Web Analytics Made Easy - Statcounter

امراء گفت: حضور و شجاعت زنان در پشت خط مقدم جنگ نشانه این امر است که زنان ما حضرت زینب (س) را الگوی جهادی خود نشان داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهناز امرا مدیر اجرایی کانوان فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان در گفت و گو با عصرهامون، با اشاره به اینکه زنان پرچم داران انقلاب اسلامی ایران هستند، بیان کرد: با توجه به شجاعت و حضور زنان در همان روزهای ابتدایی جنگ می توان گفت حضور و شجاعت زنان در پشت خط مقدم جنگ نشانه این امر است که زنان ما حضرت زینب (س) را الگوی جهادی خود نشان داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه زنان سنگر های نبرد را با عفاف و حجاب و پاکی خود نگه داشته اند، افزود: این زنان بودند که پرچم جمهوری اسلامی را بر فراز ایران برافراشتند.

مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان ادامه داد: وقتی می‌بینیم مادری سه فرزند شهید دارد و می گوید اگه فرزندان بیشتری داشتم آنان را نیز یکی پس از دیگری به گفته امام به انقلاب و اسلام هدیه می کردم خود جواب تمام سوالات و نکته ها می باشد.
امرا خاطر نشان کرد: ایثار و نقش  زنان تنها در مقام مادری و همسری در دفاع مقدس خلاصه نمی شود بلکه ایثاری همه جانبه و گذشتن از تمامی تعلقات مادی بود، در نهایت عده ای از شیرزنان ‌در بطن میدان جنگ حضور داشتند و اسلحه به دست گرفتند، چه آنان که زمان تجاوز ارتش عراق در شهرهای مرزی حضور داشتند و به حسب وظیفه به دفاع پرداختند.

وی اذعان کرد: رهبر انقلاب ابعاد مختلف حماسه زنان ایران در هشت سال دفاع مقدس را اینگونه توصیف می کنند: «در این دوران سخت، نقش زنان، یک نقش فوق العاده بود؛ نقش مادران شهدا، نقش همسران شهدا، نقش زنان مباشر در میدان جنگ، در کارهای پشتیبانی و بعضاً بندرت در کارهای عملیاتی و نظامی - که من بخش کارهای پشتیبانی اش را خودم از نزدیک در اهواز دیدم - یک نقش فوق العاده بود پس می توان گفت این مادران و همسران شهدا بودند که صبر را حماسه سازی کردند.

مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان اضافه کرد: نقشی که زنان مسلمان ایرانی در پیروزی دفاع مقدس و جنگ تحمیلی داشتند در هیچ گوشه ای از جهان دیده نشده است

به گفته امرا ۶ هزار و ۴۲۸ نفر از زنان ایرانی طی سال های دفاع مقدس شهید شدند که البته بیشتر در بمباران ها و موشک باران شهرها به شهادت رسیدند که 500  نفر از این افراد رزمنده بودند خود نشانه ی اقتدار زنان ایرانی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد: شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت "با شما سربلندیم" انتخاب شده ست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف -معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) - امروز در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است، عنوان کرد: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه(س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده‌اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز کرد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدارمردمی»، «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین ومعرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر(ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت‌ماه در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟