Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان پوست می‌گویند باید در محیط‌های داخلی هم از ضد آفتاب استفاده کنید چراکه با نشستن در مقابل پنجره و یا صفحه کامپیوتر، در معرض نور بالقوه آسیب‌رسان به پوست قرار دارید.

بعد از ماه‌ها درگیری با همه‌گیری کروناویروس، احتمالاً با هنجار جدید کار در خانه، فاصله اجتماعی و محدود کردن زمان حضور در فضاهای عمومی، سازگار شده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از افراد می‌توانند در خانه کار کنند و بیشتر روزهای خود را در خانه می‌گذرانند.
شاید شما هم هنوز دورکاری می‌کنید و گوشه‌ای از خانه رو به پنجره، بالکن یا حیاط خود را به دفتر کار تبدیل کرده‌اید. اما آیا این بدان معنی است که شما باید داخل خانه هم ضد آفتاب بزنید؟ بهترین ضد آفتاب برای صورت شما در خانه چیست؟ در این گزارش به سوالات شما پاسخ داده می‌شود.

اگر حتی تمام روز را در محیط‌های بسته حضور دارید، فراموش نکنید که پوست شما همانند قبل در معرض اشعه‌های آفتاب قرار دارد. پس تصور استفاده از ضد آفتاب تنها برای بیرون از محیط خانه را پاک کنید و حتما از ضد آفتاب در طول روز استفاده کنید. در اینجا سه دلیل اصلی وجود دارد که کارشناسان می‌گویند شما باید در محیط داخلی از SPF استفاده کنید.


ضد آفتاب و اشعه ماورای بنفش (UVA)

طبق بنیاد غیرانتفاعی سرطان پوست، اشعه ماورای بنفش که می‌تواند با از بین بردن خاصیت انعطاف‌پذیری، نشانه‌هایی از پیری مانند چین و چروک در پوست ایجاد کند، از طریق پنجره‌ها و حتی در هوای ابری در پوست نفوذ می‌کند. متأسفانه، تا زمانی که در یک اتاق بدون پنجره نباشید، خطر نفوذ UVA بر پوست شما وجود دارد.
فکر نکنید یک روز تاریک زمستانی یا هوایی پر ابر و بارانی دلیل منطقی است که شما در استفاده از ضد آفتاب سستی به خرج دهید. استفاده از ضد آفتاب با طیف گسترده در طول سال در داخل خانه بسیار مهم است. نور UVA با تجزیه کلاژن و بافت الاستیک، باعث پیری زودرس پوست می‌شود. همچنین در تشکیل سلول‌های سرطانی در پوست نقش‌آفرینی می‌کند.


ضد آفتاب و اشعه ماورای بنفش (UVB)

اشعه ماورای بنفش UVB، نور دیگری است که می‌تواند پوست شما را در معرض خطر قرار دهد. این اشعه به DNA پوست آسیب می‌رساند، التهاب پوستی ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث آفتاب سوختگی و نابودی سلول‌ها شود. سلول‌هایی باقی مانده نیز با  قرار گرفتن مداوم در تماس با ای اشعه، آسیب می‌بینند و منجر به سرطان پوست می‌شوند.
 

ضد آفتاب و نور آبی

نور آبی ساطع شده از صفحه‌های دیجیتال از جمله رایانه، تلفن همراه، تبلت و تلویزیون می‌تواند از دو طریق روی پوست شما تأثیر بگذارد. نخست اینکه نور آبی می‌تواند تولید ملانین یا رنگدانه را در پوست افزایش دهد، که این اتفاق منجر به ایجاد لکه‌های پیری بر روی پوست می‌شود. نور آبی همچنین می‌تواند با ایجاد رادیکال‌های آزاد، باعث التهاب، تجزیه کلاژن و بافت الاستیک در پوست شود.
بنابراین، سستی در مصرف ضد آفتاب در محیط داخلی را فراموش کنید و مانند زمانی که بیرون می‌روید، ضد آفتاب بزنید.
البته با توجه به اینکه پوست شما در محیط‌های داخلی، اشعه کمتری جذب می‌کند شما نیاز به تمدید مداوم ضد آفتاب در هر دو ساعت مانند زمانی که بیرون از خانه هستید، ندارید.
 

نمی‌خواهید در محیط داخلی از ضد آفتاب استفاده کنید؟

اگر این سوال در ذهن شما نقش بسته، راه حل آن ساده است: از آفتاب دور بمانید. پرده‌ها را بکشید یا صندلی خود را جابجا کنید. در کل از تمام اشعه‌هایی که می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند، دور بمانید.
وقتی داخل خانه هستید، پرده‌ها را بکشید یا در محیطی قرار بگیرید که پنجره‌ای به بیرون ندارد. اما اگر می‌خواهید جلوی پنجره بنشینید، انتخابی جز مصرف ضد آفتاب ندارید./ ایرنا 

۶ ساعت خیره شدن به نمایشگر برابر با ۲۵ دقیقه ماندن زیر آفتاب ظهر بدون کرم ضدآفتاب ندانسته‌هایی از کرم ضد آفتاب

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اشعه ماورای بنفش استفاده کنید ضد آفتاب پوست شما نور آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)

عصر ایران - می کاسیتا (Mi Casita) که به "خانه کوچک من" ترجمه می شود، توسط مادرن تاینی لیوینگ (Modern Tiny Living) طراحی شده و تنها 7.9 متر طول دارد. این خانه جمع و جور که قابلیت جابجایی روی چرخ را دارد، یک مدل سفارشی است که آزادی و انعطاف پذیری بیشتر را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد. به رغم اندازه کوچک، می کاسیتا از نظر سبک و کارایی چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

می کاسیتا؛ خانه ای متحرک

شرکت مادرن تاینی لیوینگ مستقر در کلمبوس، اوهایو، یکی از سازندگان پیشرو در بازار خانه های جمع و جور آمریکا است. با پیشینه ای گسترده در استادکاری، طراحی خانه، طراحی داخلی و معماری، مادرن تاینی لیوینگ یکی از شرکت هایی است که همواره به دنبال نوآوری و ارائه طرح هایی متمایز هستند. می کاسیتا که با استفاده از مواد با کیفیت بالا و توجه زیاد به جزئیات ساخته شده است، بار دیگر گواهی بر نبوغ و مهارت بالای این شرکت است.

با چیدمانی هوشمندانه که شامل یک اتاق نشیمن، یک آشپزخانه مدرن، یک اتاق خواب در سطح همکف، یک فضای خواب اضافی در طبقه بالا، و یک حمام اسپا مانند می شود، می کاسیتا یک انتخاب خوب برای زوج ها یا خانواده های کوچک است که می توانند از آن به عنوان یک خانه دائمی یا متحرک استفاده کنند.

می کاسیتا روی یک تریلر سه محوره سفارشی قرار می گیرد و با نمای بیرونی شیک با رنگ نارنجی متمایز همراه با تزئینات آبی جلب توجه می کند. تزئینات اطراف درب ورودی با روکش سدر است و یک سقف فولادی زغالی طراحی را تکمیل می کند.

می کاسیتا؛ کوچک اما جادار

طراحی داخلی می کاسیتا به گونه ای صورت گرفته که به رغم اندازه کوچک همچنان جادار احساس شده و امکانات فراوانی را برای ساکنین فراهم می کند. فهرست بلندبالایی از ویژگی ها، این خانه را نه تنها قابل زندگی، بلکه بسیار راحت و کاربردی می سازد. از آن جمله می توان به فضای ذخیره سازی فراوان در سراسر خانه، یک فضای نشیمن/ناهارخوری چند منظوره، اتاق خواب راحت، لوازم خانگی مدرن و یک وان حمام اشاره کرد.

سبک کلی خانه با کفپوش وینیل لوکس، دیوارها و سقف های تخته سه لا افرا، و ترکیب رنگ سفید و چوب طبیعی در فضاهای نشیمن و رنگ آبی در آشپزخانه به نظر می رسد به دنبال ایجاد حس یک خانه سنتی مدرن است.

طراحی هوشمندانه برای استفاده از حداکثر فضای داخلی

به محض ورود به می کاسیتا، با یک فضای نشیمن دنج روبرو می شوید که شامل یک نیمکت داخلی با فضای ذخیره سازی یکپارچه همراه با قفسه هایی برای قرار دادن کتاب، اشیا دکوری یا گل است. یک میز گردان این گوشه زیبا را به فضایی چند منظوره برای کار، غذاخوری، یا سالنی کوچک تبدیل می کند.

اتاق خواب اصلی در سمت راست، یک فضای خواب با دسترسی آسان، حریم خصوصی افزایش یافته و راحتی را ارائه می کند. یک درب شیشه ای مات سفارشی این قسمت را از بقیه خانه جدا می کند. تشک روی پلتفرمی که از سطح زمین فاصله دارد، همراه با چند کشور قرار دارد. چند قفسه فضای ذخیره سازی در این اتاق را افزایش می دهند و همچنین امکان شخصی سازی بیشتر را برای ساکنین فراهم می کند.

آشپزخانه شیک می کاسیتا در مرکز خانه قرار دارد و برای چنین خانه کوچکی جادار و بزرگ به نظر می رسد. کابینت های آبی رنگ همراه با پیشخوان های چوب قهوه ای افرا و سینکی بزرگ جلب توجه می کنند. لوازم خانگی اندازه کامل شامل اجاق برقی رومیزی سه شعله، یک فر، هود، یک مایکروویو جمع و جور و یک یخچال 24 اینچ، به این فضای پخت و پز کارایی زیادی می بخشند.

زیر پلکانی که به اتاق خواب در طبقه بالا منتهی می شود، فضای ذخیره سازی بیشتری در نظر گرفته شده است. زیر فضای خواب طبقه بالا یک حمام زیبا دارای وان و دوش قرار دارد که کاشی های شش ظلعی سبز رنگ بر زیبایی آن می افزایند. این فضا با یک توالت فرنگی، یک واحد ترکیبی ماشین لباسشویی/خشک کن و چند قفسه تکمیل می شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بِلا ؛ خانه 28 متری با امکانات کامل و بسیار جادار! (+عکس)

دیگر خبرها

  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • دفاع متفاوت برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران