Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «یوشی‌هیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن روز گذشته (جمعه) در یک پیام ویدئویی برای هفتاد و پنجمین جلسه مجازی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که آمادگی دارد بدون هرگونه پیش‌شرطی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، سوگا تصریح کرد: «به عنوان نخست‌وزیر ژاپن، آماده ملاقات با رئیس کیم جونگ اون بدون هرگونه شرطی هستم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد ژاپن ضمن تأکید بر لزوم توسعه روابط توکیو و پیونگ‌یانگ گفت: «برقراری روابط سازنده بین ژاپن و کره شمالی نه تنها به نفع هر دو کشور است بلکه نقش بسیار مهمی در صلح و ثبات منطقه نیز  ایفا می‌کند».

سوگا با اشاره به بیانیه ژاپن-پیونگ‌یانگ گفت که مطابق با آن پیمان، ژاپن به دنبال عادی‌سازی روابط با کره شمالی «از طریق حل جامع موضوعات مهم نگران‌کننده‌ای چون آدم‌ربایی، موضوعات هسته‌ای (اتمی) و موشکی و همچنین حل و فصل گذشته ناگوار است».

در حال حاضر، هیچ روابط دیپلماتیکی میان دو کشور ژاپن و کره شمالی وجود ندارد و با اینحال، نمایندگان دو کشور در خصوص مسئله برخی اتباع ژاپنی که به اتهام جاسوسی در کره شمالی بازداشت شده‌اند و همچنین برنامه اتمی پیونگ‌یانگ گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

پیش از این نیز «آبه شینزو» نخست‌وزیر سابق ژاپن نیز برای دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی ابراز امیدواری کرده بود اما هیچ دیدار اینچنینی صورت نگرفت.

*مصمم به برگزاری بازی‌های المپیک در تابستان ۲۰۲۱ هستیم

سوگا در پیام خود به سازمان ملل همچنین درباره برگزاری بازی‌های المپیک گفت که توکیو مصمم است تا در تابستان سال ۲۰۲۱، میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک باشد.

وی در این خصوص گفت: «در تابستان سال آینده (۲۰۲۱)، ژاپن مصمم به میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو است تا اثبات کند که بشریت این بیماری همه‌گیر (کرونا) را شکست داده است. من از هیچ‌ تلاشی برای استقبال از شما در بازی‌هایی که در امن و امان برگزار شود، مضایقه نمی‌کنم».

در ماه مارس (فروردین ماه) اعلام شد که بازی‌های المپیک به واسطه شیوع کرونا تا سال۲۰۲۱ به تعویق افتاده است و از ۲۳ ژوئیه تا ۸ اوت ۲۰۲۱ (دوم تا ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰) و از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (سوم تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۰) برگزار می‌شود اما درعین حال نام اصلی آن «بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو» تغییری نخواهد کرد.

یوشی‌هیده سوگا در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور ماه) بعنوان نخست‌وزیر جدید ژاپن جایگزین «آبه شینزو» شد که در اواخر ماه آگوست (اوایل شهریورماه) به دلیل بیماری از سمت خود استعفا کرده بود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نخست وزیر ژاپن دیدار با رهبر کره شمالی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیونگ یانگ توکیو بازی های المپیک کره شمالی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، " دی یو پی" (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.
رهبر پیشین حزب اتحادگرای " دی یو پی" در ایرلند شمالی و همسرش، فعلا با قید وثیقه آزادند.
رهبر پیشین حزب " دی یو پی"، امروز به همراه همسرش الینور دونالدسون (Eleanor Donaldson) در دادگاه حاضر شد که این خانم نیز به همان اتهام ها، تحت پیگرد پلیس قرار دارد. این چندمین نماینده مجلس انگلیس است که فسادش افشا شده است.
به نوشته دیلی میرور، جفری دونالدسون، در ماه مارس و در پی آشکار شدن اتهامات علیه وی، از رهبری حزبش کناره گرفت و این حزب، عضویت او را معلق کرد. جفری دونالدسون نماینده منتخب مردم در حوزه "لاگان ولی" (Lagan Valley) در مجمع قانونگذاری ایرلند شمالی است. این روزنامه نوشت جفری دونالدسون، حدود ۴۰ سال در سیاست سابقه دارد و از ژوئیه ۲۰۲۱، رهبر حزب " دی یو پی" شده بود.
حزب دی یو پی مدتی هم متحد حزب حاکم محافظه کار انگلیس شد تا این حزب بتواند اکثریت مجلس بو به طبع آن دولت را در اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم