Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر عباسی راد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: طرح مدیریت چرای دام شامل پایش و شمارش دام است که این طرح‌ها در راستای اصلاح احیای مراتع صورت گرفته است. 

وی اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون ۹۰۰ هکتار از مراتع شهرستان زیر کشت و بهره برداری محصولات فرعی و توسعه گیاهان دارویی قرار گرفت و ممیزی حدود ۴۰ هزار هکتار از مراتع مناطق دیباج و تویه دروار نیز از دیگر اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی راد به طرح‌های مرتعداری به‌عنوان‌ ابزار لازم برای مدیریت مراتع یادکرد و گفت: طی این مدت برای ۵۰ هزار هکتار از سامانه های عرفی مرتعی شهرستان طرح مدیریت تهیه شده است. 

وی از بررسی مشکلات بهره برداران نظارت کارگاهی در ۶۰۰ هزار هکتار از مراتع خبر داد و افزود: این طرح به‌منظور کنترل اجرای طرح‌های پیش بینی شده مرتعداری و کنترل ظرفیت مراتع انجام شده است. 

عباسی راد ضمن اشاره به لزوم اجرای عملیات بیولوژیک، اضافه کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در شهرستان دامغان بیش از یکهزار و ۹۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک شامل کُپه کاری، بذرپاشی، بذرکاری و قُرُق مراتع اجرا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان ادامه داد: اجرای عملیات بیولوژیک در راستای حفظ و احیای مراتع انجام و برای ایجاد شرایط لازم جهت زادآوری ، تکثیر گونه های مرتعی ، افزایش تولید علوفه، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش پوشش گیاهی انجام می‌شود.

شهرستان دامغان دارای ۱۶۲ سامانه عرفی مرتع، دارای ۱۶۲ هزار و ۸۱۰ واحد دام و یکهزار و ۲۷۹ بهره‌بردار است. این شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی طبیعی است که تاکنون برای بیش از ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری دام و طيور دامغان کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری دام و طيور دامغان کارآمدی دولت مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری دام و طيور دامغان کارآمدی دولت اخبار کنکور هکتار از مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست