Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره اجرای برنامه‌های ملی بازآفرینی شهری پایدار اظهار داشت: طرح‌ها و بازآفرینی شهری پایدار در مقیاس محلات هدف، ‌۴ ماموریت اصلی شامل ارتقاء کیفی فضاهای عمومی و زیرساخت محلات، توسعه و تجهیز خدمات روبنایی، بهسازی نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن و توان‌افزایی اجتماعی و اقتصادی ساکنین محله را مورد توجه قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارزش سکونت مهترین شاخص بقای رونق محلات است و بافت‌های فرسوده با اتکا به این ۴ مورد در حال ارتقای ارزش سکونت هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: این طرح‌ها و برنامه‌ها توسط شهرداری تهیه و پس از تائید ستاد بازآفرینی شهری پایدار در صورت عدم مغایرت با طرح‌های جامع و تفصیلی شهر، برای تصویب به کمیسیون‌های موضوع ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال می‌شود.

نژادبهرام در ادامه به احداث پارکینگ‌های محله‌ای در راستای تامین خدمات بیشتر به شهروندان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ کمبود پارکینگ در پایتخت احصا شده که بیشترین کمبودها مربوط به منطقه ۱۰ و ۱۴ است. بر همین اساس احداث پارکینگ در بافت‌های مختلف تهران به ویژه بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد و عملیات ساخت دو پارکینگ نیز در حال اتمام است.

وی همچنین درباره احداث میدان‌گاه در پایتخت گفت: از سال گذشته تا کنون ساخت ۵ میدان‌گاه در محلات بریانک، صاحب‌الزمان، شکوفه، یافت‌آباد جنوبی و شیخ صدوق مورد توجه قرار گرفته است که میدان‌گاه امیرکبیر در محله شکوفه اخیرا به بهره‌برداری رسیده و میدان‌گاه بریانک و شیخ صدوق به مرحله اجرا رسیده است ولی میدان‌گاه یافت‌آباد جنوبی و صاحب‌الزمان در حال طراحی و تائید فازهای آن است که در تلاش هستیم تا پایان سال احداث همه این میدان‌گاه‌ها به سرانجام برسد.

کد خبر 552242 برچسب‌ها شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران میدان گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدرضا طبیبی با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، گفت: به همین مناسبت در منطقه 2 شهرداری اصفهان 12 برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود که از این میان 5 رویداد ویژه است.

وی افزود: در همین راستا، رویداد «رسم دیرین» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای روز 6 اردیبهشت از ساعت 17 در بوستان قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان گفت: «شهر زندگی 1»، جشنواره عکس از زیبایی‌های محلات منطقه 2 است که نخستین دوره آن به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و مراحل بعدی به مناسبت‌ها و با موضوعات متنوع شهری برگزار خواهد شد.

وی شعار این رویداد را «شهر زندگی، محله زندگی» با تاکید بر ضرورت زیست پذیری محلات دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره 9 محله از محله های قدیمی منطقه شامل آفاران، برزان، ولدان، مشکین و جاوان در شمال و بابوکان، رسالت، دهنو و بختیاردشت را به تصویر می کشد و در دوره های بعدی، موضوعاتی از جمله بزرگان و آئین‌های محلات و... محور جشنواره خواهد بود.

طبیبی با اشاره به رویداد «اصفهان جان» گفت: این رویداد نیز شامل روایت‌گری اصفهان در قالب نقالی و به صورت میدانی است و از 3 تا 6 اردیبهشت از ساعت 17 در محلات بابوکان، رسالت، دهنو و قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این هفته بیان کرد: سایر رویدادها در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختتامیه «جشنواره نمکدون» در فرهنگسرای سراج، شب شعر جاوان و اصفهان فیروزه‌ای در فرهنگسرای معلم، مسابقه زیباترین تعریف از اصفهان با عنوان «نگاه اصفهانی»، معرفی کتاب بانوان شیعه، اردوی اصفهان گردی و سینما اسوه اشاره کرد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی محله دهنو خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگی دهنو با تأخیر و از 19 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. در همین راستا، رویداد «باغ نو -ده نو» به عنوان پیش مقدمه رویدادهای هفته فرهنگی دهنو برنامه‌ریزی شده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2