Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:22:37 GMT

جزییات دیدار عراقچی و ریابکوف در مسکو

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۲۴۱

جزییات دیدار عراقچی و ریابکوف در مسکو

به گزارش جماران؛ خبرآنلاین نوشت: معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه در مسکو بر غیرقانونی بودن تلاش‌های ایالات متحده آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های لغو شده شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به همراه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در سفرش به مسکو او را همراهی می‌کرد، روز پنجشنبه سوم مهر ماه با «سرگئی ریابکوف» همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تلاش‌های اعضای آن برای حفظ و اجرای کامل این توافق، محور اصلی این دور از مذاکرات بود.

در این دیدار طرفین بار دیگر بر غیرقانونی بودن تلاش‌های ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم‌های لغو شده شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.

دو طرف همچنین در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و سایر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

 ظریف چهارشنبه شب در سی و یکمین سفرش به مسکو پس از تصدی این سمت وارد مسکو شد و روز پنجشنبه نیز با لاوروف همتای روس خود دیدار کرد و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات سوریه و افغانستان و همچنین برجام به رایزنی پرداخت.

 

اخبار مرتبط لاوروف: اوضاع پیرامون برجام متشنج‌تر شده است /ظریف: پروژه‌های مشترک علیرغم فشارها به پیش می‌رود محمد صدر: تندروهای داخلی در برابر برجام، همصدا با ترامپ و نتانیاهو شده‌اند ظریف احتمال مذاکره مجدد با آمریکا بر سر چارچوب‌های زمانی برجام در صورت پیروزی بایدن را رد کرد: ایران تردیدی برای مذاکره ندارد اما برای مساله مذاکره شده، دوباره گفت‌وگو نخواهد کرد اعترافات ترامپ در مورد برجام روحانی: اگر آمریکا بخواهد برای بازگرداندن تحریم ها اقدامی انجام دهد، با پاسخ قاطع ایران مواجه می شود/ هر زمان 1+4 به تعهدات برجامی بازگردند ایران به تعهدات برجامی خود برمی گردد افراطیون با شعار «خروج ایران از برجام»، امداد غیبی برای ترامپ هستند هرمیداس باوند: هر اقدام یکجانبه از سوی آمریکا غیرقانونی است/ خروج ایران از برجام به ضرر کشور است ظریف: شنبه هیچ اتفاقی نخواهد افتاد/ آمریکا عضو برجام نیست تروئیکای اروپایی: سخت کار کردیم تا توافق هسته ای را حفظ کنیم/ به شدت نگران نقض تعهدات ایران در برجام هستیم تروئیکای اروپایی: خواستار یافتن راه حل دیپلماتیک برای حفظ برجام هستیم اتحادیه اروپا مدعی پایبندی کامل به برجام شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا شورای امنیت برجام توافق هسته ای توافق هسته ای ایران عباس عراقچی سرگئی ریابکوف سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود