Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@04:58:08 GMT

تدوین 20 برنامه فرهنگی مجازی و حضوری در سمای یزد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۱۴۶۹

تدوین 20 برنامه فرهنگی مجازی و حضوری در سمای یزد

معاون مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از تدوین 20 عنوان برنامه فرهنگی به‌صورت مجازی و حضوری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

محمدرضا رحیمی‌زارچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در یزد درباره برنامه‌های مدارس سمای استان یزد به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس اظهار کرد:‌ با توجه به شرایط امسال و پیشگیری از شیوع کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بنا به پیشنهاد واحد فرهنگی مدارس سمای استان یزد، 20 عنوان برنامه فرهنگی به‌صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی تدوین شد که برنامه‌های متعددی زیرمجموعه این عنوان‌ها در مدارس اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس با هدف ارج نهادن به مقام والای حماسه‌سازان دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی متناسب با فضای دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس سمای استان یزد اجرا می‌شود.

معاون مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برخی از این عنوان‌ها را فضاسازی مدارس، تهیه کلیپ، عکس نوشته، بروشور، اینفوگرافی، تولید محتوا درباره فرماندهان و شهدای دفاع مقدس و انتشار در فضای مجازی، راه‌اندازی پویش‌های «عهدی با شهدا»، مسابقات کتابخوانی، عکس نوشته، زیارت قبور شهدا و غبارروبی و... نقاشی برشمرد.

رحیمی‌زارچی عنوان کرد: میزان ماندگاری حماسه‌ها بر لوح تاریخ و اشاعه فرهنگ آن به نسل‌های آینده در گرو تلاشی است که بازماندگان و شاهدان حماسه‌ها برای ترسیم آن انجام می‌دهند و شرح حماسه‌ها را به زبان قلم برای آیندگان بازمی‌گویند، این بازگویی به تشریح حوادث حماسه‌ها در دل خود مزیت‌ها دارد.

وی تبیین کرد: مسئولان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور بر سر تربت پاک معراج الشهدای گمنام دفاع مقدس این دانشگاه و خلدبرین یزد ازجمله شهید حسن انتظاری با قرائت فاتحه و اهدای گل  به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام/4121/4062

منبع: آنا

کلیدواژه: دفاع مقدس مدارس سمای دفاع مقدس استان یزد حماسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود