Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسام عقبائی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران، با بیان اینکه بسیاری از مالکان به دلیل نگرانی از اخذ مالیات در این روز‌ها حاضر به تمدید قرارداد و یا عقد قرارداد جدید نیستند، گفت: مشاوران املاک موظف هستند با توجه به دستور العمل جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا کد رهگیری برای تمامی قرارداد‌های جدید اجاره صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: در صورتی که حتی اگر موجر یا مستاجر هر کدام برای قرارداد و دریافت کد رهگیری اقدام نکند مشاور املاک خود می‌تواند کد رهگیری جدید برای مستاجران صادر کند.
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره به اینکه در این بین برخی از مشاور املاک نهایت تلاش خود را می‌کنند از این فرصت سو استفاده کنند، افزود: مشاوران املاک حق ندارند هیچ هزینه‌ای بابت دریافت کد رهگیری از طرفین دریافت کنند.
عقبایی توضیح داد: برخی از مشاوران املاک به موجران و یا مستاجران اعلام می‌کنند که قرارداد با کد رهگیری می‌خواهید یا قرارداد بدون کد رهگیری که در این بین باید اعلام شود که هیچ قرارداد بدون کد رهگیری برای مستاجران صادر نمی‌شود.
او تصریح کرد: تمامی مشاوران املاک موظف هستند بدون دریافت هیچ هزینه اضافی و تنها با نرخ حق کمیسیون و مالیات بر ارزش افزوده کد رهگیری را برای متقاضیان صادر کنند.
نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: چنانچه مشاور املاک و یا موجر در این بخش با مشکل مواجه شدند و یا مشاور املاک کد رهگیری صادر نکرد نمونه بارز تخلف است و اتحادیه مشاور املاک با این تخلف برخورد می‌کند.

عقبایی با بیان اینکه بسیاری از مالکان نگران اخذ مالیات به دلیل دریافت کد رهگیری هستند، افزود: باید این موضوع را اعلام کنیم که برای واحد‌های زیر ۱۵۰ متر به هیچ عنوان مالیات دریافت نمی‌شود و برای واحد‌های بالای ۱۵۰ متر هم تنها مالیات بسیار کمی متناسب با نرخ‌های سازمان امور مالیاتی اخذ می‌شود.
نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک تاکید کرد: متقاضیان چه کد رهگیری دریافت کنند چه دریافت نکنند سازمان امور مالیاتی با توجه به اطلاعات و سامانه‌های که دارند، می‌توانند از مالکان واحد‌های بالای ۱۵۰ متر مالیات اخذ کنند.
عقبایی با اشاره به اینکه این تسهیلات نقش موثری در کاهش اثرات هیجانی بازار اجاره دارد، افزود: امیدواریم دولت برنامه پرداخت تسهیلات به متقاضیان را در برنامه بودجه سال آینده خود قرار دهد و بتواند این برنامه‌ها را به صورت عملیاتی به مرحله اجرایی برساند.

عقبایی تاکید کرد: دولت  پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را به صورت کامل برای تمامی مستاجران کشور در نظر نگرفته و ما  امیدواریم در سال آینده با انجام تمهیدات درست این وام به دست متقاضیان واقعی برسد.

پربیننده ترین مستاجرهای جدید «مال»های خالی ساخت مسکن ارزان برای بازنشستگان وضعیت املاک جدید عرضه شده به بازار معاملات تفاوت عجیب تعداد مشمولان وام ودیعه با مستاجران خطر کاهش آپارتمان اجاره‌ای

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان تهران مالیات مالیات بر ارزش افزوده مسکن مشاوران املاک اتحادیه املاک اخذ مالیات ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مشاوران املاک مشاور املاک نایب رئیس کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان یزد، مهدی اقبال با بیان اهمیت جایگاه اراضی فرودگاه یزد عنوان کرد: زمین های فرودگاه شهید صدوقی یزد که در تملک شرکت‌های فرودگاه های کشور هستند، از سمت شمال به ایستگاه فرعی راه‌آهن و شهر شاهدیه، از شرق به بلوار آزادگان، از جنوب شرق به جاده خضرآباد و از غرب و جنوب‌غربی به جاده کنارگذر یزد دسترسی دارند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه این اداره در سال گذشته موفقیت های زیادی در اجرای قانون جامع حدنگاری و کاداستر بویژه کاداستر اراضی زراعی داشته، امسال هم در تلاشیم تا با هدف ارائه خدمت بی منت و صادقانه، فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

اقبال گفت: فرودگاه بین المللی شهید صدوقی در ۱۵ دیماه سال ۱۳۴۸ در شهر یزد به مساحت ۵۷۵ هکتار و ۱۲۳۶ متر ارتفاع از سطح دریا، در ۱۰ کیلومتری غرب یزد ساخته شده که علاوه بر حمل‌ونقل مسافران، پروازهای تجاری در آن هم صورت می‌گیرد از این رو در طبقه بندی فرودگاه‌های کشور، فرودگاه شهید صدوقی در رتبه‌ بین المللی قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تاکیدات رییس قوه و رئیس سازمان ثبت کشور و الزامات قانونی مبنی بر اجرای کامل قانون جامع حدنگار ادامه داد: در این راستا، صدور سند مالکیت تمامی اراضی و املاک دولتی و مردم با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093302

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد