Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:12:49 GMT

میزان خون گیری در استان سمنان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۱۸۷۵

میزان خون گیری در استان سمنان افزایش یافت

بغدادی از افزایش ۳.۲ درصدی میزان خون‌گیری در شش ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبردادوگفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ هزار و ۹۷۷ مورد مراجعه به مراکز انتقال خون استان سمنان داشتیم که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۵ مورد منجر به اهدای خو

«وحید بغدادی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان ، بر لزوم ترغیب و تشویق بانوان برای مشارکت در امر اهدای خون تأکید کردوگفت: شش درصد از اهداکنندگان خون طی این مدت بانوان بودند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به فعالیت چهار پایگاه انتقال خون فعال در شهرستان‌های گرمسار، دامغان، سمنان و شاهرود اظهارداشت: مردم می‌توانند با مراجعه به این پایگاه ها نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

 

بغدادی در ادامه با بیان اینکه شهروندان بهبودیافته از کرونا در استان سمنان ۲۸۵ واحد پلاسما برای کمک به بهبود مبتلایان به کووید ۱۹ اهدا کردند افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرآیند خون‌گیری در دستور کار قرار دارد و ذخیره پلاسما با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی انجام می‌شود.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان  با تأکید براینکه بهبود یافتگان از کرونا با شرکت در پویش شکرانه سلامت می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی در پایگاه انتقال خون در  شهرستان های سمنان و شاهرود پلاسما اهدا کنند ادامه داد: داوطلبان اهدای پلاسما، معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایش‌ها و در صورت دارا بودن شرایط لازم، از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه  بهبود یافندگان کرونا که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد، در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای خون می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون در کار خیر اهدای پلاسما و نجات جان همنوعان سهیم باشند اظهارداشت: هر فرد بهبود یافته از کرونا می‌تواند هر ۲۸ روز برای اهدای پلاسما به پایگاه‌های انتقال خون در سمنان و شاهرود مراجعه کند.

 

بغدادی درخواست برای دریافت پلاسمای بهبودیافتگان کرونا از سوی بیمارستان‌ها را زیاد دانست و اضافه کرد: بهبودیافتگان برای کمک به بیماران به شکرانه سلامت نسبت به اهدای پلاسما اهتمام ویژه داشته باشند.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان حجم پلاسمای دریافتی را از بهبود یافتگان ۵۰۰ سی سی ذکر کردوگفت: کلیه مراحل اهدای پلاسما در شرایط استریل و بهداشتی و با استفاده از وسایل یکبار مصرف در پایگاه‌های انتقال خون انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: ۲۵۸ واحد پلاسمای جمع آوری شده از بهبودیافتگان کرونا در مرکز انتقال خون سمنان و شاهرود تحویل بیمارستان‌ها شده  ودرحال حاضر در این بخش کمبود وجود دارد.

 

بغدادی با اعلام این مطلب که همزمان با آغاز ماه محرم پویش نذر خون در سطح استان سمنان شکل گرفت که در این مدت سه هزار و ۸۵۳ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند افزود:  سه هزار و ۶۴ واحد خون‌گیری در ماه محرم انجام شد.

 

به گفته مدیرکل انتقال خون استان سمنان از این تعداد ۱۹۸ نفر خانم و دو هزار و ۸۶۶ نفر آقا بودند که این امر حاکی از مشارکت بیشتر آقایان در اهدای خون است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: بهبود مبتلایان به کووید ۱۹ مدیرکل انتقال خون استان سمنان مراکز انتقال خون مدیرکل انتقال خون استان سمنان سمنان و شاهرود اهدای پلاسما خون گیری اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید میعاد صالحی در نخستین جلسه ستاد ارتقای ایمنی راه‌آهن در سال ۱۴۰۳ با اشاره به آمار‌های سوانح ریلی ۱۰ سال اخیر افزود: به‌طور قطع این نتیجه شیرین و مبارک با تلاش مضاعف و افزایش دقت عمل کارکنان عملیاتی در مناطق مختلف از یک‌سو و اقدامات مهم زیرساختی از سوی دیگر عملی شده است.
رئيس هیئت مدیره راه آهن ادامه‌داد: یکی از اقدامات شاخص سال گذشته، اصلاح وضعیت ترمز هشت‌هزار واگن باری بود که به اذعان متخصصان امر و همچنین نیرو‌های عملیاتی، یک اتفاق بزرگ و به تعبیری یک انقلاب در حوزه ایمنی و ناوگان بود.
وی یادآور شد: اینکه بخشی از واگن‌های شبکه، سال‌های طولانی بدون ترمز و با شیربسته در شبکه ریلی سیر می‌کردند به روال مرسوم تبدیل شده و حتی قوانین سیر و حرکت بر این اساس وضع شده بود و به درستی هم عمل نمی‌شد و به کابوسی برای لکوموتیورانان تبدیل شده بود.
صالحی بیان‌داشت: این اتفاق که در نگاه نخست غیرممکن می‌نمود، در سال گذشته با پیگیری و تلاش مستمر و اختصاص هزینه‌های لازم انجام شد و دیگر شاهد این موضوع نخواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت ارتقای سطح معیشتی همکاران بیان داشت: آیین نامه کیلومتراژ سال‌ها بر اساس یک مبلغ مشخص و ثابت بود که از سال ۱۴۰۱ با اصلاح آیین نامه کیلومتراژ این مبلغ با فرمولی به احکام اشخاص وابسته شد و با افزایش سنواتی به صورت خودکار افزایش می‌یابد که امسال هم پرسنل مشمول کیلومتراژ افزایش سنواتی را در مبلغ کیلومتراژ دریافت کردند.
صالحی تاکید کرد: باید برای مشکلات مشاغل عملیاتی از جمله دوری از خانواده و شب کاری تدابیر مناسبی اندیشیده شود. ارتقای سطح خدمات رفاهی از یک سو و برنامه ریزی برای حضور بیشتر این افراد در کنار خانواده از جمله این موارد است.
وی اضافه‌کرد: موضوع ارتقای سطح معیشت کارکنان نیز حتما نقش مهمی در ایمنی ایفا می‌کند که برای این منظور گام‌هایی برداشته شده است و برنامه‌هایی برای ادامه این روند داریم.

دیگر خبرها

  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • تداوم افزایش دمای هوا در سمنان
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه