Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد علیجانی معلم دماوندی و نویسنده کتاب "مجنون در جزیره" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از دماوند در خصوص انگیزه خود برای ثبت این اثر اظهار کرد: آن چیزی که سبب ایجاد انگیزه برای به رشته تحریر در آوردن این کتاب شد، اعتقاد قلبی‌ نویسنده بر این بود که جنگ‌ تحمیلی نقطه عطف انقلاب اسلامی است و این رویکرد در کسوت معلمی نیز به دانش آموزان تاکید می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کمترین وظیفه ما این است که بتوانیم زحمات، رشادت‌ها و دلاورمردی‌های بزرگانی همچون شهید علیجانی را برای نسل امروز تبیین کرده تا بدانند که آسایش امروزه را مدیون چه کسانی هستند و این عوامل سبب ایجاد انگیزه برای خلق چنین اثری شد.

نوسینده کتاب مجنون در جزیره با اشاره به سختی‌های این راه بیان کرد: با توجه به اینکه افراد مصاحبه شونده در نقاط مختلف کشور ساکن بودند، تحقیق و نگارش این کتاب به مدت ۴۰ ماه زمان برد و در طول این مدت به دلیل حجم کار بارها مایوس شده و دست از کار کشیدم، اما با کمک‌هایی که صورت گرفت تمام سختی‌های کار را برای به ثمر‌ نشستن این اثر تحمل شد.

علیجانی افزود: " مجنون در جزیره " هم اتفاقات خوبی را برای من در سطح شهرستان رقم زد و هم باعث به میدان آمدن برخی جوانان علاقه‌مند در این حوزه شد، با توجه به درخواست‌های متعدد به منظور تداوم فعالیت در این حوزه، گردآوری زندگینامه ۲ شهید دیگر از شهر دماوند را در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: چاپ آثاری از این قبیل نیازمند حمایت و پشتوانه است، اما هیچ‌گونه حمایتی از طرف ارگان‌ها صورت نگرفت و این کتاب به همت خانواده شهید با تیراژ ۵۰۰ به چاپ پنجم‌ رسیده است.

نویسنده، پژوهشگر و مولف کتاب "مجنون در جزیره" گفت: یک‌ اتفاق خوب دیگر‌، ترجمه این اثر به زبان انگلیسی نیز به اتمام رسیده و تمام سعی‌مان بر این بود تا در هفته دفاع مقدس به چاپ برسد، اما بنا به دلایلی این امر‌ مسیر نشد‌ و چاپ این کتاب در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

علیجانی بیان کرد: نباید نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت بود، زیرا بر اساس نقل قولی از یکی از شهدای والا مقام بی توجهی نسبت به مسائل فرهنگی همانند باتلاقی است که آهسته آهسته جامعه را در خود فرو می‌برد.

این معلم دماوندی ادامه داد: افرادی که در حوزه نویسندگی فعالیت دارند، نه بحث مادی و نه بحث فروش تیراژ بالا برای آن‌ها اهمیت دارد بلکه حمایت از اثر تالیفی و دیده شدن آن اثر برای این افراد حائز اهمیت است، اما متاسفانه حمایت‌های سلیقه‌‌ای و جناحی سبب کاهش انگیزه این افراد خواهد شد. 

نویسنده، پژوهشگر و مولف کتاب "مجنون در جزیره" در پایان خاطرنشان کرد: همواره مدیون شهدا هستیم، انسان‌هایی که دارای روحیه و تفکرات بزرگ بوده و بایستی برای شناساندن این افراد به نسل امروز قدم برداشته و راه و سرگذشت زندگی این افراد را الگوی خود قرار داده تا براحتی از این بحران‌هایی که بر سر راه‌ قرار دارد عبور کرد.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب دفاع مقدس شهید جزیره مجنون در جزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ