Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به اتمام مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق دامغان، گفت: این پروژه بااعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ جعفر مرادی حقیقی صبح شنبه در دیدار با فرماندار دامغان به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق دامغان پایان یافت، ابراز داشت: این پروژه در ۴۰ هزار هکتار و بااعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه همچنین مطالعات تفصیلی اجرایی حوضه آبخیز کلاریز به دیباج در سطح ۱۵ هزار هکتار در دست اجرا قرار دارد، افزود: برای اجرای این طرح نیز مبلغ دو هزار میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه سطح حوضه‌های آبخیز دامغان به‌جز مناطق کویری ۷۴۴ هزار و ۷۶۵ هکتار است، ابراز داشت: از این میزان ۶۲۲ هزار و ۷۴۴ هکتار حوضه آبخیز فاقد سد و ۱۲۱ هزار و ۹۹۱ هکتار حوضه آبخیز سدها تشکیل می‌دهد.

مرادی حقیقی بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در دامغان نیز پیگیری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: پنج حوضه سد در شهرستان، سد دامغان، حوضه شرق، حوضه غرب، حوضه کوه زر و حوضه رشم - معلمان را شامل می‌شود.

وی افزود: ۳۵ بند سنگ و ملات در حوضه‌های اگره، آستانه، کلاته و شور آب با حجم بیش از ۲۵ هزار متر مکعب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث و همچنین دو بند خاکی نعیم‌آباد و مهمان‌دوست از اعتبارات استانی با حجم بیش از ۲۷ هزار متر مکعب خاکریز اجراشده است که ظرفیت آبگیری بیش از ۵۰ هزار متر مکعب آب ناشی از سیلاب رادارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مطالعات تفصیلی اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان

سید عماد شاهرخی در جلسه با کارشناسان خصوص انعقاد و اهداف قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با استفاده از این قرارداد توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به همکاری و تعامل بسیج با سازمان جهاد کشاورزی گفت: جهاد و سپاه همواره چه در زمان جنگ و چه در زمان کنونی و حوزه‌ی تولید دوشادوش هم پای کار هستند.
وی بیان کرد: با توجه به روحیه‌ی جهادی نیروهای سپاه و بسیج و همراهی همیشگی آن‌ها امیدواریم بتوانیم با مشارکت با سپاه و بسیج در راستای تحقق شعار سال اقدامات خوبی انجام دهیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اجرای کانال‌های آب‌بر که توسط سپاه انجام شده و ایستگاه پمپاژ کلین که توسط بسیج در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه‌ها از پیشرفت خوب و قابل توجهی برخوردارند، ضمن این‌که جهاد کشاورزی بر نظارت خود بر پروژه‌ها راسخ بوده و جدیت عمل دارد، سپاه نیز با همکاری به تمام معنا و اجرای پروژه‌ها به نحو احسن اعلام آمادگی کرده است.
احسان جهانبخش فرمانده بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان نیز توضیحاتی در خصوص اجرای پروژه‌ها ارائه داد و اظهار داشت: تعامل خوبی بین جهاد کشاورزی و بسیج در پیشبرد اهداف وجود دارد و سازمان جهاد همچون بسیج به‌صورت جهادی پای کار است تا کارهای اجرایی را پیش ببرد.
وی تاکید کرد: فعالیت کارهای اجرایی متوقف نخواهد شد و ادامه‌ی کار انجام می‌گیرد و پروژه‌هایی را اجرا خواهیم کرد که سازمان در اولویت کاری خود داشته باشد و به ما ابلاغ نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند