Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر ضرورت اهمیت به سنجه های فرهنگی در پذیرش دانشجویان جدیدالورود تاکید کرد و گفت: باید در ارزیابی‌ها برای ورود دانشجویان به دانشگاه، سنجه‌ای شکل بگیرد که فعالیت‌های خیریه، ورزشی، فرهنگی و...دانشجویان نوورود در کنار امتیازات علمی دیده شود.

به گزارش ایسنا،  دکتر سیما سادات لاری در خصوص اهمیت ایجاد روحیه "پاسخ‌گویی اجتماعی" میان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: پاسخگویی اجتماعی  مسئله مهمی است که اگر تعامل میان معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و دانشجویی در این حوزه شکل نگیرد، این مهم میسر نمی‌شود و این دغدغه‌مندی در اساتید و دانشجویان شکل نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تلاش داریم شرایطی را ایجاد کنیم تا این موضوعات در پایان نامه‌های دانشجویی گنجانده و خود را نشان دهد، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا دانشجویانی همه بعدی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تربیت شوند و این میسر نمی‌شود مگر این که اساتید ما نیز به عنوان الگوهای دانشجویی، همه بعدی باشند. در این مسیر پتانسیل خوبی در معاونت فرهنگی و دانشجویی به دلیل حضور دانشجویان چند بعدی، دغدغه‌مند و علاقمند وجود دارد و آرزوی فعالان فرهنگی این است که دامنه حضور این دسته از دانشجویان را گسترش دهد؛ موضوعی که اهمیت آن را اکنون معاونان آموزشی نیز دریافته‌اند و به اهمیت وجود این دغدغه‌مندی و چند بعدی بودن دانشجویان پی‌بره‌اند.

لاری به اهمیت وجود سنجه‌های فرهنگی در حوزه پذیرش دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: باید در ارزیابی‌ها برای ورود دانشجویان به دانشگاه، سنجه‌ای شکل بگیرد که فعالیت‌های خیریه، ورزشی، فرهنگی و...دانشجویان نوورود در کنار امتیازات علمی دیده شود تا دانشجو به این باور برسد که قبل از ورود به دانشگاه، داشتن مسؤولیت اجتماعی یک ارزش محسوب می‌شود و بعد از ورود به دانشگاه به دنبال توسعه این دامنه باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که در هنگام ورود به رشته پزشکی در حوزه اخلاق پزشکی، دارا بودن توانایی همدردی مطرح است، ابراز داشت: اگر فردی توانایی همدردی نداشته باشد هر اندازه عالم باشد علمش برای جامعه و همنوعان او مفید نخواهد بود.

وی تاکید کرد: باید در ارزیابی‌ها برای ورود دانشجویان به دانشگاه، سنجه‌ای شکل بگیرد که فعالیت‌های خیریه، ورزشی، فرهنگی و...دانشجویان نوورود در کنار امتیازات علمی دیده شود تا دانشجو باور کند که قبل از ورود وی به دانشگاه، داشتن مسؤولیت اجتماعی یک ارزش محسوب می‌شود و به دنبال  توسعه این دامنه بعد از ورود به دانشگاه باشد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه اظهار کرد: ما باید آموزشی مبتنی بر نیازهای جامعه داشته باشیم و جامعه حضور دانشگاه، دانشجو و خروجی این مراکز علمی را در کنار خود ببیند تا از برکات و خیرات آن بهره‌مند شوند. همان گونه که در بحران کرونا جامعه حقیقت فداکاری و جایگاه حوزه درمان  را به خوبی درک کرد ما باید بتوانیم از این تهدید استفاده کنیم و فرصت‌های بسیار بهتری را برای خود در حوزه پاسخ‌گویی اجتماعی دنبال کنیم.

به گزارش مفدا، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خطاب به دانشجویان علوم پزشکی برای مشارکت در "پاسخ‌گویی اجتماعی" و دغدغه‌مند بودن نسبت به هم‌نوعان خود، گفت: من به دانشجویان عزیزمان ایمان دارم، این دانشجویان نشان دادند دغدغه‌مندی و مسؤولیت اجتماعی را دارا هستند؛ در حقیقت معاونت فرهنگی و دانشجویی توسط این دانشجویان دغدغه‌مند اداره می‌شود و در این حوزه آرزوی ما افزایش و رشد تعداد دانشجویان چندبعدی، توانا و دغدغه‌مند است.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: امیدوارم دانشجویان با هر سلیقه‌ای، دغدغه‌مندی خود را به نمایش بگذارند و در عین حال که درس می‌خوانند دیگر ابعاد خود را گسترش دهند تا در کنار معالجه جسم بیمار، روح وی را نیز التیام دهند. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسئولیت اجتماعی دانشجویان وزارت بهداشت دانشجويان علوم پزشكي فرهنگی و دانشجویی ورود به دانشگاه وزارت بهداشت دغدغه مندی علوم پزشکی دغدغه مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی موسوم به طرح حامیم را در این دانشگاه برگزار می‌کند.

دانشجویان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این طرح تا ۲۰ اردیبهشت‌ سال جاری فرصت دارند به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان واقع در ساختمان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه مراجعه کنند. اولویت ثبت‌نام با دانشجویان ورودی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است. 

از جمله مزایای شرکت در این طرح می‌توان به معادل‌سازی با ۲ واحد از درس معارف اسلامی در مرحله کشوری، اعطای گواهی دوره، برگزاری نشست‌های معرفتی و مهارتی، برگزاری فوق‌ برنامه‌های ورزشی و تفریحی، برگزاری دوره تکمیلی در شهر مقدس مشهد و بهره‌مندی از امتیازات آموزشی دروس معارف اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود