Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکل آبگرفتگی معابر کرج مرتفع شد، تعدادی از اعضای شورای روستا و کارکنان دهیاری محمودآباد کرج بازداشت شدند، دانش آموز البرزی حائز رتبه تک رقمی کنکور سراسری شد، البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه اول کشور را به دست آورد، عملیات انتقال آب از کرج به فردیس آغاز شد، تعدادی اثر تاریخی البرز در نوبت ثبت جهانی است، آتش سوزی در کارخانه اشتهارد مهار و کنترل شد و یک فروند هواپیمای آموزشی در نظرآباد سقوط کرد از جمله مهمترین خبرهای استان البرز در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشت حمام تاریخی البرز مرمت و فعال سازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بناها مربوط به دوره صفویه و قارجاریه بوده که با هدف جذبگردشگر از سراسر جهان و کشور مرمت ، نوسازی و فعال سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

فریدون محمدی افزود: حمام مصباح کرج، حمام طالقان و حمام روستای میر از جمله بناهایی است که در این استان دارای ویژگی‌های منحصر به فرد بوده و در جذب گردشگر تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: اکنون در برخی استان های کشور حمام های تاریخی به رستوران و سفره خانه سنتی تبدیل شده که استان البرز برخلاف این ایده درصدد حفظ کاربری و احیای حمام های تاریخی است.

اورژانس البرز پاسخگوی بیش از ۱۱ هزار تماس تلفنی شد

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: کارشناسان واحد دیسپچ و ارتباطات اورژانس البرز هفته گذشته پاسخگوی ۱۱ هزارو ۱۳۶ تماس تلفنی بودند.

دکتر مهرداد بابایی افزود: در این مدت  نیروهای عملیاتی اورژانس البرز به سه هزارو ۶۷۶ ماموریت اعزام شدند.

کرونا مسابقات ورزشی را به ریل مجازی انداخت

رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور درآیین آغازمسابقات شطرنج غیرحضوری دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی استان البرز گفت: کرونا مسابقات ورزش دانش آموزان  را به ریل مجازی درسال تحصیلی جدید انداخت.

حسین بابویی افزود: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته آماده برگزاری مسابقات زورخانه ای و پهلوانی کشور بود که به یکباره کرونا آمد.

وی ادامه داد: شیوع کرونا نه تنها این مسابقه بلکه مسابقات کشتی آزاد و فرهنگی دهه فجر را نیز تعطیل کرد.

مشکل آبگرفتگی معابر کرج مرتفع شد

مشکل آبگرفتگی معابر کلانشهر کرج با راه اندازی پروژه کلکتور جمع آوری سیلاب ها و روان آبها مرتفع شد.

کلکتور جمع آوری آبهای سطحی به طول ۱۳ هزارو۵۰۰ متر در هسته مرکزی و مناطق مختلف کلانشهر کرج توسط شهرداری اجرا و بهره برداری شد.

تعدادی از اعضای شورای روستا و کارکنان دهیاری محمودآباد کرج بازداشت شدند

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: تعدادی از اعضای شورای روستا و کارمندان دهیاری محمود آباد به اتهام دریافت رشوه دستگیر شدند.

جواد یاوری افزود: هم اکنون یکی از اعضای شورای روستا و ۲ نفر از مشاورین املاک در بازداشت بوده و دیگر متهمان تا زمان انجام تحقیقات تکمیلی به قید وثیقه آزاد هستند.

البرز وارد سومین موج قرمز کرونا شد

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان وارد سومین موج قرمز کرونا شد.

دکتر محمد بابایی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که با بیشترین فراوانی موج دوم برابری می کند.

دانش آموز البرزی حائز رتبه تک رقمی کنکور سراسری شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مریم اکبری سریزدی از این استان درکنکور سرا سری ۹۹ حائز رتبه سوم در رشته علوم انسانی شد.

سالار قاسمی افزود: براساس اعلام سازمان سنجش، مریم اکبری سریزدی دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج رتبه تک رقمی کنکور سراسری را به خود اختصاص داد.

البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه اول کشور را به دست آورد

جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت  از واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس اظهار داشت: در تسهیلات رونق تولید از ابتدای سال تا به امروز ۵۲۶ میلیاردتومان تسهیلات پرداخت شد که استان البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه اول کشور را به دست آورده است.

معاون وزیر صنعت: شرایط تولید انبوه تونل ضدعفونی کننده در کشور فراهم شود

محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بازدید از واحد ساخت تونل ضدعفونی کننده ویروس کرونا در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس  استان البرز اظهار داشت: تونل ضدعفونی کننده افراد که توسط یک شرکت صنعتی در استان البرز ساخته شده، محصول ارزشمندی است که باید به تولید انبوه برسد.

مالکیت دولت در ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی ساوجبلاغ تثبیت شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح کاداستر با تهیه نقشه های رقومی اصلاح هندسی شده و رعایت استاندارد های لازم در پلاک‌های ۳۱۰ اصلی موسوم به حلقه دره، پنج اصلی خور، ۳۳۳ اصلی عالم زمین و ۳۱۴ اصلی فشند انجام شد.

کمال شایانی افزود: با تکمیل طرح کاداستر در این محدوده ها سند مالکیت ۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی به  نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شد.

بیش از ۱۷ هزار پیشکسوت دفاع مقدس البرزی تجلیل شدند

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۷۰۰ رزمنده، جانباز و والدین شهدای استان البرز به صورت سراسری با کشور تجلیل شد.

آیین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت و مقاومت در سراسر کشور به صورت همزمان در ساعت ۹ صبح روز ۳۱ شهریورماه برگزار شد.

سخنران این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند که به صورت ویدئوکنقرانس با ۳۱ استان کشور برای پیشکسوتان دفاع مقدس ارتباط داشتند.

مدیرکل فرهنگ البرز: نسل جوان را با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به فعالیت‌های فرهنگی و حمایت از این بخش برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی در مقابل جنگ نرم دشمنان علیه ایران گفت: باید با همه توان نسل جوان کشورمان را با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کنیم.

ناصر مقدم همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ۶ مهر) با یادآوری جنگ نرم دشمنان علیه نظام جمهوری  و تمایز آن با جنگ سخت به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جنگ سخت و نظامی، دشمنی و زیاده‌خواهی دشمنان، برای همه عیان و مشخص اما در هجمه فرهنگی، شاهد لعاب و پوشش رنگارنگ و فریبنده هستیم و تشخیص آن برای عموم سخت است.

عملیات انتقال آب از کرج به فردیس آغاز شد

مدیر امور آبفای شهرستان فردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور تامین آب مورد نیاز بیش از ۱۵۰ هزار نفر، عملیات انتقال آب از کرج به فردیس آغاز شد.

محمد نیک فکر افزود: عملیات لوله گذاری خط انتقال آب از میدان استاندارد کرج به فردیس  برای رفع کمبود آب اجرایی شده است.

۱۰ نقاهتگاه برای موج سوم کرونا در البرزاختصاص یافت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به آغاز موج سوم کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در استان ۱۰ نقاهتگاه اختصاص یافته است.

دکتر محمد فتحی افزود: این نقاهتگاه ها با همکاری  سپاه و بسیج جامعه پزشکی استان فعال شده که نیروی انسانی مورد نیاز این مکان ها  از بسیج جامعه پزشکی،‌ سپاه و دانشگاه علوم پزشکی البرز تامین شده است.

معاون استاندار البرز: خبرنگاران باید تحت پوشش بیمه کرونا قرار گیرند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در گفت و گو با ایرنا بر پوشش بیمه ای خبرنگاران این شهرستان با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا تاکید کرد و گفت: سلامت خبرنگاران به دلیل  حضور در جلسات متعدد و نشست های خبری ممکن است تحت شعاع شرایط کرونایی قرار گیرد.

غفور قاسم پور افزود: با توجه به تداوم روند شیوع کرونا، طرح بیمه کرونا ویژه خبرنگاران در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات قرار گیرد.

مسوول کمیته اطلاع رسانی البرز: کم‌توجهی به موج سوم کرونا نگران‌کننده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوول کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی جامعه ستاد مدیریت کرونا استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آنچه کم‌توجهی مردم و برخی مسوولان به موج سوم شیوع کرونا در این استان خواند، ابراز نگرانی کرد.

ناصر مقدم افزود: بیشتر  مردم اکنون به کووید ۱۹ و شیوع کرونا شناخت پیدا کرده‌اند اما برخی کم‌توجهی‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک سبب آغاز موج سوم شیوه کرونا در استان شده که بسیار نگران‌کننده است.

فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس البرز گشایش یافت

همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، فاز نخست مرکز فرهنگی (باغ موزه) دفاع مقدس استان البرز روز چهارشنبه با پیام ویدئوکنفرانسی دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و با حضور مسوولان استانی درکرج گشایش یافت.

همزمان با استان البرز، مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ۸ استان دیگر نیز به صورت ویدئوکنفرانس و با سخنرانی دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به صورت سراسری افتتاح شدند.

بهره برداری از ۲۱  واحد آموزشی در البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، ۲۱ واحد آموزشی با مشارکت خیرین در این استان به بهره برداری رسید.

سالار قاسمی افزود: این واحد های آموزشی  با ۱۹۵ کلاس درس با بیست و پنج هزار متر مربع زیربنای آموزشی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی: تعدادی اثر تاریخی البرز در نوبت ثبت جهانی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: تعدادی اثر تاریخی استان از جمله تپه باستانی ازبکی نظرآباد در نوبت ثبت جهانی قرار گرفته است.

فریدون محمدی افزود: تپه هفت هزار ساله ازبکی و کاروانسراهای تاریخی البرز از ویژگی خاص برای ثبت جهانی برخوردار هستند.

رییس سازمان مدیریت البرز: ۸۳ درصد ساخت آزاد راه جنوبی البرز انجام شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز در گفت و گو با ایرنا از احداث ۸۳درصدی آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران ( آبیک - چرمشهر) خبر داد و گفت: این پروژه به مراحل تکمیلی نزدیک شده است.

زهرا عربشاهی افزود: آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران (آبیک- چرمشهر) یکی از اولویت های ترانزیتی کشور بوده که با اتصال به شبکه آزاد راهی کشور در نهایت از طریق مرند- بازرگان به ترکیه و راه های بین‌المللی متصل می شود.

آتش سوزی در کارخانه اشتهارد مهار و کنترل شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در محل وقوع حادثه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی در کارخانه تولیدی مواد شوینده در شهرستان اشتهارد مهار و کنترل شد و ماموران آتش نشانی در حال لکه گیری و تخلیه انبارهای مجاور هستند.

نورمحمد فردی افزود: علت آتش سوزی در کارخانه تولیدی مواد شوینده در شهرستان اشتهارد در حال بررسی است و پس از تحقیقات لازم دراین زمینه اعلام  نظر خواهد شد.

رییس هیات فوتبال البرز: اطلاعی از وضعیت گل ریحان نداریم

رییس هیات فوتبال البرز در گفت وگو با ایرنا ضمن اعلام بی خبری از وضعیت این باشگاه گفت: اطلاعی از آخرین وضعیت تیم گل ریحان و تغییرات احتمالی صورت گرفته در آن نداریم.

منصور بیک وردی افزود: تاکنون مراجعه ای از سوی مسوولان این تیم به هیات صورت نگرفته تا بدانیم که برنامه شان برای فصل بعدی رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور چیست؟

یک فروند هواپیمای آموزشی در نظرآباد سقوط کرد

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز به ایرنا گفت: براثر سقوط یک فروند هواپیمای فوق سبک آموزشی در نظرآباد ۲ سرنشین آن مصدوم شدند.

دکتر مهرداد بابایی افزود: این حادثه ساعت ۸:۰۸ امروز به اورژانس البرز اعلام شد که مصدومان با بالگرد امدادی اورژانس به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال یافتند.

وی ادامه داد: این هواپیمای آموزشی تک موتوره در اطراف فرودگاه آزادی نظرآباد سقوط کرد.

امام جمعه کرج: آمریکا در جهان منزوی شده است

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج درخطبه های‌مکتوب‌ این هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: آمریکا امروز درجهان منزوی‌ شده و جایگاه گذشته را ندارد؛ چسبیدن به این کشور برای برون‌رفت از مشکلات نشانه بی‌خردی است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: کسانی که برای ایران نقشه تابستان داغ را  می‌کشیدند، اکنون باید در انتظار زمستان داغ بعد از انتخاباتشان باشند.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا آتش سوزی سقوط هواپیما وزارت صنعت معدن و تجارت البرز میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا آتش سوزی سقوط هواپیما وزارت صنعت معدن و تجارت البرز میراث فرهنگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا آتش سوزی سقوط هواپیما وزارت صنعت معدن و تجارت البرز میراث فرهنگی اخبار کنکور خبرنگار ایرنا اظهار اعضای شورای روستا استان البرز در گفت آتش سوزی در کارخانه تسهیلات رونق تولید گفت و گو با ایرنا هفته دفاع مقدس ایرنا اظهار ضدعفونی کننده اورژانس البرز آموزش و پرورش گفت و گو تاریخی البرز میراث فرهنگی کرج به فردیس انتقال آب بهره برداری پزشکی استان شیوع کرونا ثبت جهانی دکتر محمد آزاد راه موج سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه