Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:01:24 GMT

گرامیداشت روز آتش نشانی بر فراز بام کاشان

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۵۲۳

گرامیداشت روز آتش نشانی بر فراز بام کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: تیم هشت نفره کوهنوردی این سازمان در آستانه روز آتش نشانی و ایمنی بر بام کاشان صعود کرده و پرچم صلح و ایمنی را بر فراز قله سه هزار و ۲۰ متری سیاه کوه برافراشتند.

محمدعلی پیراسته در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در صعود تیم کوهنوردی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان هادی بهداد، حسین مقامی، علی پناهنده، وحید زارع، سید محمد اسلامبولی، محمد وزوانی، عمران سرانجام و حسن عسگری حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط موجود کشور، ویژه‌ برنامه‌های روز آتش‌نشانی و ایمنی با هدف ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حادثه های مختلف و حفاظت از سرمایه‌های ملی اجرا می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تصریح کرد: مراسم رسمی روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی، در ستاد فرماندهی ۱۲۵ با رونمائی از تجهیزات جدید خودرویی و عملیاتی آغاز خواهد شد، همچنین مانور شهری با مشارکت سازمان‌های و ارگان‌های امدادی و انتظامی و رژه ناوگان خودرویی سازمان در معابر اصلی شهر از جمله برنامه های این روز است.

وی گفت: تقدیر از تلاش یک ساله کارکنان آتش‌نشانی، تقدیر از آتش‌نشانان بازنشسته، اعطای درجه آتش نشانی، حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مقبره شهدای گمنام، تقدیر از فرزندان ممتاز علمی آتش‎نشانان، اهدای خون کارکنان سازمان و برگزاری مسابقه های ورزشی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفتم مهر ماه در کاشان است.

وی افزود: نامگذاری معبری به نام آتش نشان، شروع عملیاتی طرح ایمنی بازار بزرگ کاشان، ساخت تندیس آتش‌نشان، ارتقای تجهیزات تصویری سازمان، اجرای نقاشی دیواری، توزیع کتاب آموزشی ویژه کودکان، رونمایی از سامانه ۱۲۵و سامانه آماری آنلاین عملیات سازمان از جمله اقدامات روز آتش‎نشان است.

پیراسته گفت: آتش‌نشانان و امدادگران علاوه بر حضور در صف اول خدمت رسانی به آسیب‌دیدگان در شهرها و روستاها، در هنگام وقوع حادثه های غیرمترقبه در خط مقدم امداد و نجات به آسیب‌دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی برای دستیابی به این امر مهم فروگذار نمی‌کنند. 

به گزارش ایسنا، به تصویب شورا عالی انقلاب فرهنگی، در سال ۱۳۷۹ با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حادثه در سطح کشور و پاسداشت حماسه آفرینی‌ و از خودگذشتگی آتش‌نشانان، هفتم مهر، به نام روز آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آتش نشاني آتش نشان آتش نشانی و خدمات ایمنی روز آتش نشانی آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ و نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده طی فروردین سال جاری خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی فروردین سال جاری، ۴۷ هزار و ۵۹۷ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار و ۳۲۱ مورد گشت ایمنی انجام و ۳۴۸ دستگاه اطفائیه در مناطق مختلف مستقر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، شاهد به وقوع پیوستن ۴۰۹ مورد حادثه بوده‌ایم و ۹۷۲ مورد عملیات شامل امدادرسانی به آتش‌سوزی‌ها و عملیات‌های امداد و نجات توسط مأموران این سازمان پوشش داده شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به رخداد ۳۶۸ مورد حریق در فروردین سال جاری تصریح کرد: در مدت زمان مذکور، ۱۹۵ خدمت ایمنی ارائه شده و با تلاش مأموران آتش‌نشانی، ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده نجات یافته‌اند.

کد خبر 750824

دیگر خبرها

  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان