Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام علی رضا سلیمی همچنین درباره عدم اعطای سهم وزارت بهداشت از یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی بیان کرد: همان گونه که قبلاً هم عرض کردم با موافقت مقام معظم رهبری در دوران شیوع کرونا و برای جبران هزینه‌های وزارت بهداشت مقرر شد یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برداشته شود و  وقتی از صندوق توسعه ملی برداشتی صورت می‌گیرد قاعدتا باید به ریال تبدیل شود، البته این یک میلیارد یورو ممکن است اثرات تورمی به همراه داشته باشد، لکن زمانی که قرار است دود این تورم به چشم مردم برود، بهتر است حداقل این برداشت از صندوق توسعه ملی هزینه درمان و سلامت جامعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی افزود: ‌نیاز و تقاضای ما در حال حاضر حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزاست که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شده، ولی این انتقاد به دولت وارد است که چرا تخصیص ارز لازم برای واردات واکسن آنفلوآنزا به این تعداد با تاخیر صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: امیدواریم مابقی محموله‌های واکسن خریداری شده به زودی وارد کشور شده و عادلانه در دسترس مردم قرار گیرد.

 محمد رضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوآنزا امروز (جمعه) گفت: تاکنون ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده و از فردا این واکسن برای گروه‌های پرخطر در مراکز بهداشت و مراکز جامع سلامت تزریق می‌شود. سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی داده شد که امسال این عدد دو برابر شده و قرار است که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار گرفته و بر اساس پروتکل تعریف شده، گروه‌هایی که باید این واکسن را تزریق کنند، واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان تزریق خواهند کرد.

شانه ساز بیان کرد: بخشی از افراد بالای ۶۵ سال از همین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا را تزریق می‌کنند و بخش دیگری از این افراد می‌توانند پس از توزیع واکسن در داروخانه‌ها، با ارائه کد و کارت ملی، واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند. کد یکتا واکسن آنفلوآنزا با کد ملی افراد ثبت می‌شود. این اقدام به این جهت انجام می‌شود که افرادی که نیاز به این واکسن دارند، واکسن را دریافت کرده و همچنین از خروج واکسن از کشور جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: توزیع واکسن آنفلوآنزا از هفته گذشته در مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت آغاز شده و از فردا تزریق این واکسن برای گروه‌های پرخطر آغاز خواهد شد. این گروه‌ها باید به مراکز بهداشتی یا مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: هنوز توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های خصوصی شروع نشده است. در یک تا دو هفته آینده با تامین واکسن آنفلوآنزا و واردات آن، توزیع واکسن در داروخانه‌های خصوصی نیز آغاز می‌شود.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: اگر افراد بخواهند از داروخانه‌های خصوصی واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند، ثبت واکسن در سامانه تیتک توسط داروخانه انجام می‌شود. تزریق واکسن برای آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر نیز در سامانه سیب ثبت می‌شود.

شانه ساز اظهار کرد: پس از توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها، هر فرد می‌تواند با سه کارت ملی و برای سه نفر واکسن را از داروخانه تهیه کند.

پربیننده ترین برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به بورس راهکار آخر هم نباشد/ مجلس به دنبال شناسایی حفره‌های مالیاتی است استفاده از کنجاله بذر پنبه در مرغداری‌ها سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد/ ۷۰درصد ارز تخصیصی ۴۲۰۰تومانی برای خرید کنجاله سویا در جیب سوداگران ماجرای ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا که به مجلس داده شد ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی با تداوم تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به دارو چرا با انتشار اوراق سلف نفتی مخالفت شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز ایالات متحده ترکیه صندوق توسعه ملی مجلس شورای اسلامی واردات وزارت بهداشت واکسن آنفلوآنزا ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هزار دوز واکسن آنفلوآنزا واکسن آنفلوآنزا صندوق توسعه ملی داروخانه ها توزیع واکسن گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه

محمدی مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه گفت: در گام بعدی باید مجوز سازمان غذا و دارو کشور اخذ شود و تا زمانی که چنین مجوزی را نداشته باشیم، هیچ شرکتی نمی‌تواند به داروخانه هلال احمر دارو بدهد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز سازمان غذا و دارو کشور انجام دهد، اما متاسفانه گویا تمایلی به پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: اگر دانشگاه علوم پزشکی بخواهد و با جدیت پیگیری کند، این مجوز از سوی سازمان غذا و دارو اخذ می‌شود.

محمدی با بیان اینکه کرمانشاه همچنان تنها مرکز استانی در کشور است که داروخانه هلال احمر ندارد، افزود: در حال حاضر ۳۸ داروخانه هلال احمر در کشور فعالیت دارند و برخی استان‌ها حتی چند داروخانه دارند.

وی احداث داروخانه هلال احمر را حق مردم کرمانشاه دانست و این امر را برای تامین دارو‌های تک نسخه‌ای و کمیاب خصوصا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: همین حالا نیز هلال احمر برای دارو بیماران نیازمند کمک‌هایی ارائه می‌دهد و چه بهتر است که این کمک‌ها از طریق داروخانه هلال احمر ساماندهی شود تا بتوان برخی دارو‌های بیماران نیازمند را رایگان در اختیار آنها قرار داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند