Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@00:10:24 GMT

سرفه مداوم، سرنخ کشف کدام بیماری‌ها است؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۴۳۰

سرفه مداوم، سرنخ کشف کدام بیماری‌ها است؟

برای قرن‌ها، پزشکان از طریق بررسی نوع سرفه، به دنبال تشخیص بیماری‌های مختلف بوده‌اند و اکنون تاکید دارند فرد در صورت بروز سرفه‌ همراه با برخی علائم به سرعت توسط پزشک معاینه شود.

به گزارش مدیسین نت؛ سرفه‌ی گه‌گاه، اغلب خطرناک نیست، اما سرفه‌ای که مخاط خونی تولید می‌کند، یا همراه با تب، سرگیجه یا خستگی است، می‌تواند هشداری برای مراجعه فوری به پزشک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوران پاندمی ویروس کرونا پزشکان هشدار می‌دهند که اگر بیش از یک ساعت سرفه مداوم می‌کنید و این سرفه‌ها خشک و همراه با تنگی نفس، تب و درد عضلات است، باید از نظر ابتلا به ویروس تحت آزمایش قرار بگیرید.

سایر علل سرفه مداوم از این قرارند:

ریفلاکس معده باعث نشت محتویات معده به سمت مری شده و می‌تواند منجر به اسپاسم مجاری تنفسی و در نهایت تنگی نفس و سرفه شود. ریفلاکس اسید با مصرف داروهای کاهنده اسید معده مانند فاموتیدین، پنتوپرازول، راینیتیدین قابل درمان است.

عفونت‌هایی مانند برونشیت یا ذات‌الریه می‌تواند باعث سرفه حاد یا سرفه مزمن شود. این عفونت‌ها توسط ویروس‌ها، باکتری‌ها یا قارچ‌ها ایجاد می‌شوند. بسیاری از بیماران، اغلب حتی پس از رفع عفونت، سرفه را تجربه می کنند.
سویه خاصی از ذات‌الریه باکتریایی نیز که مایکوپلاسما نام دارد، ممکن است باعث سرفه مزمن همراه با خستگی، ضعف، تنگی نفس و تولید خلط شود. این عفونت گاهی اوقات به عنوان "پنومونی پیاده‌روی" شناخته می‌شود و معمولاً افراد جوان و سالم را درگیر می‌کند.
حداکثر ۴۰ درصد افرادی که به آرتریت روماتوئید مبتلا هستند، فیبروز ریوی نیز دارند. آرتریت روماتوئید می‌تواند به ریه‌ها آسیب برساند و منجر به سرفه مداوم شود.

معمولا وقتی به مدت یک یا دو هفته سرفه‌های ملایم دارید، نیازی به مراجعه به پزشک نیست. ولی در موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

زمانی که بیش از سه هفته دچار سرفه شده‌‌اید.
سرفه واقعا شدید است و به مرور زمان هم وخیم‌‌تر ‌می‌شود.

سرفه با خون یا تنگی نفس، اختلالات تنفسی و درد در قفسه سینه همراه است.
سرفه همراه با علائم نگران‌کننده دیگر مثل کاهش غیرمنتظره وزن، تغییرات مداوم در صدا، وجود توده یا تورم در گلو است./ دویچه‌وله 

چه کسانی باید در فصل پاییز بیشتر مراقب خودشان باشند؟ ۳۰ هزار قطره خطرناک در هر عطسه کرونایی آبریزش بینی به علائم کرونا اضافه شد نقشه حمله کرونا به بدن

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرفه مداوم تنگی نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو

حدود چهار درصد از کل بودجه درمان در کشور‌های پیشرفته صرف درمان سینوزیت می‌شود. با توجه به آغاز فصل گرم و استفاده زیاد از کولر در ماشین، منازل و محل کار شرایطی فراهم می‌شود تا این چالش موج افزایشی داشته باشد.

به گزارش عصرایران، مهمترین علائم سینوزیت درد پیشانی و صورت، کاهش حس بویایی، گرفتگی بینی، ترشحات سبز رنگ بینی، احساس پری و سنگینی صورت و تب بالای ۳۸.۵ درجه است.

در شرایطی که آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌شوند، روش‌های طبیعی متعددی نیز برای تسکین علائم و تسریع روند بهبودی وجود دارد. در این مطلب، به بررسی برخی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای سینوزیت می‌پردازیم.

دیگر خبرها

  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • چرا بدن‌درد می‌گیریم؟