Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:03:01 GMT

ضرورت الگوگیری از صبر و استقامت خانواده شهدا

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۱۳۳۹

ضرورت الگوگیری از صبر و استقامت خانواده شهدا

حجت الاسلام روحانی در برنامه این هفته سه شنبه های تکریم گفت: صبر و استقامت خانواده شهدا در برابر مصائب و مشکلات می تواند برای همه ما الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازقم، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با حضور مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم  و بنیاد شهید در منزل خانواده شهید« رضا شهبازی» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در این دیدار با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: این دیدار ها با هدف بهره مندی از سبک زندگی شهدا برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه  ما وظیفه داریم دنباله رو شهدا و منت دار خانواده شهدا باشیم افزود: ما وظیفه داریم دنباله رو شهدا و منت دار خانواده شهدا باشیم.

 

                                          

 

وی با بیان اینکه این برنامه  نباید فقط جنبه تجلیل و دیدار داشته باشد ادامه داد:این جلسات باید ثمره داشته باید و بهترین ثمره آن شنیدن راه و روش و منش شهید است و آنچه که می تواند غفلت های ما را از بین ببرد توجه به شهید و سبک زندگی آنهاست.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه بهترین ثمره این دیدارها  شنیدن راه و روش و منش شهید است افزود: ما باید سبک و شیوه زندگی شهدا را در جامعه احیا و زنده نگه داریم.

 

وی تاکید کرد: باید مطالب را شنیده و روی سبک زندگی شهدا کار شود و در نهایت ابتدا برای خودمان و بعد برای دیگران بوبژه نسل جوان به عنوان الگو قرار گیرد.

 

                                         

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: صبر و استقامت خانواده شهدا در برابر مصائب و مشکلات می تواند برای همه  ما الگو باشد.

 

روحانی با بیان اینکه خانواده شهدا که نور چشم ما هستند و با وجود همه مشکلات باز هم ایستاده و خاری در چشم دشمنان هستند ادامه داد: خانواده شهدا بدون توقع همیشه مدافع انقلاب بوده اند و با خون شهید خود و استقامت خود، انقلاب را بیمه کرده اند.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: ما در مقابل صبر و استقامت این عزیزان متواضعانه سر خم کرده و از این صبر و استقامت تشکر می کنیم.

 

                                          

 

مادر شهید « رضا شهبازی» نیز در این دیدار با تشکر از حضور دیدار کنندگان در منزل خود تاکید کرد:در مقایسه با مصائب حضرت زینب و همچنین حضرت ام البنین ما هیچ کاری نکرده ایم.

 

وی همچنین در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به ویژگی های این شهید بزرگوار افزود: رضا در اخلاق و رفتار و دیانت نمونه بود.

 

این مادر شهید ادامه  داد: رضا با وجود اینکه خیلی کم سن و سال بود اما برنج میخرید و برای رزمندگان جبهه می فرستاد و می گفت ما باید هر کاری از دست مان بر می آید انجام دهیم.

 

 

                                       

 

لازم به ذکر است شهید رضا شهبازی درحالی که هنوز 18 سال را تمام نکرده بود در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم روحانی صبر و استقامت خانواده شهدا حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه همزمان با روز معلم در دیدار با خانواده معلم شهید ترور «نادر تقی پور» که فرزند این شهید بزرگوار از کارکنان اداره کل صمت است با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵ شهید ترور گیلان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: خانواده‌های شهدا با ایثارگری‌هایی که در حق ما انجام داده‌اند تکیه گاه معنوی جامعه ما به شمار می‌روند.

وی ضمن تکریم صبر و صلابت خانواده متدین شهید تقی پور تصریح کرد: حفظ شأن شهدا و جایگاه رفیع آنها در درجه اول توسط خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل آنها انجام می‌شود که به حق ستودنی است و تربیت فرزندان صالح توسط همسر مومنه شهید نیز افتخار آفرین و شایسته تحسین است.

پورحیدری با آرزوی سلامتی و سعادت خانواده مکرم شهید تقی‌پور ادامه داد: مهمترین درس معلم شهید خلوص ایمان و آزادگی است یادشان همواره گرامی و نامشان در تاریخ ایران ثبت و جاودانه است.

گفتنی است، شهید معلم نادر تقی‌پور در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ توسط منافقین کوردل در شهر آستانه اشرفیه مورد سو قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل شد.

کد خبر 6094187

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید