Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@17:10:31 GMT

مقررات جدید کرونایی برای تهران بزرگ

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۱۵۳۴

مقررات جدید کرونایی برای تهران بزرگ

ایران اکونومیست-رئیس‌جمهور گفت: مقررات جدید کرونایی پس از بررسی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در تهران بزرگ اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور امروز (شنبه، ۵ مهرماه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز هفت ماه از شروع کرونا گذشته است و من خدمت همه مدافعان سلامت و کادر درمان خسته نباشید می‌گویم و از همه مردم ایران بابت هماهنگی‌ها و همکاری‌ها تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام روحانی بیان کرد: همیشه بیش از نیمی از جمعیت همراه بودند و همکاری کردند و ما می‌خواهیم مردم این همکاری‌ها را افزایش دهند.

وی تأکید کرد: تصوری که جامعه علمی در جهان نسبت به این بیماری داشت مداوم تغییر کرد، برخی تثبیت شد و برخی از آن رد شد. بعضی فکر می‌کردند این بیماری چند ماه هست و از بین می‌رود. عده‌ای فکر می‌کردند این بیماری شبیه سرماخوردگی و آنفولانزاست و با گرما از بین می‌رود.

رئیس جمهور با اشاره به انتقادات کشورهای اروپایی در وقوع بیماری کرونا در ایران گفت: وقتی داشتند به ما نقد می‌کردند ناگهان دیدند فرش زیر پای خودشان هم خیس شد و بیماری به کشورهای آنها هم رفت.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: ما باید سریعتر به بیمار رسیدگی کنیم و از آن طرف هم کسی که احساس بیماری دارد سریعتر اقدامات درمانی را آغاز کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با سه موضوع مهم روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: عدم رعایت کافی مردم ما را دچار مشکل می‌کند. مساله دیگر کاهش نظارت است. اقدامات ناکافی مشکلات را بیشتر می‌کند. در این هفته‌های اخیر گزارشاتی وزارت بهداشت داده که این بیماری جوانان را بیمار می‌کند. ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند.

وی تأکید کرد: امروز ناچاریم به مردم اعلام کنیم، باید مقررات و نظارت‌ها را در زمینه مقابله با کرونا تشدید کنیم. فعلا این مقررات برای تهران بزرگ است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: نباید از کسی که ماسک نمی‌زند به سادگی گذشت. افراد باید به کسی خدمات بدهند که ماسک دارند. اگر کسی ماسک نداشت نباید به او خدماتی ارائه شود.خدمت کننده هم اگر طبق مقررات عمل نکند با او هم برخورد می‌شود.

رئیس جمهور گفت: مقررات جدید کرونایی پس از بررسی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در تهران بزرگ اجرا خواهد شد. ممکن است این مقررات در سایر شهرستان‌ها هم اجرایی شود.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مقابله با کرونا حجت الاسلام رئیس جمهور تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای۴ لغایت ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6087710 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • طرح بزرگ برق‌ آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا