Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، شرایط را برای توافق با ایران و ونزوئلا «بسیار سخت‌تر» خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه با طرح یک ادعای جدید، از دشوار شدن شرایط ِ توافق با ایران و ونزوئلا در صورت پیروزی خود در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که درجمع شهروندان لاتین‌تبار در شهر «دورال» ایالت فلوریدا سخنرانی می کرد، گفت: «این را به شما بگویم خواه ایران باشد یا ونزوئلا، آنها می‌خواهند [با آمریکا] وارد گفت‌وگو شوند. همه می‌خواهند گفت‌وگو کنند».

وی اضافه کرد: «من می‌خواهم تا بعد از انتخابات صبر کنم، چون گفته‌ام صبر کنید. یک سال پیش گفتم یک انتخاب پیش رو دارید: می‌توانید الان گفت‌وگو کنید یا بعد از انتخابات. اما بعد از انتخابات، توافق بسیار سخت‌تر خواهد بود».

این ادعای ترامپ در حالی مطرح می شود که وی ظاهراً در راستای عمل به وعده های انتخاباتی خود، در هجدهم ماه مه ۲۰۱۸ بطور رسمی از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام خارج شد.

دولت آمریکا نه تنها به این خروج اکتفا نکرد، بلکه با پیگیری سیاست «اعمال فشار حداکثری» بر ایران کوشید تا تهران را برای عقد توافقی جدید و مورد پسند واشنگتن به پای میز مذاکره بکشاند؛ تلاشی که تاکنون با ایستادگی ملت ایران ناکام مانده است.

همچنین از دیگر اقدامات تحریک آمیز آمریکا علیه ایران می توان به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

در عرصه داخلی آمریکا نیز ترامپ به دلیل نداشتن راهبردی مشخص در قبال تهران، انجام اقدامات تنش آلود در رابطه با ایران و یکه تازی و جدایی از متحدان اروپایی خود بارها مورد حمله منتقدان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالت فلوریدا انتخابات ریاست جمهوری بعد از انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • آمریکا به قطر: اگر رهبران حماس شروط آتش‌بس را نپذیرفتند، آن‌ها را بیرون کنید
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم