Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@06:09:00 GMT

قاچاق معکوس دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی +فیلم

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۸۱۰

قاچاق معکوس دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی +فیلم

‍‍‍‍‍‍

اختلاف بیش از ۲۰ هزار تومانی ارز ۴۲۰۰ تومانی با بازار آزاد موجب شده است که واردکنندگان بجای عرضه دارو‌های وارداتی در بازار داخلی، این محصولات را به خارج از کشور صادر کنند یعنی قاچاق معکوس انجام دهند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو که در ابتدا قرار بود مانع افزایش قیمت‌ها در بازار شود، نه تنها این هدف را محقق نکرد بلکه به بلای جان صنعت داروی ایران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اختلاف بیش از ۲۰ هزار تومانی این ارز با بازار آزاد موجب شده که واردکنندگان بجای عرضه دارو‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار داخلی، آن‌ها را به خارج از کشور صادر کنند.

قاچاق معکوس دارو در حالی در کشور رونق گرفته که به گفته مسئولان دولتی، تولیدات دارو کشور در سال گذشته به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

به دلیل گسترش قاچاق معکوس و حجم فسادی که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در صنعت دارویی کشور ایجاد کرده است، بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس، حذف ارز مذکور و حمایت ریالی از مصرف کننده را پیشنهاد می‌کنند.

در واقع، آن‌ها معتقدند حمایت از طریق بیمه راهکار بسیار بهتر و کم هزینه‌تری برای کاهش فشار تورم بر مصرف‌کنندگان است. علاوه بر این، با جایگزینی حمایت از بیمه‌ها بجای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان نه‌تن‌ها قاچاق معکوس به شدت کاهش خواهد یافت بلکه تولیدکنندگان داخلی که از این رانت برخوردار نیستند نیز به بازار داروی کشور برمی گردند و از خطر ورشکستگی نجات خواهند یافت.

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه آمده است:   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاچاق دارو ارز 4200 تومانی دارو های وارداتی تورم ارز ۴۲۰۰ تومانی قاچاق معکوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در حالی ادامه دارد که هم‌اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز شده و با کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه‌دار شد. فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل در حال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

هم‌اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی، طبق روال قبل، دلار یکی دو هزار تومان گران‌تر قیمت‌گذاری می‌شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

کد خبر 847147 منبع: تسنیم برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟