Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: تظاهرات در شهرها و روستاهای مصر وارد پنجمین روز خود شد و تظاهرات کنندگان خواستار کناره‌گیری رئیس جمهور این کشور از قدرت شدند.
به گزارش خرداد به نقل از تسنیم ، چند روزی است که شهرها و روستاهای مختلف مصر شاهد تظاهرات علیه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور است، با وجود اینکه مقامات امنیتی مقررات منع آمد و شد را به اجراء گذشته‌اند، اما تظاهرات مردمی علیه السیسی هر روز گسترده‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقطه شروع این تظاهرات در پی تصمیم دولت قاهره برای تخریب منازلی بود که گفته می‌شود، خلاف قانون ساخته شده‌ است. این در حالی است که مردم مصر با مشکلات شدید اقتصادی ، بیکاری جوانان و محدودیت های شدید سیاسی دست و پنجه نرم می‌کنند.
استان الجیزه واقع در شمال مصر کانون اصلی تظاهرات علیه السیسی به شمار می‌رود، اما این تظاهرات محدود به این استان نشد و به شهرها و روستاهای سایر استان ‌ای مصر کشیده شد.
به گفته مقامات امنیتی مصر، تاکنون صدها نفر در جریان تظاهرات ضد دولتی دستگیر و تحویل مقامات دادگستری این کشور شده‌اند. آنان متهم هستند که از بیگانگان پول دریافت کرده‌اند تا در مصر ایجاد آشوب و ناامنی کنند.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای العربی الجدید، ساکنان منطقه المنصوریه در استان الجیزه دیشب با برپایی تظاهراتی علیه دولت السیسی شعار دادند و کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از تظاهرات در روستای قندیل واقع در استان البیزه پخش کردند که در آن نشان می‌داد، نیروهای امنیتی با گلوله جنگی به سمت تظاهرات کنندگان تیراندازی می‌کردند نا تظاهرات را سرکوب و تظاهرات کنندگان را پراکنده کنند.
این روزنامه قطری نوشت: مصریان معترض عصر پنجشنبه ( دیروز ) در منطقه "مطای” واقع در استان المنیاء به خیابان‌ها ریختند و با سردادن "السیسی برو” خواستار کناره‌ گیری او از قدرت شدند. همچنین تظاهراتی در منطقه العوامیه استان الاقصر برگزار شد و تظاهرات کنندگان خواستار سرنگونی دولت قاهره شدند.
یک منبع حقوقی به خبرنگار العربی الجدید گفت: نیروهای امنیتی بیش از ۱۷۰ نفر را در ۴ روستای منطقه اطفیح واقع در استان الجیزه دستگیر و به یک مرکز امنیتی منتقل کرده‌اند تا تحویل مقامات قضایی شوند.
دادستانی مصر افرادی را که در تظاهرات اخیر این کشور دستگیر شده‌اند، پرونده‌هایی برایشان تشکیل داده که براساس آن، افراد مزبور به عضویت در گروه‌ها ممنوعه و شایعه پراکنی در شبکه‌های اجتماعی متهم شده‌اند.
به نوشته این روزنامه، بر اساس فراخوان منتشر شده در مصر امروز "جمعه خشم نامیده شده” و از مصریان خواسته شده که در تظاهرات امروز شرکت کنند. برچسب ها: السیسی ، مصر

منبع: خرداد

کلیدواژه: السیسی مصر تظاهرات کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

مخالفان و معترضان به سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز را هم در خیابان‌های فلسطین اشغالی به ویژه در تل‌آویو علیه وی شعار می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان خبر دادند، در دویستمین روز از عملیات 7 اکتبر (طوفان الاقصی) خانواده اسرای صهیونیست و شمار زیادی از معترضین به سیاست‌های نتانیاهو و اعضای ائتلافش با دستانی خونین در میدان پیما در تل‌آویو تجمع کردند.

به گزارش این رسانه‌ها شماری از اعضای خانواده اسرای صهیونیست به همراه ده‌ها نفر از معترضین صبح امروز سه شنبه در این میدان تجمع کرده و دستان خود را به که رنگ قرمز آغشته شده است را به نشان دستان خونی رهبران رژیم صهیونیستی به معرض نمایش  گذاشتند.

این افراد بار دیگر اعلام کردند از کابینه اسرائیل می‌خواهند تا اسرای موجود در غزه را زنده بازگرداند نه اینکه آنها آنان را در تابوت تحویل بگیرند.

در همین راستا ستاد برگزاری اعتراضات در شهر حیفا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، 200 روز از بزرگترین فاجعه‌ای که اسرائیل در تاریخ خود دیده است می‌گذرد، 200 روز است که همه ما قادر به نفس کشیدن نیستیم، از اینرو جایی برای گرامی داشت و جشن گرفتن این مناسبت وجود ندارد، پس امشب گرد هم آمده و خواهان آزادی فوری اسرا خواهیم شد.

لازم به ذکر است دیروز خیابان های اطراف محل اقامت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قیساریه شاهد یکی از بزرگترین تجمع های اعتراض آمیز بود که در آن معترضین با ایجاد آتش سوزی در خیابان اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های وی ابراز داشتند.

آمار وحشتناک از 200 روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزهروز200 طوفان‌الاقصی|حمله پهپادی به شهر اشغالی «عکا»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه