Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از پیش بینی قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در مراسم توزیع بسته‌های مهر تحصیلی در مقبره سیف الدوله ملایر، به برگزاری برنامه‌های اربعین اشاره کرد و یادآور شد: منتظر اعلام ستاد ملی کرونا برای برگزاری برنامه ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیش بینی قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و مطرح کرد: با توجه به شرایط موجود نذورات و هزینه های موکب ها امسال به سمت تهیه بسته معیشتی برای نیازمندان حرکت خواهد کرد.

حسینی در ادامه به جایگاه وقف و موقوفات در اسلام اشاره کرد و گفت: وقف سنتی حسنه و جاریه و باقیات و صالحات برای واقف است که در همین راستا تاکنون شهرستان ملایر اقدامات ارزشمندی داشته است.

وی به اجرای طرح مهر تحصیلی اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در راستای نیت واقف و با هدف تأمین لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند چند سالیست که توسط اداره اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰۰ بسته در قالب طرح مهر تحصیلی بین دانش آموزان استان همدان توزیع شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۳۰۰ بسته در شهرستان ملایر از محل نیت مرحوم سیف الدوله و ۱۵۰ بسته در شهر همدان و ۷۰ بسته در شهرستان تویسرکان توزیع شده به طوریکه برای تهیه هر یک از بسته ها ۳۰۰ هزار تومان هزینه شده و شامل لوازم التحریر کاملاً ایرانی و کیف است.

حسینی در ادامه توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی در سطح استان از ابتدای شیوع کروناویروس را از دیگر اقدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان برشمرد و بیان کرد: از این تعداد ۶۶۰۰ بسته مربوط به شهرستان ملایر بوده که در مناسبت‌های مختلف توزیع و برای تهیه هر بسته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع ۲۵ هزار عدد ماسک، ۸۰۰ دست لباس بیمارستانی و مقادیر زیادی مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بوده و در این زمینه نیز شهرستان ملایر پیشتاز بوده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر نیز از توزیع ۲۳۰۰ بسته لوازم التحریر و کیف در قالب طرح مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند شهرستان ملایر خبر داد و اعلام کرد: این بسته‌ها از محل نیت واقف مرحوم سیف الدوله تهیه شده است.

حمیدرضا نوروزی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است، گفت: هزینه هر بسته مهر تحصیلی ۳۰۰ هزار تومان است و بین دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، انجمن حمایت از زندانیان و جامعه معلولان در سه منطقه آموزش و پرورش ملایر، جوکار و سامن توزیع می‌شود.

وی در پایان پرداخت هزینه کت های درسی حدود ۷۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت از محل عواید موقوفه سیف‌الدوله برای سه منطقه آموزشی ملایر، جوکار و سامن را از دیگر اقدامات این اداره در سال تحصیلی جدید برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زیارت اربعین اوقاف طرح مهر تحصیلی نذورات پروتکل بهداشتی کروناویروس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر استان همدان دانش آموزان مهر تحصیلی سیف الدوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

 در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل‌زده توزیع شد.

 محمدترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به‌صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تأکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل‌زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

 همچنین به‌صورت مستمر آب‌معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب‌معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

 گفتنی است وسایل موردنیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

 ترکمانه تأکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)