Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه استفاده کردن از اینترنت برای هر خانواده ای جز ضروریات به حساب می آید تا به تکنولوژی های روز دنیا دست پیدا کنند در این میان مودم های وای فای جز محبوب ترین های این موارد می باشند که خانواده ها توسط آنها به اینترنت دسترسی پیدا می کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تعمیرکار ۱۱۸، در این متن سعی شده، در مورد انواع مختلف مودم بحث و نکاتی کلیدی را قبل از تهیه مودم برای کاربران بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم نکات گفته شده در این متن برایتان مفید باشد.

مودم چیست؟

مودم، مودم داده هایی را که از طرف شرکت های ارائه دهنده اینترنت ارسال می کنند را دریافت می کند و به داده هایی تبدیل می کند که می توان توست موبایل، تبلت، لپ تاب و هرگونه تجهیزات شبکه دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

به زبان ساده (برگرفته از سایت ویکی پدیا)

مودم یکی از ابزارهای رایانه‌ای است که برای اتصال دو رایانه به یکدیگر از راه خطوط گوناگون مخابراتی استفاده می‌شود. البته هر یک از این دو کامپیوتر می‌توانند راهی به یک شبکه رایانه‌ای باشند.

انواع مختلف مودم عبارتند از :

اتصال بی‌سیم  Wireless :

نام دیگر مودم های بی سیم وای فای یا وایرلس نام دارد. نام وای فای توسط اتحادیه وای فای برمحصولاتی گذاشته شده که در شبکه بی سیم محلی مشغول فعالیت هستند و ارتباط اینترنت به صورت بی سیم برقرار می شود. پیشنهاد می کنیم از این نوع مودم ها استفاده بکنید چون چند کاربر را پوشش می دهند.

اتصال با سیم  Wired :

مودم های باسیم از یک پورت یو اس بی و یک پورت لن استفاده می کنند. اما این امکان نیز هست که بعضی از این مودم های باسیم از پورت یو اس پی برخوردار نیستند. و بعضی نیز پورت لن ندارند.

جدیدا مودم هایی که در بازار موجود هستند از پورت لن استفاده می کنند. اگر مودم شما دوتا پورت را دارد پیشنهاد می کنیم از پورت لن استفاده کنید. این نوع مودم ها با وجود محدودیتی که دارند به هیچ وجه کارایی ندارد و توصیه نمی شوند استفاده از اینا به خاطر وجود دستگاه های هوشمند زیاد در خانه.

مودم  LTE ۳G/۴G :

اتصال کاربران به اینترنت در این نوع مودم های ۳G و ۴G براساس سرویس‌دهی گوشی همراه و بی‌سیم انجام می شود. با استفاده از فرستنده امواج بی تی اس شرایط لازم برای ارائه اینترنت نسل سوم و نسل چهارم گوشی همراه فراهم می کند. تفاوت این دو در پهنای باند و سرعت آن است.

مودم  TD-LTE :

خدماتیکه مودم های LTE ۴G ارائه می دهند ویژه دستگاه های قابل حمل و همراه است شامل گوشی های همراه و مودم های اختصاصی است. اما فناوری TD-LTE در واقع نسخه‌ای ثابت از فناوری LTE محسوب می‌شود و فقط به وسیله مودم‌های اختصاصی است که قابل استفاده می‌باشد.

مودم  ADSL :

یکی از پر استفاده ترین و رایج ترین روش های متصل شدن به اینترنت بین مردم است که ساختاری متعدد در برقراری ارتباط دارد. این مودم با استفاده از پورت تلفن به شبکه متصل و در نهایت به سرویس دهی انجام وظیفه می کند.

مودم وایمکس :

یکی از فناوری هایی است که بدون نیاز به خط تلفن با این نوع می توان به اینترنت وصل شد. از سال ۲۰۰۱ پایه گذاری شده و پهنای باندی که ارائه می دهد بین ۳۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه است.

آخرین نسخه از این نوع وایکمس ها در سال ۲۰۱۱ معرفی شد که پهنای باند بیشتری داشت و تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده بود. که رقیب سرسخت فناوری TD-LTE می توان روش حساب کرد.

به چند نکته مهم قبل از خرید مودم توجه داشته باشید :

۱- بالاترین سرعتی اینترنتی که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشد را پیدا کنید.

۲- سرویس دهنده محلی اینترنت را پیدا کنید.

۳- محدوده‌ای که مودم باید پوشش دهد را مشخص کنید.

۴- مطمئن شوید مودم روتر انتخابی شما از روش رمزگذاری WPA۲ پشتیبانی می‌کند.

۵- از همسایگان خود صحبت بکنید چه نوع اینترنتی را استفاده می کنند.

جهت خرید و تعمیر مودم در تبریز به سایت (ثبت آگهی در تبریز) https://tamirkar۱۱۸.com سایت معرفی خدمات و کسب و کارها به صورت ساخت صفحات اختصاصی برای هر صنوف مراجعه نمایید:

نشانی صفحه تعمیر و فروش مودم در تبریز : https://tamirkar۱۱۸.com/modem

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعمیرکار 118 مودم مودم ها وای فای بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی

رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی گفت: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند، افزود: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.

رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.

ره انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)
  • شمش خم کن چیست؟
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است