Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ونزوئلا گفت، این کشور همکاری نظامی خود با روسیه، چین و ایران را با وجود برنامه‌های خود برای توسعه سیستم‌های تسلیحاتی، ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل روز جمعه نیکولاس مادورو که در گرامیداشت پانزدهمین "سالگرد عملیات فرماندهی استراتژیک" ونزوئلا صحبت می‌کرد، گفت که این کشور در حال برنامه‌ریزی برای تولید تسلیحات خود بوده و یک شورای ویژه نظامی و علمی دقیقاً به همین منظور، تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: ما همه چیزهای مورد نیاز برای ایجاد سیستم تسلیحاتی خودمان را دارا هستیم و در حین ادامه همکاری با روسیه، چین، کوبا، ایران و کل جهان، به دریافت کمک علمی، فن‌آورانه، مربوط به تسلیحات و البته کمک استراتژیک نیز ادامه می‌دهیم، اما باید به سمت استقلال حرکت کنیم.

روسیه و ونزوئلا دهه‌ها از روابط بسیار خوب بهره‌مند شده‌اند و مسکو نیز یکی از تأمین‌کنندگان اصلی تسلیحات و فناوری نظامی برای کاراکاس است.

روز دوشنبه، آمریکا به خاظر همکاری مادورو با ایران، علیه او تحریم‌های اضافی اعمال کرد. بنا بر گفته وزیر امور خارجه آمریکا، مقامات تهران به مدت نزدیک به دو سال با "رژیم غیرقانونی در ونزوئلا" همکاری کرده‌اند تا به تحریم تسلیحاتی سازمان ملل اهانت کنند.

در پاسخ، وزارت خارجه ونزوئلا گفت که کاراکاس تحریم‌های جدید آمریکا علیه رئیس جمهور این کشور را نوعی تهاجم در نظر می‌گیرد و افزود که کاخ سفید نمی‌تواند مانع ونزوئلا در ساخت روابط تجاری و اقتصادی با ایران شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا نیکولاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که کشورهای اتحاد بولیواری خواهان دنیای چندقطبی جدیدی که خود بخشی از آن باشند.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در افتتاحیه بیست و سومین اجلاس سران آلبا در کاراکاس گفت: «تغییرات بزرگی در ژئوپلیتیک امروز در حال رخ دادن است، نظم بین المللی جدیدی در حال ظهور است و آلبا در حال حاضر با دنیای جدید پیوند خورده است.

وی تاکید کرد: آلبا می تواند یکی از بنیانگذاران دنیای جدید، نظم چند قطبی بین المللی جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد که بریکس «قطب بزرگی از جهان چند قطبی در حال ظهور است.»

مادورو گففت: برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی و سایر کشورها در حال ادغام بریکس هستند که تقریباً ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.

آلبا در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و شامل آنتیگوا و باربودا، بولیوی، کوبا، دومینیکا، گرانادا، نیکاراگوئه، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، و ونزوئلا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند