Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:20:06 GMT

اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در همه گیری کرونا

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۸۷۳

اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در همه گیری کرونا

معاون بهداشت وزیر بهداشت خدمات کارشناسان بهداشت در دوران همه گیری کرونا و تدوین و نظارت بر پروتکلهای مربوطه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، دکتر علیرضا رییسی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن 26 سپتامبر و روز جهانی بهداشت محیط آورده است:« ابتکار فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، در انتخاب شعار امسال تحت عنوان" بهداشت محیط، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری ها"، نقش و سهم بهداشت محیط در کنترل پاندمی کرونا و مقابله با کووید-19 را به خوبی نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پاندمی، کارشناسان بهداشت محیط و بازرسان عزیز این حوزه  با تلاش شبانه‌روزی و با هدف عالیه تامین، حفظ و ارتقاء سلامت مردم‌ در عرصه های مختلف زندگی، نقش بسیار چشمگیری را ایفا نموده‌اند.

گواه این موضوع، اجرای گام اول فاصله‌گذاری اجتماعی در اسفند ماه سال 1398 بود که با مشارکت فعال در اجرای بسیج ملی پیشگیری و کنترل کووید-19 با تدوین راهنماهای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در صنوف و مشاغل مختلف و نظارت بر اجرای آن در قالب طرح تشدید بازرسی توسط نیروهای عملیاتی دانشگاه ها در ایام اداری و غیر اداری در گستره عظیم مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و ورزشی، آرامستان ها، مدارس، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و سایر محیط‌های عمومی کشور انجام شد و گام‌های بسیار موثری جهت کنترل و طغیان این بیماری برداشته شد.

همچنین به منظور رفع چالش های اساسی و تعطیلی بنگاه های بزرگ، متوسط و کوچک اقتصادی در اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی در سال 99 که منجر به تدوین بیش از 100 راهنمای فاصله گذاری هوشمند با همت والای همکاران مرکز سلامت محیط و کار وزارت متبوع انجام و متعاقب آن به برقراری سامانه ثبت نام اصناف و صنایع جهت بازگشایی تدریجی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و صنایع گردید، که در نوع خود کاری بس عظیم  در عرصه ملی و بین المللی تلقی می گردد.

در این راستا تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر بازرسان بهداشت محیط برای مقابله با موج های بعدی بیماری که با تشدید نظارت ها و اقدامات قانونی جهت بازگشایی تدریجی اماکن و مراکز تجاری، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، نظارت بر برگزاری آزمون های کنکور سراسری، نظارت بر مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) نیز همراه گردیده است، کمک بسیار موثری را برای کنترل شیوع کووید-19 فراهم نموده و نه تنها بستر مناسبی را برای رونق چرخه اقتصاد کشور میسر نموده بلکه از بار جانی و مالی و فشار مضاعف بر کادر درمان و بیمارستان های کشور نیز کاسته است.

جالب است که به این نکته نیز باید اشاره نمود که محافظت از سلامت کارکنان درمانی شامل پزشکان و پرستاران و جلوگیری از انتشار آلودگی ناشی از بستری شدن بیماران و فوت مبتلایان بدحال و کنترل افزایش مبتلایان با نظارت های محیطی نیز از جمله خدمات این همکاران با همراهی همکاران بهداشت حرفه ای است.

اینجانب ضمن عرض تبریک مجدد روزجهانی بهداشت محیط از تلاش خالصانه و صادقانه، همکاران محترم بهداشت محیط در اقصی نقاط کشور، تقدیر نموده و موفقیت روزافزون این عزیزان در خدمت به مردم شریف و عزیز ایران را از خداوند متعال خواهانم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بهداشت محیط بهداشت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن

مجید صالحی امیرگفت: گشت مشترک بازرسی کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات در سطح شهر همدان تشکیل شده است و هر روز با سرکشی از بنگاه‌های معاملات ملکی از تخلفات پیشگیری می‌کند.

او گفت: در بازدید‌های صورت گرفته طی روز‌های گذشته، چند بنگاه نیز اخطار پلمب دریافت کردند و همچنین چندین مورد تشکیل پرونده و ارسال برای تعزیرات صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: به منظور کنترل بازار مسکن، هفت هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های معاملات ملکی استان انجام شده است و تعدادی از متخلفان جریمه و پلمب شدند که تاثیر مثبتی بر کنترل قیمت مسکن در شهر همدان داشت، اما تا حصول نتیجه مطلوب جای کار زیادی وجود دارد.

صالحی امیر گفت: همچنین در کارگروه تنظیم بازار مسکن، واحد‌های مسکونی خالی استان در دست شناسایی است و به دنبال صحت سنجی آن هستیم تا اقدامات لازم برای آن‌ها را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پارسال ۱۰ هزار و ۳۸۶ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان همدانی واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید