Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@23:00:53 GMT

تولید اولین کفش هوشمند در ایران

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۰۹۱

تولید اولین کفش هوشمند در ایران

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش‌بنیان برای اولین بار کارخانه کفش هوشمند در ایران را راه اندازی کرد.

میثم احمدپور مخترع این کفش هوشمند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید کفش‌های هوشمند در دنیا فقط جنبه رونمایی داشته است، مجموعه دانش بنیان ما اقدام به تولید و انبوه سازی این کفش هوشمند در ایران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدپور افزود: این کفش هوشمند سه بعدی از تلفیق علوم ترمودینامیک و فیزیولوژی برای اولین بار با فناوری‌های خاص در به روزترین آزمایشگاه‌ها طراحی و ساخته شده است.

او با اشاره به اینکه یکی از دقیق‌ترین فناوری‌های به کار رفته در این کفش، سیستم TCS یا فناوری تنظیم دمای داخلی است، گفت: این فناوری، دمای داخل کفش را با توجه به دمای محیط و دمای بدن شخص تنظیم و دمای داخل کفش را متعادل می‌کند.

این فعال دانش بنیان ادامه داد: پس از ثبت خرید و تحویل کفش از مجموعه، باید یک ساعت کفش را بپوشید و سپس به مدت ۲۴ ساعت کفش را کنار بگذارید که به این مدت، زمان تنفس کفش می‌گویند و در این زمان، فعل و انفعالات مواد تزریق شده در رادیات‌های زیره و همچنین دیگر مواد بکار رفته به مرحله تکامل می‌رسند.

احمدپور به فناوری تیوبلس به کار رفته در این طرح دانش بنیان اشاره کرد و گفت: هوای فشرده‌ای بین زیره و کفی کفش قرارگرفته تا ضمن از بین بردن ضربات مضر برای بدن، باعث نرم شدن و پرشدن کف پا می‌شود.

او تاکید کرد: این فناوری یک تکنولوژی هوشمند نانوطبی است که باتوجه به پستی و بلندی‌های کف پا تغییر کرده و تمامی پستی و بلندی‌های کف پا را پر می‌کند.

احمدپور با اشاره به اینکه کف پا به عنوان قلب دوم و بخاطر داشتن گیرنده‌های حسی، در سلامت افراد تاثیرگذار است گفت: این کفش هوشمند با اعمال مغناطیس مصنوعی در کف پا، باعث شادابی و راحتی در زمان راه رفتن می‌شود، مغناطیس ایجاد شده باعث می‌شود تا در زمان راه رفتن احساس شادابی و راحتی داشته و خسته نشویم.

او با تاکید بر اینکه کفش نیاز به باطری و شارژ روزانه ندارد، ادامه داد: تمامی فناوری‌ها انرژی خود را از زمین و بر اثر راه رفتن می‌گیرند، این کفش مجهز به مکانیزم خاصی است که در اثر راه رفتن شما انرژی فناوری‌ها را تامین می‌کند.

این جوان نخبه با اشاره به اینکه این کفش دارای دو سال گارانتی به همراه گارانتی تعویض است، گفت: این کفش مجهز به اپلیکیشن بوده و شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن و فعال سازی آن توسط کد QR پشتیبانی، گارانتی و طرح فرسوده محصول را نیز فعال کنید.

این مخترع ادامه داد: در این محصول، فناوری کفش فرسوده به کفش جدید انتقال داده می‌شود و در کفش دوم هزینه فناوری دریافت نمی‌شود.

احمد پور گفت: در این طرح، هزینه فناوری در محصول جدید از شما گرفته نمی‌شود و این فناوری تا همیشه مخصوص مشتری بوده و فقط یکبار هزینه آن را پرداخت می‌کنید.

او خاطرنشان کرد: تمام فناوری‌های کفش که این محصول را از کفش‌های عادی متمایز می‌کند داخل زیره تعبیه شده است، در ساخت زیره از بهترین مواد PU فشرده استفاده شده تا از این تجهیزات به خوبی محافظت کند و فناوری‌های موجود بهترین عملکرد را داشته باشند.

قابل ذکر است که رویه و کفی این کفش از چرم طبیعی ساخته شده است.

بیشتربخوایند

تولید زیره کفش با خاصیت آنتی باکتریالی در کشور

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کفش هوشمند دانش بنیان کفش هوشمند دانش بنیان راه رفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از امضای ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محمد گلستان‌باغ با بیان اینکه مجوز امضای ۷ قرارداد تولید بار اول به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران صادر شده است، گفت: با امضای این قراردادها مجموع قراردادهای تولید بار اول مناطق نفت‌خیز جنوب به رقمی حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به تحول مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه پژوهش و به هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری، افزود: تحقق این موضوع، اثرگذاری بالایی در شبکه زیست‌بوم نوآوری کشور داشته است و بی‌شک این رویداد بین‌المللی فرصت ارزشمندی در حوزه توسعه همکاری‌ها و نهادی‌سازی مذاکره‌ها منتهی به قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بیان کرد: جهش اقتصادی و تولید از درگاه دانش‌بنیان‌ها، مراکز علمی و تخصصی می‌گذرد و مشارکت جمعیت متخصص و نخبگانی مردمی حوزه صنعت به همین منظور اهمیت بسیاری دارد که باید بیش از پیش توجه شود.

گلستان باغ ادامه داد: در دو ماه نخست امسال تعداد ۸ قرارداد پژوهشی به ارزش حدودا ۳۵ میلیارد تومان امضا شده و ۸ بسته قرارداد پژوهشی نیز به ارزش حدودی ۷۰ میلیارد تومان با مراکز دانشگاهی، پژوهشی و دانش‌بنیان در دست اقدام قرار دارد که برنامه‌ریزی لازم برای امضای این قراردادها در خردادماه امسال انجام شده است.

وی در پایان گفت: عملکرد شاخص دو ساله گذشته شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه پژوهشی و فناوری با انتخاب شرکت برتر کشور در حوزه قراردادهای تولید بار اول و شرکت برتر در سطح وزارت نفت در حوزه قراردادهای پژوهشی و فناوری بدون شک جز با تلاش و پیگیری همه مدیران و همکاران فعال در حوزه پژوهش و کارگروه‌های تخصصی در همه مدیریت‌های ستادی و شرکت‌های پنج‌گانه بهره‌بردار حاصل نمی‌شد.

دیگر خبرها

  • ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود
  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»