Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@06:12:36 GMT

آماده دیدار بدون پیش‌شرط هستم

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۱۹۴۹

آماده دیدار بدون پیش‌شرط هستم

نخست‌وزیر جدید ژاپن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آماده دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «یوشیهیده سوگا» در سخنرانی ویدئویی بامداد شنبه خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دیدار بدون پیش‌شرط با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوگا همچنین به رغم نبود هرگونه روابط دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی، تاکید کرد که ایجاد روابط سازنده میان توکیو و پیونگ‌یانگ نه تنها به نفع دو طرف است، بلکه در صلح و ثبات منطقه‌ای نیز نقش خواهد داشت.

وی به «اعلامیه پیونگ‌یانگ» میان ژاپن و کره شمالی اشاره کرد و گفت که براساس این اعلامیه، توکیو به دنبال عادی‌سازی روابط با پیونگ‌یانگ از طریق حل جامع نگرانی‌ها مثل موضوع آدم‌ربایی، مسایل هسته‌ای و موشکی و حل و فصل گذشته ناخوشایند است.

ژاپن و کره شمالی در حال حاضر هیچ رابطه دیپلماتیکی ندارند، اما مذاکراتی میان دو کشور در ارتباط با ربایش شهروندان ژاپنی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی و برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ میان دو طرف صورت گرفته است.

«شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن که ماه گذشته به دلیل بیماری استعفا کرد، بارها آمادگی خود را برای دیدار بدون پیش‌شرط با مقام‌های کره شمالی اعلام کرده بود، اما چنین اتفاقی هرگز نیافتاد.

سوگا همچنین در ارتباط با المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت که ژاپن مصمم است به طور قطع این بازی‌ها را در تابستان سال ۲۰۲۱ برگزار کند تا نشانه پیروزی بشریت بر همه‌گیری کرونا باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نخست وزیر ژاپن دیدار بدون پیش شرط پیونگ یانگ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ظفری، در تشریح وضعیت مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند، افزود: بارش‌های زیادی را در مناطق غربی و جنوبی کشور داشتیم. شهر دزفول در استان خوزستان بارش‌های زیادی در حدود ۱۲۷ میلی‌متر داشته است و همچنین بخش‌هایی از بندر امام دچار آب‌گرفتگی شد.

وی ادامه داد: راه‌های اصلی باز است ولی در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری به راه‌های عشایری خسارت جدی وارد شده است. در برخی از مناطق تلفات دامی گزارش شده، اما خوشبختانه گزارشی از خسارت جانی به ما نرسیده است. البته ما همچنان در حال ارزیابی هستیم.

ظفری از وصل شدن برق شهر معمولان خبر داد و گفت: در حاشیه شهر اسلام برخی از خانه‌ها دچار آب‌گرفتگی‌شده بودند که اهالی به جای امن منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر استان ایلام، در مناطقی از خراسان جنوبی و چهار محال و بختیاری هم افرادی که در محاصره سیلاب بودند، با کمک نیروهای امدادی به نقاط امن منتقل شدن و مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون مدیریت بحران کشور در ادامه گفت: صبح امروز با توجه بارش‌های شب گذشته از برخی مناطق حاشیه تهران بازدید داشتیم. همه نیروهای امدادی از جمله هلال احمر، راهداری و پلیس در آمادگی کامل هستند. در استان‌های شمالی کشور، شمال غربی و شمال شرقی کشور هم برای امروز آماده‌باش کامل اعلام کردیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه سرکشی‌ها انجام شده و ستادهای بحران تشکیل شده است، گفت: دیشب در چهارمحال بختیاری ستاد بحران با حضور استاندار تشکیل شده و تصمیمات خوبی گرفته شده است که بتوانیم این دو روز را با ایمنی کامل فضا رو مدیریت کنیم.

کد خبر 6096201

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم
  • سپاهانی‌ها بدون توجه به حواشی: تمرین کردند و خندیدند! (عکس)
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور