Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ محمد غفاری در آئینی که شامگاه آدینه به مناسبت هفته دفاع مقدس در لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود برگزار شد با بیان اینکه هر چه درباره دفاع مقدس صحبت کنیم، کم گفته‌ایم زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، دفاع مقدس گنجینه گران‌بها و تمام نشدنی است، بیان کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس همان‌طور که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی معظم‌له بیانیه گام دوم را تبیین فرمودند، ما هم به عنوان متولیان دفاع مقدس قدم‌های گام دوم دفاع مقدس را برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تبیین اندیشه‌های ناب انقلاب و دفاع مقدس محورهای گام دوم ما در چله دوم دفاع مقدس باید باشد، افزود: ما درس‌های زیادی در دفاع مقدس آموختیم که نه فقط در حوزه نظامی و فرهنگی بلکه در تمام حوزه‌ها باید از آن بهره برد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود با اشاره به روحیه انقلابی‌گری بین رزمندگان انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون، بیان کرد: سربازان ولایت این گنجینه مهم یعنی دفاع مقدس را توانسته‌اند استخراج کنند و سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب العین قرار داده‌اند.

غفاری گفت: نیروهای مسلح از ارتش و سپاه و … با وجود همه تحریم‌ها از ابتدای انقلاب توانسته‌اند کارهای نشدنی بزرگی را شدنی کنند که این موضوع چه در بُعد نیروی انسانی، روش‌ها و تاکتیک‌های نظامی و تجهیزات دفاعی دیده می‌شود.

وی افزود: به برکت انقلاب و دفاع مقدس توانسته‌ایم نیروهای متدین، شهادت طلب، ولایتمدار و انضباط طلب را تربیت کنیم و از لحاظ تجهیزات نیز خوشبختانه به خودکفایی رسیده و در برخی موارد حتی توانسته‌ایم به جایی برسیم که برخی تجهیزات را صادر کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود درباره اقتدار ایران اسلامی در زمینه نیروهای مسلح، تاکید کرد: امروز آسمان ما در امنیت کامل است در زمینه ناوشکن‌ها زیردریایی‌ها امروز سرآمد هستیم و در بحث موشکی و ماهواره و ماهواره‌بر توانسته‌ایم با تلاش نیروهای مسلح به قله‌های علمی دست یابیم.

غفاری با بیان اینکه اگر آمریکا امروز در زمینه نظامی دست به عصا صحبت می‌کند به دلیل اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی است، ابراز داشت: آمریکا قصد حرکت نظامی دارد اما جرأت ندارد و این شعار ما نیست زیرا ماجرا در عمل ثابت شده است و نمونه آن دستگیری ملوان‌های آمریکایی و نشاندن هواپیمای آرکیو ۱۷۰ و … محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی به کشورهای جهان فهماند که آمریکا کشوری نیست که بتواند حتی از خودش دفاع کند زیرا خودش در برابر اقتدار ایران بدون دفاع محسوب می‌شود، گفت: موشک باران پایگاه عین الاسد در عراق یک نمونه کوچک از اقتدار نیروهای ایران اسلامی بود که به دنیا و کشورهای منطقه اقتدار ما را ثابت کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود با اشاره به اینکه اگر پیشرفت‌هایی در بُعد نظامی، تاکتیک‌ها، نیروی انسانی و رزمی، دفاع و تجهیزات و … رخ داده به برکت خون شهدا و دفاع مقدس بوده است، گفت: توکل، ولایتمداری، خلوص نیت، شهادت طلبی، ایمان به وعده الهی رزمندگان و رهبری امام خمینی (ره) و اعتماد ایشان به جوانان در زمره مسائلی است که توان نیروهای رزمنده ایران اسلامی را در دوران دفاع مقدس افزون کرده بود تا جایی که اگر رزمندگان ما با کمترین امکانات با دشمن تا بن دندان مسلحی به نام عراق درگیر می‌شدند، سلاحی به نام ایمان داشتند.

کد خبر 5032660

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران چهل سالگی دفاع مقدس محمد غفاری لشکر 58 تکاور ذوالفقار شاهرود ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل انقلاب اسلامی ایران اسلامی نیروهای مسلح دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است

امیر سرتیپ دادرس، گفت: آنچه امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی - مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره‌ هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره‌ هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه‌ فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روزها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی- مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است