Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفتارهای برخی از مسئولان، کارمندان و تعدادی از مردم در خصوص عادی انگاری کرونا تعجب آور است، برخی به بهانه توزیع سبد غذایی فراخوان برای تجمع می زنند، عده ای در کف کوچه سبزی پاک می کنند و تعدادی دیگر نیز یا مهمانی بازیشان گل کرده و یا مجالس ترحیم در آرامستان برگزار می کنند آن هم بدون ماسک.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با وجود آن که مسئولان بهداشت و درمان همدان تأکید دارند که گسترش اپیدمی کرونا ویروس در شهرستان‌های این استان خطرات بالایی به دنبال دارد، همچنان شاهد هستیم که ساده انگاری و عادی انگاری این ویروس منحوس سبب افزایش آمار مبتلایان به کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا جایی که نزدیک به سه ماهی می شود که وضعیت کرونا در تویسرکان قرمز اعلام شده و در نهایت این شهرستان چند روز در وضعیت نارنجی بوده است.

به تازگی سردار مهدی فرجی بازرس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان همدان گفته که آمار ابتلاء به بیماری کرونا در آرامستان‌های استان روند افزایشی به خود گرفته است.

این مسئله در حالی است که دیده اند جمعه هفته ای که گذشت مراسم یادبودی در بهشت زهرای تویسرکان برگزار شده و آمار برگزاری این مراسم های ترحیم در این مکان رو به افزایش است.

تاکنون آن چنان که باید نه مسئولان متولی و نه برخی از مردم، خطرات کرونا را جدی نگرفته اند.

زمانی که مشاهده می کنیم رئیس کمیته امداد تویسرکان برای توزیع سبدهای غذایی بین مددجویان به نوعی فراخوان می دهد که در سالن ورزشی امیدفر گردهم جمع شوند آن هم بیخ گوش فرمانداری و برخوردی که باید برای جلوگیری از این تجمعات روی نمی دهد و یا تعدادی از کارمندان دستگاه های دولتی و خدمت رسان از زدن ماسک امتناع می کنند، چه انتظاری می توان داشت تا مردم عادی کرونا را جدی بگیرند؟!

هفته گذشته بود که گلایه های مردمی از نزدن ماسک تعدادی از رانندگان سواری های خط تویسرکان ـ همدان برای مجموعه خبری رودآور ارسال شد، این هم مشکلی دیگر.

متولیان امر برای توجیه و تشویق مردم به استفاده از ماسک و فرهنگ سازی در این زمینه آن چنان که باید فعال نیستند و این روزها شاهد بازی کودکان در پارک ها و کوچه پس کوچه های شهر هستیم.

برخی رفتارهای تعدادی هر چند اندک از مردم از تعجب گذشته است، هستند خانواده هایی که فرزندان خود را به مدرسه نمی فرستند اما مدام مهمانی های خانوادگی می گیرند، عمه می رود، خاله می آید، عمو می رود، دایی می آید و به همین ترتیب مهمانی پشت مهمانی و برخی بانوان نیز در کف کوچه نشسته و به صورت گروهی و بدون استفاده از ماسک سبزی پاک می کنند!

باید قبول کنیم در وضعیت بسیار خطرناک و بحرانی کرونا به سر می بریم اما دقت هم شود نه آنقدر بترسیم که به وسواس گرفتار شویم و نه آنقدر بی خیال و بی تفاوت باشیم که هر روز برای کرونا دست تکان دهیم و آغوش خود را برایش باز کنیم!

اینجا خطر کرونا برای همسایه نیست، اگر از ماسک زدن امتناع شود و یا فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود دور از انتظار نیست که کرونا روزی یقه همه جامعه بگیرد.

لااقل اگر به فکر سلامتی خانواده هایمان نیستیم و شهامت و شجاعت مدافعان سلامت را در نظر نمی گیریم برای سلامتی خود ارزش قائل شویم و استفاده از ماسک را جدی بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به‌عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌ است.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌است.

وی افزود: قطعه اصحاب شهدا مخصوص والدین شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس خزانه‌داری شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: هدف از ایجاد قطعه شهدا، همجواری قبور رزمندگان، خانواده شهدا و مزار شهدا با یکدیگر است.

موسوی تصریح کرد: از بین آرامستان‌های بجنورد، بهشت جاوید تحت نظر شهرداری است که یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه شهدای آن در نظر گرفته شده است و بخش‌های آن در حال تکمیل شدن است.

وی گفت: طرح حرم تا حرم که مسیر حرم عباس‌بن موسی بجنورد تا گلزار شهدای گمنام را در بر می‌گیرد از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه آرامستان‌های استان است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: طرح حرم تا حرم به عنوان یک پیاده‌راه آئینی و فرهنگی پس از احداث، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 747242

دیگر خبرها

  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا