Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: نباید از کسی که ماسک نمی زند به سادگی عبور کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر «حسن روحانی»، رییس جمهور، در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: در شش ماه  اول سال 60 مردم با مشکلات زیادی رو به رو بودند از داستان هفت تیر گرفته تا شهادت رییس جمهور و نخست وزیر در 8شهریور ماه. تقریبا ماه های سختی را در سال 60 پشت گذاشتیم، از ابتدای جنگ 31 شهریور 59 گرچه عملیات های متعددی را انجام داده بودیم اما عملیات 5 مهرماه، مهم ترین عملیات ما بود زیرا قدرت جمهوری اسلامی را نشان داد و تاکید امام مبنی بر شکسته شدن حصر ابادان اجرایی و عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عملیات مهمی را در 5 مهرماه سال های جنگ، پشت سر گذاشتیم.

او ادامه داد: امروز 7 ماه از کرونا عبور کردیم، خدمت کادر درمان و مدافعان سلامت خسته نباشید می گویم و خدمت مردم ایران به علت همکاری و هماهنگی ها تبریک می گویم. قبل از اینکه اروپا به این بیماری مبتلا شود، فقط نقایص کشورهای مبتلا را بیان می کردند اما در حین انتقاد، متوجه شدند سیل فرش زیر پایشان را ربود و این بیماری همه کشورها را فرا گرفت و نقدهایشان به یک باره، خاموش شد. هیچ قاره ای از کرونا مصون نمانده است.

ریس جمهور مطرح کرد: تصور جامعه علمی و پزشکی نسبت به این بیماری، برخی تثبیت و برخی رد شد. برخی فکر می کردند این بیماری چند ماه بیشتر به طول نمی انجامد اما بعد مشخص شد، این بیماری متفاوت است. برخی فکر می کردند در فصل گرما این بیماری از بین می رود اما در گرم ترین نقطه کشور، این بیماری اوج گرفت و این تئوری هم، رد شد. برخی بیان کردند به داروی درمان دست یافتند و داروهایی را مدنظر قرار دادند اما بعد معلوم شد، این ها تبلیغات است. تا امروز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است.

روحانی بیان کرد: تصور می شد هر جا این بیماری رفت و عده ای را مبتلا کرد دیگر سراغ دیگر مردم شهر نمی رود. برخی هم می گفتند در صورت یک بار ابتلا مصونیت ایجاد می شود که این ها همه، رد شد. اما تصوراتی مانند استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و مشکلات تنفسی تثبیت شد.   رییس جمهور گفت: در هفته های اخیر این بیماری تشدید شده است. 14 درصد از بستری شده ها افرادی هستند که برای بار دوم به کرونا مبتلا شده اند.

او اظهار کرد: باید مقرات را تشدید کرد و ناچاریم نظارت ها را تشدید کنیم. سازمان صدا و سیما و فضای مجازی باید فرهنگ سازی را توسعه دهند به غیر از این راهی نداریم. روز 5 شنبه از کمیته امنیتی اجتماعی و بهداشتی خواستیم ظرف هفته جاری برنامه ریزی برای تهران، داشته باشند.

روحانی گفت: نباید از کسی که ماسک نمی زند به سادگی عبور کرد. نباید به کسی ماسک ندارد خدمت داد، خدمت دهندگان اگر مراعات نکنند با آنها  برخورد می شود. چارچوب و نوع برخورد با این افراد مشخص می شود و می شود، کسانی که ماسک نمی زنند را مجازات کرد.
تکمیل می شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه ستاد ملی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، در جریان برگزاری رقابت‌های دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در کشور امارات در حال برگزاری است،و در دور دور نهایی رقابت ماده محمد حسام مظفری نماینده کشورمان با ثبت حد نصاب ۱:۵۲.۴۰دقیقه در جایگاه پنجم این مسابقات ایستاد و به کار خود در این رویداد قاره‌ای پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا طی روزهای ۵ الی ۸ اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره کهن به میزبانی شهر دبی برگزار می‌شود.

نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

کد خبر 6090383

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!