا این که با پیشنهادی نجومی از این تیم جدا شده و به بازیکنان تیم النصر عربستان اضافه شد. او سال 2008 از الاهلی جدا شد تا سال 2017 یعنی 9 فصل برای تیم متمول النصر به میدان ‌رفت.

او پس جدایی از النصر باز هم راهی تیم سابق خود یعنی الاهلی شد و در حدود سه فصل است که برای تیم به میدان می رود. نکته جالب درباره عبدالغنی این که او با توجه به سن و سالی که این روزها دارد یعنی 43 سال، در بسیاری از بازی ها به عنوان یکی از یازده بازیکن اصلی پا به میدان می‌گذارد. البته عبدالغنی هرچه سن و سالش بیشتر شد بازی در پست های دیگر را نیز تجربه کرد. او که به عنوان مدافع تیم ملی عربستان مطرح بود، علاوه بر حضور در قسمت چپ دفاعی، در برخی بازی ها نیز به عنوان بال و دیدارهایی نیز با توجه سیستم سرمربی تیم، در پست هافبک دفاعی به میدان می رود.

حسین عبدالغنی در جدال برابر پرسپولیس

عبدالغنی در دیدار برابر استقلال میدان رفت و جالب این که 90 دقیقه با بازوبند کاپیتانی و البته قیافه ای تغییر یافته(ریش و موی بلند) در زمین حضور داشت. حضوری که با توجه به سن و سال بازیکن مورد نظر ما، خیلی عجیب به نظر می رسد. این در حالی است که عبدالغنی حدود یک سال پیش گفته بود از فوتبال خداحافظی کرده و دیگر به میدان نخواهد رفت اما حالا می بینیم که برای تیم الاهلی به میدان می رود و مشخص هم نیست تا کی می خواهد به این روند خود ادامه دهد! اصلا شاید او دلش بخواهد رکورد اسطوره فوتبال ژاپن یعنی کازایوشی میورا را بزند که با 53 سال هنوز هم در لیگ دسته اول فوتبال ژاپن به میدان می رود! این تصمیم عبدالغنی یعنی ادامه دوران بازی در حالی اتفاق می افتد که تقریبا همه ستاره های هم نسل او که در تیم ملی عربستان به میدان می رفتند خداحافظی کردند! بازیکنانی مانند سامی جابر، خالد مسعد موالید، عبدالله زبرماوی، خالد تیماوی، عبید الدوساری، حمزه ادریس فلاته، ابراهیم الشهرانی و ...

حسین عبدالغنی در تیم ملی عربستان

 

همچنین بخوانید:

استقلال 3-0 الاهلی عربستان / استقلال، قدرتمندانه صعود کرد

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: حسین عبدالغنی تیم ملی عربستان میدان می رود برای تیم سن و سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش

تیم فوتبال فاینورد در دیداری که هافبک ایرانی‌اش در اواخر آن به میدان رفت، موفق به کسب سه امتیاز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در چارچوب دیدارهای هفته سی‌‌و‌یکم لیگ دسته اول فوتبال هلند، شب گذشته (پنجشنبه) فاینورد میهمان ایگلز بود و موفق شد میزبانش را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

جفری دی لانگ 25 (گل به خودی)، ایوانوسک 33 و آیاسه یوئدا 69 برای فاینورد گلزنی کردند و تنها گل ایگلز هم در دقیقه 45 توسط اولیور اوردسن رقم خورد.

علیرضا جهانبخش در دقیقه 85 این بازی به میدان رفت و جانشین زننده دومین گل تیمش شد.

فاینورد با این نتیجه 75 امتیازی شد و کورسوی امیدش برای رسیدن به آیندهوون صدرنشین که 84 امتیازی است - در فاصله نتها 3 هفته به پایان فصل - را زنده نگه داشت. اگرچه کار جهانبخش و یارانش برای قهرمانی بسیار سخت است  اما آنها از بابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده اطمینان حاصل کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیروزی یاران رونالدو در لیگ عربستان+ فیلم
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟