Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری سلسله گفت: بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب در این شهرستان وجود دارد که باید از این ظرفیت در راستای توسعه بخش کشاورزی استفاده شود.

افشین ترکارانی امروز چهارم مهرماه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان کشاورزی و دامداری را مهمترین قابلیت شهرستان سلسله برشمرد و افزود: باید با تدابیر لازم از این پتانسیل در راستای افزایش تولید و اشتغال شهرستان بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: باوجود منابع آبی بسیار در شهرستان سلسله اما همچنان به صورت سنتی از این ظرفیت‌ها استفاده میشود که باید با مدیریت صحیح آنها،  در تولید  کشاورزی شهرستان جهش ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری سلسله تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت نهادههای کشاورزی  باید نظارت بیشتری بر قیمت کودهای شیمیایی  اعمال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با اشاره به شرایط تحریم حاکم بر کشور گفت: خوشبختانه بخش کشاورزی تنها بخشی است که با رشد مثبت مواجه بوده و کود اوره به عنوان ۸۵ درصد نیاز کشاورزان استان افزایش قیمت نداشته است.

در ادامه این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: کودهای فسفاته و پتاسه نیز مقداری افزایش قیمت داشته‌اند که در مقابل افزایش نرخ خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی قابل توجه نیست.

اسفندیار حسنی مقدم گفت:بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سلسله وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منابع آبی نهاده های کشاورزی اراضي كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران