Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه درختکاری در کمربند سبز جنوبی به همراه اعضای کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: توسعه کمربند سبز با توجه به ارزش زیست‌محیطی این پروژه و آینده تفرجگاهی آن برای این کلان‌شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و غالب گونه‌های موجود در کمربند سبز بومی و کم نهاده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز کاشت هیچ‌گونه درخت غیربومی در دستور کار نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته بیش از ۴۴۰ هزار اصله درخت و درختچه، در سطحی بالغ‌بر ۹۰۰ هکتار در کمربند سبز کاشته شده است، افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز بالغ‌بر ۱۰ هزار اصله درخت و درختچه در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هکتار کاشته شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه در ۶ ماهه دوم شرایط برای کاشت درختان مساعدتر است؛ بیش از ۹۵ هزار اصله درخت دیگر در مساحتی بالغ‌بر ۵۲۰ هکتار کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب موردنیاز برای آبیاری این‌گونه‌ها از محل اراضی کمربند سبز، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است، بیان کرد: در 6 ماهه اول سال جاری با ساماندهی چشمه ماهور و احداث برکه در ابتدای نه دره به‌منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی، گام‌های مناسبی در این راستا صورت گرفت؛ همچنین در این بازه زمانی بیش از 100 هزار هلالی در بالادست تشتک‌های درختان موجود در عرصه‌های شیب‌دار ایجاد شد تا از حرکت رواناب در اثر بارش‌ها جلوگیری شود و بخش قابل‌توجهی از آب ناشی از باران، بانفوذ به لایه‌های زیرین زمین و در جهت آبیاری درختان مورداستفاده قرار گیرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد:  این سازه‌های آبی همچنین در مهار سیلاب‌ها در مسیر درها نیز مثمر ثمر خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: از میان گونه‌های کاشته شده از ابتدای سال جاری تاکنون در کمربند سبز جنوبی، بیش از ۵۲ درصد از گونه‌ها مثمر و مابقی غیرمثمر بوده است.

انتهای پیام/ 70042

 

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد کمربند سبز جنوبی مشهد کاشت درخت کمربند سبز گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی این روستا و احتمال شکستگی آن، و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه ها، دستور تخلیه روستا از سوی مدیریت بحران صادر شد.

۶۰ خانوار ساکن روستای نوده زیرکوه هم اکنون در حال تخلیه و اسکان در شهر آبیز هستند.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی: به دلیل ادامه بارش‌ها تا صبح فردا، نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

دیگر خبرها

  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • جملات عجیب رونالدو قبل از زدن کاشته (فیلم)
  • ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد