Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@14:04:59 GMT

فرق آب معدنی و آب آشامیدنی بسته بندی شده چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۱۷۳۲

فرق آب معدنی و آب آشامیدنی بسته بندی شده چیست؟

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: «آب معدنی بسته‌بندی شده» و «آب آشامیدنی بسته‌بندی شده» تفاوت‌هایی دارد که بهتر است عموم مردم هنگام مصرف آن را بدانند.

به گزارش جماران، داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آب همواره به‌عنوان عنصر حیاتی در زندگی افراد بوده ولی لازم است نکاتی در رابطه با استاندارد آب‌های آشامیدنی و معدنی سالم و مجاز ذکر شود تا افراد جامعه در انتخاب و مصرف این مایع حیاتی حساسیت بیشتری داشته باشند، زیرا ممکن است حتی برخی از آب‌های معدنی سالم نبوده و حاوی سموم و میکروب‌های مضر برای سلامت انسان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آب آشامیدنی بسته‌بندی شده، آبی است که طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۶۶۹۴ به طور طبیعی دارای املاح بوده و یا به آن اضافه می‌شود. همچنین به طور طبیعی محتوی گاز کربنیک است و یا به آن اضافه می‌شود که از منابع مختلف نظیر آب‌های زیرزمینی، آب چشمه و شبکه‌های آبرسانی عمومی با اعمال روش‌های تصفیه مناسب نظیر استفاده از ازن و تصفیه با عبور آب از مقابل اشعه ماوراءبنفش تحت شرایط خاص و با تایید وزارت نیرو و سازمان‌های آب منطقه‌ای کشور در ظروف پاکیزه و نفوذناپذیر و مناسب بسته‌بندی می‌شود و افزودن هرگونه مواد دیگر مانند شیرین‌کننده و طعم‌دهنده به آب‌های آشامیدنی مجاز نیست.

این مسئول ادامه داد: آب معدنی طبیعی بسته‌بندی شده نیز بر طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۲۴۴۱ آبی است که با آب آشامیدنی قابل تمایز است، بر مبنای اینکه سرچشمه آب معدنی (چشمه و چاه) در چه ناحیه‌ای از نظر ساختار زمین‌شناسی واقع شده باشد، محتوی املاح معدنی خاص و عناصر کمیاب و دیگر ترکیبات است و ترکیبات آن در فصول مختلف سال از ثبات نسبی و منطقی برخوردار بوده و در نزدیک‌ترین محل ممکن به سرچشمه آب تحت شرایط خاص بسته‌بندی می‌شود.

کارگرزاده تصریح کرد: در ارتباط با روش‌های تصفیه برای آب معدنی طبیعی بسته‌شده روش‌های مجاز شامل جداسازی اجزای ناپایدار مثل ترکیبات محتوی آهن، منگنز و سولفور و آرسنیک بوسیله دکانته کردن، یا صاف کردن و در صورت لزوم تسریع آن با عمل هوادهی است و تایید سرچشمه آب به‌عنوان آب معدنی طبیعی، جهت بهره‌برداری به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ادارات بهداشت تابعه در مراکز استان‌ها و نیز وزارت نیرو و وزارت صنایع است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان یادآور شد: مصرف‌کنندگان به منظور حصول اطمینان از صحت علامت استاندارد مندرج در نشانه‌گذاری فرآورده‌های «آب معدنی بسته‌بندی شده» و «آب آشامیدنی بسته‌بندی شده» می‌توانند کد ۱۰ رقمی درج شده ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه تلفن گویا ۱۵۱۷ رابط بین مردم و اداره‌کل استاندارد است و مصرف‌کنندگان می‌توانند شکایات مرتبط با کیفیت فرآورده مشمول استاندارد را از طریق این سامانه تلفنی، ثبت و پیگیری کنند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا آب آشامیدنی بسته بندی شده آب بسته بندی شده سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آب آشامیدنی بسته بندی شده آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، موثقی نیا رئیس هیئت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران  گفت: رئیس جمهور ایران در روز نخست اجلاس مشترک، بر افزایش همکاری‌ها به ۱۰ میلیارد دلار تاکید کرده است و ما در صدد حرکت در این مسیر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی