Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@22:45:53 GMT

توسعه ۹۰۰ هکتاری کمربند سبز جنوبی مشهد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۱۰۶

توسعه ۹۰۰ هکتاری کمربند سبز جنوبی مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۴۴۰ هزار اصله درخت و درختچه، در سطحی بالغ بر ۹۰۰ هکتار در کمربند سبز کاشته شده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد ، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه درختکاری در کمربند سبز جنوبی به همراه اعضای کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، از انتخاب گونه های کاشته شده در کمربند سبز بر اساس دستورالعمل های تهیه شده و با تایید کمیته فنی شناسایی گیاهان و متخصصان و اساتید مطرح کشوری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: توسعه کمربند سبز با توجه به ارزش زیست محیطی این پروژه و آینده تفرجگاهی آن برای این کلانشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و غالب گونه های موجود در کمربند سبز بومی و کم نهاده هستند. در حال حاضر نیز  کاشت هیچ گونه درخت غیربومی در دستور کار نیست. وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته بیش از ۴۴۰ هزار اصله  درخت و درختچه، در سطحی بالغ بر ۹۰۰ هکتار در کمربند سبز کاشته شده است، افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز بالغ بر ۱۰ هزار اصله درخت و درختچه در مساحتی بالغ بر ۳۲ هکتار کاشته شده و پیش بینی می شود با توجه به اینکه در ۶ ماهه دوم شرایط برای کاشت درختان مساعد تر است؛ بیش از ۹۵ هزار اصله درخت دیگر در مساحتی بالغ بر ۵۲۰ هکتار کاشته شود. یعقوبی با اشاره به اینکه تامین آب مورد نیاز برای آبیاری این گونه ها *از محل اراضی کمربند سبز* یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری است، افزود: در شش ماهه اول سال جاری با ساماندهی چشمه ماهور و احداث برکه در ابتدای نه دره به منظور جمع آوری آب های سطحی، گام های مناسبی در این راستا صورت گرفت؛ همچنین در این بازه زمانی بیش از صدهزار هلالی در بالادست تشتک های درختان موجود در عرصه های شیبدار ایجاد گردید تا از حرکت رواناب در اثر بارش ها جلوگیری شود و بخش قابل توجهی از آب ناشی از باران، با نفوذ به لایه‌های زیرین زمین و در جهت آبیاری درختان مورد استفاده قرار گیرد، *شایان ذکر است این سازه های آبی همچنین در مهار سیلاب ها در مسیر درها نیز مثمر ثمر خواهند بود.*
وی ادامه داد: از میان گونه های کاشته شده از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در کمربند سبز جنوبی، بیش از ۵۲ درصد از گونه ها مثمر و مابقی غیرمثمر بوده است.
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمربند جنوبی مشهد کمربند سبز کاشته شده هزار اصله گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کورت انگل: فکر می‌کردم راک برگشته تا کمربند را از رومن رینز بگیرد/ اخبار WWE

کورت انگل، عضو تالار مشاهیر WWE در اپیزود اخیر برنامه The Kurt Angle Show با صحبت درباره بلادلاین گفت که از اضافه شدن راک به این استوری‌لاین لذت برده است.

طرفداری | دارنده مدال طلای المپیک همچنین اظهار داشت که گمان می‌کرد راک قرار است به جای کودی رودز به سلطنت رومن رینز پایان ببخشد.

بسیار جالب بود و واقعا لذت بردم که آنها توانستند راک را به این استوری‌لاین اضافه کنند. بر این باور بودم که هدف از بازگشت راک شکست دادن رومن رینز برای کمربند WWE بود و از شواهد نیز همینطور به نظر می‌آمد. نمی‌دانم که آنها به دنبال اعتراض هواداران این تصمیم را عوض کردند یا چه، اما هیل ترن راک نیز نبوغانه بود.

زمان مشخص می‌کند که آیا سرانجام بازی موردانتظار راک مقابل رومن رینز اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • کورت انگل: فکر می‌کردم راک برگشته تا کمربند را از رومن رینز بگیرد/ اخبار WWE
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • کودی رودز: بدون من AEW وجود نداشت، برای آنها آرزوی موفقیت دارم/ اخبار WWE
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی